- Dit onderwerp bevat 4,100 reacties, 470 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 maanden, 2 weken geleden door Variociao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
7 juli 2010 om 13:31 #88055
wie kan mij vertellen waar het kuntstof ringetje voor is
dat bij een malossi vario word geleverd vr bedankt jeha7 juli 2010 om 13:40 #88056de ring met de grootste diameter moet je niet gebruiken die begrensd de boel alleen maar
7 juli 2010 om 14:01 #88058bedankt hij kan dus de prullebak in
hou niet van begrensingen =)21 juli 2010 om 15:22 #88663Hoeveel grams rolletjes heb ik ongeveer nodig met deze setup:
70cc dr evo
Speed engine
13.13 dellortho
malossi filter
Leovince handmade
polini vario + 90mm 1:10,5 vertanding?Alvast bedankt;)
21 juli 2010 om 15:29 #88660Welke drukveer heb je erin zitten? Geel of standaard?;)
21 juli 2010 om 20:39 #88667ik heb er nog niks inzitten, maar er komt een gele drukveer in te zitten.
evert en mark raden mij aan rond de 6/6,5 gram. klopt dit ongeveer?
En kunnen er in de achterkoppeling std startveertjes? zelfde als ik een normale koppeling?ik ga eventjes wat onderdelen bestellen op jmpb, dus moet ik even weten wat ik verder nog allemaal nodig heb.
21 juli 2010 om 20:43 #88668Citta_Florian :
ik heb er nog niks inzitten, maar er komt een gele drukveer in te zitten.evert en mark raden mij aan rond de 6/6,5 gram. klopt dit ongeveer?
En kunnen er in de achterkoppeling std startveertjes? zelfde als ik een normale koppeling?ik ga eventjes wat onderdelen bestellen op jmpb, dus moet ik even weten wat ik verder nog allemaal nodig heb.
in je achterkopp moet je witte trek veertjes van malossi hebben, scheelt echt een hoop. met standaad verstanding zal je tussen de 6.6 a 8 gram nodg hebben.
21 juli 2010 om 21:04 #88670Okee dankjewel, ik koop dan eerst dat setje 5,6 tot 7,7 gram.
en er kunnen gewoon die std startveren in?
Bedankt iedereen
21 juli 2010 om 22:10 #88674Hallo,
Ik heb laatst net een achterkoppeling gekocht voor mijn Minirelli citta project waar ik weer mee verder ga.
Alleen als ik de koppelingsmoer heel strak draai draait het koppelingshuis EN de poulies heel stroef, ben ik een ringetje oid vergeten?
En, mijn v-snaar loopt een beetje scheef. Is dit heel erg?
want dit is namelijk zonder veel aanpassingen niet op te lossen….
Alvast bedankt 😀
21 juli 2010 om 22:24 #88675
AnoniemAls je V snaar scheef staat is dat best wel erg, dan komen er slechte spanningen te staan op de krukas en vertanding.
ook slijt je v snaar veel sneller. als ik zo op de foto kijk zou ik er niet mee rijden zo, hij staat hendig scheef.
kun je niet achter je achterkoppeling een paar ringetjes doen over de as?vooral met zon dik blok denk ik niet dat je overbrenging het kan handelen, alles zal erg hard slijten in je achterkoppeling.
je bent denk ik geen ringetje vergeten voor de achterkoppeling, ligt dat niet gewoon aan de v snaar die scheef zit?
wel vet project man, succes;)
22 juli 2010 om 00:21 #88679Vraag 1: Draait je koppelingshuis stroef? ( en daarmee ook je vertanding ) of is het je koppeling zelf die stroef draaid ?( als het het eerste is, Kijk of alle ringetjes IN de klok goed zitten, volgorde & dikte ). Als het het 2e is, Fabriceer een dun ringetje op de uitgaande lange as. Het ringetje moet vallen op het dikker wordende stuk van de as. en dezelfde diameter hebben als deze as.
Vraag 2: Het kan geen kwaad qua slechte spanningen. Je snaar zal gewoon heel snel slijten & echt ontiegelijk warm worden. Ding zal waarschijnlijk maar een avondje mee gaan. Deze gaat dus snaren verslinden;).
22 juli 2010 om 14:44 #88699Ja de koppelingshuis draait stroef, en de poulies. Het licht niet aan de snaar want stroef lopen doet die ook met snaar eraf.
Als ik de moer van de koppelingshuis eraf laat draait alles wel gewoon goed. Wel vreemd want de achterklok is van een superbravo af gehaald en nognooit open geweest.
Verder: Er zit een dr70 op met 17,5 en sito plus. Dus die v-snaren zullen wel slijten zo.
24 juli 2010 om 16:42 #88758V-snaar staat bij vario altijd scheef, naarmate je sneller rijdt komt hij in lijn met de brug (door het variëren).
24 juli 2010 om 17:31 #88534Bij mij staat de snaar altijd kaarsrecht hoor, als hij gaat variëren komt de snaar idd iets meer van de brug af te liggen, zowel voor als achter.
24 juli 2010 om 22:26 #88767 -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.