‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 2,566 tot 2,580 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ritze
    Bijdrager

@maartuh licht eraan hoe hard je wilt gaan he:P

het lijkt me wel een zeer heftige setup voor die vertanding, dat gaat hard optrekken.
      is misschien een cof setje niks voor jou?

fons heeft een 1/6.7 vario klok liggen als het goed is, moet je hem eens vrage hoe hij dat voor elkaar gebokst heeft

@dr ciao

hij blijft dus gevarieerd zitten als je stil staat? waardoor je koppeling constant pakt.
      dat heb ik heel in het begin gehad maar ging naa veel rijden vanzelf weer weg:?
      gaan de schijven van de koppeling nog soepel?

wat misschien helpt is de komplete vario ff met de perslucht schoon spuiten.

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
      Link naar Mijn collectie / Projecten.

Edjuh
      Bijdrager

DR Ciao :
        he sleutelaars,

ik heb een probleempje met mn vario..(denk ik) ik reed pas een stukje met mn brommer, toen ik volgas reed hij 75 ongeveer, ik dag das een lekker snelheidje. maarja daar dacht mijn brommer anders over. hij ging steeds langzamer lopen en zakte terug intoeren en bleef bij de 60 hangen:( en dat doet hij nu nog. en voordat dat gebeurde reed ik met dikke autowheelies weg en nu lijkt het net of ik met gewone poelie overbrenging rij dus geen wheelies meer:( het ligt niet aan de rollen denk ik want ik rij al een tijdje met de zelfde rollen..ik heb ook al mijn achterkoppeling uitelkaar gehaalden daar zat ook niks verkeerd. dus ik snap er niks van:?

set> *malossie voorvario
        * 4 x 6.6 grams en 2x een maatje lichter rollen
        * gele drukveer
        * 1:10,5 vertanding

kan iemand mij helpen?

Misschien zijn je contactpuntjes(als je die hebt) dichter bij elkaar gaan staan. Anders misschien iets met de carb., verstopte sproeier oid.

maartuh
        Bijdrager

ritze :
          @maartuh licht eraan hoe hard je wilt gaan he:P

het lijkt me wel een zeer heftige setup voor die vertanding, dat gaat hard optrekken.
          is misschien een cof setje niks voor jou?

fons heeft een 1/6.7 vario klok liggen als het goed is, moet je hem eens vrage hoe hij dat voor elkaar gebokst heeft

Ja ander fix ik eerst wel een snor klok daarna kijk ik wel wat ik doe….

Maarja ik had toch wel graag een leuke top met mijn citta….

Maar wat is cof setje dan?

Javad
          Donateur

Kan ik 6 grams en 7 grams rollen combineren of is 1 gram verschil teveel?

<3 Thunderstone
            Check mijn perso!

Anoniem

nee dit gaat gewoon, bij mij reed dat heel fijn

ritze
              Bijdrager

dat is dit : http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=2422

dat is een snellere set als 1/13 (1/11 namelijk)
                ik neem aan dat een minerelli blokje wel wat meer toeren maakt als een vespa blok dus al met al zal het toch wel hard lopen

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                Link naar Mijn collectie / Projecten.

maartuh
                Bijdrager

Oke oke bedankt voor jullie reacties 😀 ja rond de 10k haalt die wel als die getuned is.

Hoop er minstens 80 mee te halen

mcmark93
                  Bijdrager

Ik ben bezig met mn vario achterklok te reviseren. Alleen met het demonteren kwam het grote tandwiel te snel los, en kon ik niet zien hoe hij precies moet. Hij heeft namelijk 2 kanten, 1tje met tekst, en 1tje zonder tekst. Maakt het uit hoe hij moet??

Het betreft een std 1:10.5 vertanding

Tonni
                    Topic starter

Als je een naaf met fietsstand hebt dan moet het grootste vlakke gedeelte naar de dekselkant (daar duwt dan die hardstalen vork tegenaan), zonder fietsstand maakt het niet uit..

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

mcmark93
                      Bijdrager

Oke bedankt kerel 🙂

DR Ciao
                        Bijdrager

he jongens

ik rij nu al een paar maanden met mn vario en sinds gister heb ik er een probleempje mee.
                          ik was aan het rijden en ineens hoorde ik een geluid wat niet klopte bij mn vario..
                          toen ik de kap eraf haalde zag ik dat mijn snaar van mn achterste koppeling was gelopen, ik dacht geen probleem snaar er op en gaan! ik starte en gelijk ging de snaar er weer af. en dat heb ik zo een paar keer gedaan en hij blijf er aflopen:( snaar staat niet te strak iig..wie kan me helpen:?

@edjuh; het was idd de contactpuntjes die stonden op 0,10mm en de sproer zat ook verstopt.:thumb bedankt

Ga nie. Besta nie

QJJ
                          Bijdrager

hoi,

Ik heb nu een athena 50cc op bewerkt carter(spoelpoorten en inlaat) met 13/13 en proma cc en wil met vario gaan rijden. Ik heb de spullen al(100mm schijven en malossi multivar), maar heb nog een paar vraagjes. 1. Moet ik de standaard drukveer gebruiken of de gele die bij de multivar zit? 2.Welk gewicht rolletjes heb ik nodig? en 3. Welke trekveren(kleur malossi) kan ik het best gebruiken?

alvast bedankt

Sven vdB
                            Bijdrager

Mijn citta loopt nog steeds niet lekker op varioset..

Ik moet hem met 2 mensen aanduwen aangezien deze zoveel compressie maakt dat ik in mijn eentje het wiel niet kan laten draaien.
                              Ook rijd ie niet harder dan +-45 en trekt niet echt gewldig, alleen vanuit stilstand.
                              Ik heb gele drukveer al geprobeerd en rijd nu met standaard maar dan trekt ie nog slechter.

Mijn setup is;

Speedengine
                              Malossi 80cc
                              racekruk
                              13/13 74
                              Simo 100cc
                              Ori. vertanding

ik weet er geen raad meer mee,, en snap ook niet dat ik hem alleen gewoon niet aankrijg

Anoniem

@Sven : ik weet niet zeker, maar ik raad je aan om met een gele of rode drukveer te rijden.

met de gele drukveer zal je rolmaat tussen de 7 en de 8 gram moeten zitten lijkt me.

Heb je niet gewoon te lichte rolletjes geprobeerd?

Mensen heb een klein vraagje: Heb malossi trekveertjes ( de gele ) er nu in zitten, hij maakt een beetje overtoeren:

Moet ik nu voor minder strakke veertjes de zwarte pakken of de witten?

dankjewel alvast, zou iemand wel moeten weten lijkt me

Sven vdB
                                Bijdrager

Ik heb de gele drukveer geprobeerd en ik rijd nu met 7 grams rolletjes.. ori rollen trok die als een gek maar liep nog geeneens 40…:(

15 berichten aan het bekijken - 2,566 tot 2,580 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.