- Dit onderwerp bevat 4,100 reacties, 470 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 maanden, 2 weken geleden door Variociao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
16 juni 2010 om 22:29 #87057
Anoniemdat is wel heel vreemd. klinkt misschien kut: Ligt het niet aan het blokje?
ik zou eens poelie proberen, ook al moet je dan weer wat zin erin steken.
Als je hem niet aankrijgt betekent het dus teveel compressie: Wat voor een cilinderkop gebruik je?
het kan ook zijn dat je cilinderkop het probleem veroorzaakt door overcompressie;)17 juni 2010 om 06:38 #87059qjj
het is een hoogtoerige cilinder , dus dan heb je met een ori drukveer lichte rollen nodig.
trekveren hangt af van wat je wilt.
wil je altijd hoge toeren rijden? blauwe veeren gele drukveer en ongeveer 6 a 6.5 gram rollen
wil je nog een beetje kunne cruizen? groene veeren ori drukveer en 5g rollenje moet het maar eens erop zetten en kijken wat het doet he,
mijn blokje loopt nu goed met 6 gr rollen en is helemaal std op de pijp en carb naeditjuuuuh:P
als je een malo var hebt met 100mm koppeling en 1/10.5 vert hebt
en je staat stil met wat voor pullie zou je dat kunnen vergelijken?
150poelie ofzo?en wat als ie helemaal gevarieers is wat voor “poelie“ heb je dan?
wat ik bedoel is dat je start met laten we zeggen 150poelie en dan varieert naar 60 peoelie?
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.17 juni 2010 om 17:27 #87100Dank je Ritze
17 juni 2010 om 19:47 #87107Ik heb altijd gereden met poulie 80 reed zwaar hard en trok goed door, enigste dnadeel dat de simo goed heet moet zijn wil die echt lekker rijden.
Heb de vario ook geprobeerd met mijn 70cc getuned blok en liep daar ook slecht op. Heb andere achetrkoppelingen geprobeerd(3).
En heb nu ook een andere achterklok als eerst
En heb een nieuwe malossi vario gekocht toendertijd.
Ben er mee naar Arvid geweest en die wist ook niet wat het kon zijn..:(:?Ik heb echt alles al geprobeerd, ik heb ook enigzins verstand van brommers:pest
17 juni 2010 om 21:58 #87110Raar verhaal sven.
Welke vertanding heb je trouwens? En hij varieert trouwens wel volledig als je rijdt?
18 juni 2010 om 09:03 #87111sven wat bedoel je nou? dat ie niet goed optrek ?
klinkt misschien raar maar ik had altijd problemen met edge rollen
het binneste van de rol verschuift naar de kant waar het blok heen draait
dit had ik zowel bij de scooter en bij de multie varioos (2)
nu heb ik ofwel leovince rollen of de malossi HT rollen die perfect zijnDe budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.18 juni 2010 om 10:59 #87115hoe krijg je in godsnaam een ciao met vario aan gedrukt
wij moeten het met 2 man doen anders gaat het echt niet
rara hoe kan dit18 juni 2010 om 11:01 #87116Achterwiel optillen, rennen en dan je achterwiel op de grond drukken.
Voila, brommer aan:)
18 juni 2010 om 11:02 #87117ja is dat echt de enige manier????
18 juni 2010 om 11:17 #87118op je bagagedrager zitten en dan lopen kan ook
maar waar kick jij hem niet gewoon aan?18 juni 2010 om 11:21 #87120Decompresseur aansluiten, startveertjes in de achterkoppeling laten en de variosnaar moet niet te slap staan. Dan is die binnen een paar meter aan.
18 juni 2010 om 14:27 #87126ik heb waarschijnlijk een probleem…
de 2 M10 draadgaten op het deksel van mijn vario cardan,zijn uit gelubberd:S
nou heb ik ze een half jaar terug al een keer opnieuw getapt met een machine tap.maar dat gaat nu dus niet meer.
is het een idee om ze vol te lassen,en dan opnieuw boren en tappen,of kan ik mezelf beter kijken voor zo,n 2ehands cardan deksel?18 juni 2010 om 15:07 #87127ik heb originele vertanding, en ik rijd met malossi rollen.
Hij variert tijdens het rijden volgens mij niet volledig maar als ik het achterwiel optil wel..19 juni 2010 om 14:34 #87160hallo iedereen..
ik ga een malossi voorvario, proma cc en 43mm kop..
maar mijn vraag: moet ik andere gewichten kopen dan de bijgeleverde in de malossi kit? graag antwoord voor
DR50
DR70Bedankt
19 juni 2010 om 19:12 #87173Zeebodem FM :
ik heb waarschijnlijk een probleem…de 2 M10 draadgaten op het deksel van mijn vario cardan,zijn uit gelubberd:S
nou heb ik ze een half jaar terug al een keer opnieuw getapt met een machine tap.maar dat gaat nu dus niet meer.
is het een idee om ze vol te lassen,en dan opnieuw boren en tappen,of kan ik mezelf beter kijken voor zo,n 2ehands cardan deksel?Een andere deksel is sowieso het makkelijkste en beste.
vol lassen is denk ik nog niet zo gemakkelijk.Je hebt ook zoiets als helicoil ofzo toch? Maar ik denk dat dat je veel meer moeite kost.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.