‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 2,551 tot 2,565 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

niek1992
    Bijdrager

Ik had dit altijd als ik 1 of 2 van de 4 naafbouten niet te vast gedraaid had, kreeg ik speling op de hele klok, en dus ook op het asje waarmee je de naaf aan de velg bevestigd. en als je dan remde, tot een bepaald punt remde hij prima, drukte je de hendel verder in, sloeg hij in 1 x vast.

Mischien dat je dat randje poedercoat even weg kan halen ja, maar lijkt me onnodig, ook omdat het niet uitmaakt hoe hoog die plaat zit, want je draait hem toch vast.

Edjuh
      Bijdrager

Zitten die bouten wel goed aangedraaid, meestal komt dat daardoor.

Speling op die as heb je bijna altijd.

Zeebodem.
        Bijdrager

oke,thnx mannen.
          ik heb die 4 M10 bouten wel allemaal goed vast zitten.gisteren nog na getrokken.
          zal alles nog eens even goed nalopen;)

niek1992
          Bijdrager

speling op de as kan je ook gewoon oplossen door een extra ringetje er tussen te doen. Iig zo heb ik dat gedaan bij mijn bromnaaf. weet niet of dit schadelijk is, maar heb er meer dan een half jaar mee gereden zonder problemen.

maartuh
            Bijdrager

Ik hoorde van iemand dat de trekveren van die achterkoppeling van jmpb NIET te verwisselen zijn.

Is dit zo?

Want hij is voor mijn minarelli citta en had daar graag nogal strakke trekveren in

Miss al een veelgestelde vraag maar andwoord hoeft maar kort te zijn…

Gr. Maarten

aapie90
              Bijdrager

aapie90 :
                ik wil binnenkort weer met vario rijden, heb m multivar aangeschaft.
                wat voor rolletjes heb ik nodig in mijn malo multivar met de volgende setup?
                polini se met 65 AR
                @ citypower
                @ leo krul
                @ top one

heb groene veertjes en std drukveer.
                of is het beter om met wat anders te karren?
                alvast bedankt

iemand?

Zeebodem.
                Bijdrager

@maartuh,

dat klopt inderdaad.
                  de drukveer is wel te vervangen,maar de trekveren niet.ik geloof dat die segmenten anders aan elkaar vast zitten:S

maartuh
                  Bijdrager

Oke dus als bijvoorbeeld een trekveetje kapot is kun je je koppeling weggooien? XD

Oke das wel vervelend dan want zoon minarelliblok mag best strakke veren hebben

Mike
                    Bijdrager

aapie90 :

aapie90 :
                      ik wil binnenkort weer met vario rijden, heb m multivar aangeschaft.
                      wat voor rolletjes heb ik nodig in mijn malo multivar met de volgende setup?
                      polini se met 65 AR
                      @ citypower
                      @ leo krul
                      @ top one

heb groene veertjes en std drukveer.
                      of is het beter om met wat anders te karren?
                      alvast bedankt

iemand?

met je top one moet je gewoon gele drukveer en trekveren nemen en voor normaal dagelijks verkeerd rond de 6,5 gram gaan zitten. dan zit je altijd goed.

met je city power en leo krul kun je kwa druk en trekveren op hetzelfde blijken maar moet je een tikje zwaarder gaan zitten met je rollen. denk rond de 8,5 gram.

we kunnen het altijd eens testen. wou je trouwens nog wat aan een blokje doen Adriaan?

Mike

maartuh
                      Bijdrager

ArvidW :

hansieb :
                        @maartuh
                        Je kan niet 1 op 1 een snornaaf gebruiken voor vario. Een varionaaf staat eigenlijk los van een snornaaf.

Hij heeft een deksel en lange as, dan kan het wel.

Ow echt? 😀 dus ik kan die lange as met deksel gewoon in een achterklok van een citta zetten? of MOET het snor zijn?

Alleen jammer dat die trekveren niet te verwisselen zijn van die achterkoppeling van jmpb. Beetje slecht overna gedacht of gewoon te goedkoop gedaan denk ik…. hadde ze er btw wel bij mogen zetten dat trekveren niet ve vervangen zijn….

niek1992
                        Bijdrager

Het moet inderdaad een snornaaf zijn, de lange as & de deksel is het enigste wat je nodig hebt van het variogebeuren. de andere tandwieltjes kan je gewoon gebruiken van je snornaaf;)

ritze
                          Bijdrager

dus in principe als je een cif setje koopt en een snor klok hebt dan heb je een nieuwe vario klokje ?

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                            Link naar Mijn collectie / Projecten.

niek1992
                            Bijdrager

Als jij ook een variodeksel heb wel ja 😉

diameter van de asjes zijn anders ( snor/brom pouli as tegenover een varioas ).

maartuh
                              Bijdrager

ohh zo oke,

Denken jullie dat de snor vertanding te kort is voor een minarelli blokje met dr70? (van perso)

DR Ciao
                                Bijdrager

he sleutelaars,

ik heb een probleempje met mn vario..(denk ik) ik reed pas een stukje met mn brommer, toen ik volgas reed hij 75 ongeveer, ik dag das een lekker snelheidje. maarja daar dacht mijn brommer anders over. hij ging steeds langzamer lopen en zakte terug intoeren en bleef bij de 60 hangen:( en dat doet hij nu nog. en voordat dat gebeurde reed ik met dikke autowheelies weg en nu lijkt het net of ik met gewone poelie overbrenging rij dus geen wheelies meer:( het ligt niet aan de rollen denk ik want ik rij al een tijdje met de zelfde rollen..ik heb ook al mijn achterkoppeling uitelkaar gehaalden daar zat ook niks verkeerd. dus ik snap er niks van:?

set> *malossie voorvario
                                  * 4 x 6.6 grams en 2x een maatje lichter rollen
                                  * gele drukveer
                                  * 1:10,5 vertanding

kan iemand mij helpen?

Ga nie. Besta nie
                                15 berichten aan het bekijken - 2,551 tot 2,565 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.