‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 2,536 tot 2,550 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Ptr
    Bijdrager

Oh nice, thanks voor je post Guus. Dat betekend dat ik nu 9 van die blauwe trekveren heb 😛
      Maaruhm, passen alleen die veren uit de polini set dan, nee toch?

EDIT:
      de twee posts van Guus Ên FonS maken duidelijk dat de normale veertjes passen, thanks people! :thumb

Javad
      Donateur

Gerarduz :
        @ goedguus , nee dat past helaas niet.

Het blijkt dus dat de schijven van de imitatiekoppeling wel op de originele koppeling passen,
        de imi schijven hebben alleen geen gaatje voor de drukveer maar die kan je er natuurlijk in boren, of de haakjes van de drukveer afslijpen.

<3 Thunderstone
        Check mijn perso!

jeha
        Bijdrager

hoe zet ik mijn vario in elkaar?????
          volgens mij is mijn half poeli niet goed
          kan iemand hier een uitleg van geven of een duidelijke foto van zijn poeli geven

hartstikke bedankt

vespa rider
          Bijdrager

als ik met deze setup met std.drukveer rij trekt dit veel slechter dan een gele malossi?

niek1992
            Bijdrager

@ vespa rider,

Je kan met standaard drukveer rijden hoor, maar je moet dan alleen heel licht in de rollen gaan wil je hem goed afgesteld krijgen. Gele drukveer van malossi is wel makkelijker.

maartuh
              Bijdrager

Hallo,

Ik heb een lange as met deksel liggen voor een achterklok. Kan ik deze gewoon overzetten in een complete achterklok van een citta bv? zodat ik een complete klok met lange as heb? Of werkt dat zo niet?

Hoop dat ik beetje duidelijk ben 😀

goedguus
                Bijdrager

alleen als je een snornaaf gebruikt 😉

maartuh
                  Bijdrager

ow dat weet ik zo niet.

Ik had m in de vuilcontainer van een scootersloop gevonden ooit lang geleden. Dus dacht miss kan ik er nog wat mee

Maar hoe kan ik zien dat het een snornaaf is?

Want ik wil m gebruiken voor mijn “minirelli citta” (special)
                    Dus snorvertanding zal zoiezo te kort zijn denk ik

Ptr
                    Bijdrager

hallo mensen,

ik heb een tijdje geleden een vario set compleet van goedguus (van dit forum) overgekocht, maar nu lekt de varioklok.
                      volgens guus was de klok gereviseerd. ik twijfel in principe niet aan guus, dus mijn vraag is of dit is kunnen gaan lekken omdat ik een slag heb in mijn achterwiel… of ligt het toch echt aan de pakking?

alvast bedankt!

hansieb
                      Moderator

@ptr
                        Probeer eerst eens een andere pakking alla 1 euro..

@maartuh
                        Je kan niet 1 op 1 een snornaaf gebruiken voor vario. Een varionaaf staat eigenlijk los van een snornaaf.

Ptr
                        Bijdrager

dankje voor je post hansieb.
                          kan ik daar gwn een normale bromklokpakking voor gebruiken, of moet dat ook iets speciaals voor een varioklok zijn?

alvast bedankt.

ArvidW
                          Donateur

hansieb :
                            @maartuh
                            Je kan niet 1 op 1 een snornaaf gebruiken voor vario. Een varionaaf staat eigenlijk los van een snornaaf.

Hij heeft een deksel en lange as, dan kan het wel.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                            Home made engine dyno

aapie90
                            Bijdrager

ik wil binnenkort weer met vario rijden, heb m multivar aangeschaft.
                              wat voor rolletjes heb ik nodig in mijn malo multivar met de volgende setup?
                              polini se met 65 AR
                              @ citypower
                              @ leo krul
                              @ top one

heb groene veertjes en std drukveer.
                              of is het beter om met wat anders te karren?
                              alvast bedankt

maartuh
                              Bijdrager

Oke tnx hassieb dan weet ik genoeg,

Ik ga was een vanplan een asje te draaien die ik op een bromklok kan draaien.

Maarja dat word nog even overna denken

Zeebodem.
                                Bijdrager

ik weet niet of het hoort,maar ik heb een kleine speling van een mm of 5,op de wielas.
                                  dus het asje wat uit de klok komt,en door de velg heen gaat.
                                  als ik de klok eruit heb,kan ik dit asje in en uit bewegen zegmaar.

als ik nu de klok in de velg plaats,ligt hij er helemaal in,niks aan de hand….
                                  als ik nu die dikke moer 36 aandraai,en de vario,en rem weer aansluit en ga rijden is er ook nog niks aan de hand.
                                  maar als ik TE hard de achterrem inknijp,blokeerd hij het hele achterwiel in een klap.
                                  als ik dan naar de achterklok kijk,zie ik dat hij iets van 5 mm naar buiten is gekomen,vanuit de velg:S

wat zou dit kunnen zijn?ik heb dit probleem sinds dat ik de boel heb laten coaten.
                                  zou ik misschien met de dremel een klein beetje coating moeten weghalen,waar de driehoeks lager plaat op de velg komt?

15 berichten aan het bekijken - 2,536 tot 2,550 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.