- Dit onderwerp bevat 4,100 reacties, 470 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 maanden, 2 weken geleden door Variociao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
8 oktober 2009 om 15:41 #73750
Tom ciaoIk heb de gele erin gehad, maar toen greep ie echt heel laat aan.
Maar kan dat ook zijn dat ie zolaat aan grijps, omdat de veertjes nieuw zijn?En nu heb ik de gele drukveer erin, zwarte trekveren en 5.6 grams rollen.
Hij trek nu erg goed op, maar als ik 20 meter rijd, en dan gas los laat dan blijft ie te hoog op toeren hangen.
Dus de koppeling blijft dat aangrijpen.
Zou dit opgelost zijn door er zwaardere rollen in te zetten?
En trekt ie dan niet minder hard op?Of werkt het ook als ik er gele trekveren inzet, en nog zwaardere rollen?
8 oktober 2009 om 16:03 #73751Klopt het dat bij de imitatiekoppeling de drukveer geen borging heeft aan de kant van de schijf?
10 oktober 2009 om 15:33 #73830Heeft een Malossi of Polini voorvario i.p.v. van een orginele piaggio vario veel nut op een std bromblokje?
10 oktober 2009 om 15:34 #73831
dörperCIAOHallo,
vario zit gemonteerd en alles 😀
heb nu de zwaarste rollen, alleen ik meen dat hij wat overtoeren maakt,moet ik hiervoor lichtere rollen erin zetten?
10 oktober 2009 om 17:05 #73839@ tom ciao:
Je gaat niet sneller optrekken met zwaardere rollen..
Je stelt je rollen af op je setup/drukveer.
Als het met zwarte veertjes wel goed gaat, laat het dan zo.@gekkehenk:
Geen idee, ik heb op de orginele achterkoppeling wel eens nieuwe schijven gemonteerd,
hiervoor moest ik toentertijd wel een gaatje boren in de schijf voor de borging van de drukveer.@ demmer:
De snaar kan hoger komen, dus de snelheid kan ook hoger komen te liggen.
Verder zit op de std vario een kleine ophoging (soort van varioring).
Deze zit niet op de malossi of polini, maar je kan ‘m er ook afslijpen.
Naar mijn mening is het niet echt nodig een race voorvario op std blok te gebruiken.
De std vario is namelijk ook gemaakt voor een std setup.@dörperCIAO:
Overtoeren los je juist op met zwaardere rollen.
Hoeveel gram heb je erin zitten? Ik had zelf met een std setup + malossi voorvario
+ malossi circuit uitlaat 13 gram rollen erin zitten voor het goed was.Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.10 oktober 2009 om 17:14 #73840
dörperCIAO@ AA-T
het zwaarste setje van JMPB>zwaarste rollen, dat zit er nu in
11 oktober 2009 om 16:23 #73903ik heb nu een vario setje en hij trekt mooi hard op en de top is 46 km/h klopt die top ongeveer met mijn set up of kan ik er nog wel een hogere top uithalen? ik heb trouwens 1:13 vertanding
11 oktober 2009 om 16:48 #73904
dörperCIAOik ga met een 50cc STD nog harder :S
11 oktober 2009 om 17:36 #73908
Tom ciaoAA-T :
@ tom ciao:
Je gaat niet sneller optrekken met zwaardere rollen..
Je stelt je rollen af op je setup/drukveer.
Als het met zwarte veertjes wel goed gaat, laat het dan zo.Ja hij trekt nu super op,
alleen het probleem is dat hij naar mijn mening niet hard genoeg loopt.
Als ik nu zwaardere rollen erin zet, en strakkere trekveren, dan moet hij toch goed optrekken en sneller lopen?11 oktober 2009 om 18:02 #73911@beuze:
Die top mag zeker wel hoger liggen!@Tom ciao:
Je moet je rollen op je setup afstellen, ik meen dat het als volgt gaat:
1 gram zwaardere rollen is 10% minder toeren
1 gram lichtere rollen is 10% meer toerenJe moet ECHT afstellen op je setup, het werkt dus niet zo dat als je er heeeeele lichte rollen in doet,
je blok ineens bijv. 50% meer toeren maakt.
Verschillende setups kunnen een verschillend aantal toeren aan,
hierop moet je dan dus ook je rollen aanpassen.
Dus niet op harder optrekken of sneller lopen!! Zo werkt het niet!!
Eventjes extra onderstreept aangezien ik belangrijk vind dat dit wel duidelijk is.Met strakkere trekveren grijpen je segmenten later aan (dus met meer toeren & kracht).
Je gaf zelf al aan dat je geel hebt geprobeerd maar dat je segmenten daardoor heel laat aangrijpen.
Trekveren moet je vervangen naar je eigen gevoel, dus wat jij beter vind voelen met optrekken.Daarnaast las ik dat als je je gas los laat hij hoog in te toeren blijft hangen?
Als je blokje op dat moment ook een actieve verbranding heeft, lijkt mij dat dat
probleem bij je gaskabel/gashendel/carburateur ligt.
Heeft hij geen actieve verbranding maar draait je blokje nog veel rond is dit normaal,
je rijd namelijk op op 1:13 vertanding, dus je poelie draait veel rond.Je zegt al dat hij super optrekt.
Als jij van mening bent dat je je rollen/veertjes goed hebt afgesteld (met oog op mijn verhaal in deze post),
Zul je er niet meer uit kunnen halen, vergeet niet dat je ook een zware brommer hebt!Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.11 oktober 2009 om 19:42 #73912
Tom ciaoOke, heel erg bedankt Alrik!

Ik zal eens gaan proberen.12 oktober 2009 om 16:04 #73928@AA-t:
hoe hoog moet mij topsnelheid ongeveer zijn dan?12 oktober 2009 om 17:35 #73934Daar is dit topic niet voor hé 😉
Maar ik denk dat je de 70 wel zou moeten halen.Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.14 oktober 2009 om 16:01 #74040welke trekveertjes en drukveer heb ik nodig?
std carters getuned
13.13 @ 64
70cc dr evo
citypoweren welke rollen ongeveer?
14 oktober 2009 om 18:38 #74060Mijn achterkoppeling maakt een raar soort bijgeluid een soort zoefend geluid weet iemand wat dit kan zijn?
Bij het toenemen van het toerental wordt dit geluid hoger maar stagonair hoor je het nietEn hoort er trouwens om de vario as een ringetje ofzo voor dat je de achterkoppeling erop zet want bij de achterklok(bij het ronde opstaande gedeelte waar de as in zit)zie je lichte slijtage.
mischien dat dit het bijgeluid is? -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.