‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 2,356 tot 2,370 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Tonni
    Topic starter

zwart vind ik te slap, dus groen denk ik. de blauwe zijn het sterkst, ik vind het wel leuk rijden maar ligt erg aan je setup (dus hoeveel power eruit komt)

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Spiendaah

ik heb eens gehoord dat de segmenten veel sneller slijten met blauweveertjes. Is dat zo?

AA-T
        Sleutelbeheerder

het zal wel wat sneller slijten jah..
          maar alsnog doe je er heeeeeeeeeeel lang mee!
          en dan nog, wat kosten nieuwe segmenten, € 7/8,- ?
          met 1 drol, poep je meer waarde uit…

wat ik wel grappig vind is dat we het hier over trekveertjes hebben voor de normale koppeling, en niet die voor een vario waar dit topic eigenlijk voor is…
          (je geeft zelf immers aan dat het om poelie gaat)

beuze
          Bijdrager

ik kan een complete vario set kopen met 100 mm schijven(piaggio), voorvario polini speedcontrol, si snaartje en vario achterklok met std vertanding voor 150 euro(hij krijgt dan naast die 150 euro ook een koppeling,(snor)achterklok en een poelie met bijpassend snaartje van mij om zijn brommer weer orgineel te maken)
            is dit te duur of?

ArvidW
            Donateur

Dat is behoorlijk aan de prijs, 150euro is al best veel en als je er dan ook nog een complete pully aandrijving bij doet vind ik het een te duur betaalde varioset.

150euro zonder pullyaandrijving of 120met pullyaandrijving lijkt mij beter mits de varioset echt heel goed is!

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
              Home made engine dyno

dörperCIAO

Welke rollen, trekveren en drukveer heb ik nodig??

zit nu een gele drukveer in
                en de trekveren zijn STD volgens de vorige eigenaar

jwz…
                Bijdrager

als je setup de setup is die links in dat ding van je staat, dan lijkt me gele drukveer wat te sterk, rollen is gewoon kwestie van proberen op jmbp kan je polini testrollen kopen zeer handig voor het afstellen

Poelll13
                  Bijdrager

Iemand die dit model vario eens heeft geprobeerd of gezien?

http://www.brommeronderdelenshop.nl/images/catalog/64.jpg
                    een race uitvoering? lijkt op een std maar dan met een soort zaagblad…?

gelukkig verzinnen ze dit niet op een achterkoppeling, lijkt me niet gezond als er eentje ontploft :pest

hansieb
                    Moderator

Zaagblad :haha

Het is bedoeld als koeling voor zover ik weet, maar is niet effectief aangezien de bladen verkeerd zitten.

AA-T
                      Sleutelbeheerder

Kan iemand mij vertellen welke maat snaar ik nodig heb met:

een si, 90mm schijven, malossi voorvario..
                        mijn oude is helaas aan gort en valt niet meer af te lezen
                        en de malossi snaar is te groot..

Svennoow
                        Bijdrager

1125×13

AA-T
                          Sleutelbeheerder

thnq very very much!
                            straks ff lekker sleutelen met hans 🙂

Tonni
                            Topic starter

Poelll13 :
                              Iemand die dit model vario eens heeft geprobeerd of gezien?

http://www.brommeronderdelenshop.nl/images/catalog/64.jpg
                              een race uitvoering? lijkt op een std maar dan met een soort zaagblad…?

gelukkig verzinnen ze dit niet op een achterkoppeling, lijkt me niet gezond als er eentje ontploft :pest

Ik heb deze vario jaren geleden altijd gebruikt, voor ik een Malossi/Polini vario had.
                              Ik heb er nog altijd twee van liggen..

Die vario heeft dezelfde 14×14 rollen als de originele, dat is een nadeel.
                              Hij begint hoger als een originele en eindigt ook een stukje hoger. Geeft dus een hogere topsnelheid.
                              Het bereik van deze vario is een stukje meer als de originele, alleen is het baanverloop gelijk.
                              Dat maakt hem minder interessant voor sterkere setups vanwege het snellere doorslaan/dansen.
                              Voor een relatief standaard of licht opgevoerde setup voldoet hij nog best leuk, mits je er natuurlijk verschillende gewichten rollen bij kunt regelen om hem af te stellen.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Tom ciao

Welke trekveren van malossi doen het als beste in mijn setup links?
                                Ik heb een nieuwe malossi voorvario en nieuwe gele drukveer.

AA-T
                                Sleutelbeheerder
                                15 berichten aan het bekijken - 2,356 tot 2,370 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.