‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 2,326 tot 2,340 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Javad
    Donateur

Oke bedankt, ik heb een stuk beter gereden met deze vario dus eigenlijk ligt het ook niet aan de voorvario, ik heb gewoon zwaardere rollen nodig denk ik. Met de Top one reed ik nog wel lekker met die zwaarste rollen maar nu met de Ninja heb ik overtoeren in het middengebied.
      De Ninja is veel hoogtoeriger volgens mij dus ik zat te denken aan rollen rond de acht of zwaarder.

<3 Thunderstone
      Check mijn perso!

Helios
      Bijdrager

Ninja is inderdaad erg hoogtoerig, misschien is het makkelijk een afstel rollen setjes te halen (Polini).
        Kun je makkelijk kijken welk gewicht het beste rijd. En inderdaad een uitlaat kan héél veel uitmaken aan de afstelling van de vario. Het is gewoon rollen vervangen testen, weer andere rollen erin tot het gewoon perfect is zonder een dipje!

Javad
        Donateur

Ja dacht ik ook, ik bestel zo snel mogelijk zo’n setje bij JMPB.

<3 Thunderstone
          Check mijn perso!

Martino
          Moderator

@ Javad; Als je nog ff wacht met bestellen en wij een sleuteldagje inlassen. Dan heb ik een heel breed scala aan testsetjes voor je vario evenals de trekveren. Weet je gelijk welke je moet bestellen.

Javad
            Donateur

Oke, te gek, dan doen we dat.

<3 Thunderstone
              Check mijn perso!

crossfreak
              Bijdrager

ik heb een 4mm achterbrug met vario.

door de 4mm brug zit de bevestigings moer er maar voor de helft op, heb al 2x gehad dat me koppeling er letterlijk vanaf vliegt :boos

wie heeft er nog meer een 4mm brug met vario en wat hebben julie daarvoor verzonnen zodat de moer wel veilig geborgd vast zit.

Carphunter
                Bijdrager

Ik heb zon 1 mm horizontale en ook zo’n 1,5 mm verticale (dus naar je toe en de klok weer in zegmaar 🙂 )speling op m’n Primaire as in mn achterklok. Mag dit ? (omdat het naaldlagers zijn)

beuze
                  Bijdrager

ik ben plan een vario te kopen maar welke vertanding,welke voorvario,welke achterkoppeling 90mm of 100mm,welke rollen en welke maat snaar heb ik nodig met deze set up?

ik heb een vespa si met 70 dr,bromblok(ongetuned),13-13,bromklok,top one en heb nu poelie 85.
                    ik haal met deze set-up 54 km/h

ik wil graag lekker hard optrekken maar mijn top moet wel ongeveer 50 km/h blijven.
                    welke vario onderdelen kan ik hiervoor het beste kopen?

als ik n vario koop kan ik dan beter wel weer gewoon een 50 cc eropzetten op mijn ongetunde blok voor betere presteatie i.v.m de vario of zal ik de 70 dr ergewoon oplaten zitten?

mvg jochem

goedguus
                    Bijdrager

als je 1:10.5 vertanding hebt kun je 100 mm schijven doen
                      heb je 1:11.5 hebt ook 100
                      heb je 1:13 dan kun je beter voor de 90mm schijven gaan
                      je moet sowieso de dr erop houden wil je 50 echte km rijden

wil je keihard optrekken en 50 rijden veil dan je carter uit en neem een vario met 1:13 vertanding en 100mm schijven

beuze
                      Bijdrager

goedguus bedankt voor je reactie,

maar ben van plan om over 2 weken hier op vespa-ciao.nl een complete vario set te kopen.
                        Wat gaat mijn een complete vario set ongeveer kosten:

-malossi vario
                        -100 mm schijven achterkoppeling
                        -complete achterklok voor vario(1:10.5/1:11.5/1:13)<--- snap de verschillen niet echt kwa prestaties en is er ook veel verschil in pijs? -vario snaar voor si achterbrug. -de goeie rollen voor mijn set up wat gaat dit ongeveer bij elkaar kosten.(alles 2e hands)

mxmonster
                        Bijdrager

1:10,5 gaat bijv harder dan 1:11/1:13 ma die laatste 2 zorge voor meer trekkracht

Geert (H) Ciao

heb ik een andere drukveer of trekveertjes nodig als ik ipv <<< deze setup met een 50cc eurocilindro cilinder ga rijden? Ik heb geen zin om de hele barrel te proberen als het waarschijnlijk niks oplevert:P

beuze
                            Bijdrager

mxmonster :
                              1:10,5 gaat bijv harder dan 1:11/1:13 ma die laatste 2 zorge voor meer trekkracht

oke ik snap het, weet jij mischien ook wat een complete vario set mij gaat kosten 2ehands?

Docs
                              Donateur

die staan regelmatig hier op het forum. kosten rond de 100/110 euro

Edjuh
                                Bijdrager

Geert (H) Ciao :
                                  heb ik een andere drukveer of trekveertjes nodig als ik ipv <<< deze setup met een 50cc eurocilindro cilinder ga rijden? Ik heb geen zin om de hele barrel te proberen als het waarschijnlijk niks oplevert:P

Trekveertjes zou ik wel doen, blauwe polini oid als het in je koppeling past. Drukveer hoeft niet.

15 berichten aan het bekijken - 2,326 tot 2,340 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.