‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 2,311 tot 2,325 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Daan777
    Moderator

Maar ik ben hem hier op het forum heel anders tegengekomen.

niek1992
      Bijdrager

hmm… : naja we hebben het nu over trekveren toch? of over drukveren? want Wit is bij drukveren weer het slapst. dan komt geel, dan komt rood. ( en of zwart er is weet ik eerlijk gezegt niet )

Maar dan lijkt het mij dat wit ook iets strakker is als std met trekveren. maar ik heb zelf geen malossi trekveertjes, dus kan ook niet uit ervaring spreken!

Daan777
        Moderator

ballz..

RiPe
          Bijdrager

Ik heb malo veertjes van jmpb, en de witte zijn het dikst/sterktst, daarna geel, en zwart is het slapst.

Quest
            Bijdrager

RiPe :
              Ik heb malo veertjes van jmpb, en de witte zijn het dikst/sterktst, daarna geel, en zwart is het slapst.

klopt die vario trekveren van jmpb heb ik ook en de sterkste veer is wit, dan geel dan zwart.. dus zwart is het slapste..
              terwijl bij normale koppelingsveren dat weer heel anders schijnt te zijn..

beetje vaag maar je zie bij die vario koppelings veren van jmpb duidelijk dat wit het dikste is daarna geel dan zwart

Daan777
              Moderator

Interceptor
                Donateur

hoe haal ik de variokoppeling van een italjet uit elkaar, met wat voor gereedschap? ik kan niet goed bij de borgmoer van de schijven. ik wil nl de spiebanen anders frezen. voor italjet zijn weinig snelle onderdelen te vinden, dus wilde ik zelf een torque drive maken.
                  gr nick

niek1992
                  Bijdrager

Ik zet de koppeling gewoon tussen een bankschroef. Doek om de schijven/koppeling zelf en dan stevig vast draaien. Dan met waterpomptang met veel kracht draai je hem zo los. Zo doe ik dat.

Carphunter
                    Bijdrager

Ik heb nu vario, heb de startveertjes eruit, maar aanrennen gaat echt véél zwaarder dan met poelie, terwijl ik decompressie inhoud en hij nergens aanloopt… Hoort dit zo ?

niek1992
                      Bijdrager

Ja. je vertanding is veel lichter ( in verhouding ). en daardoor bouwd hij veel meer compressie op;). Soms dan blokeert je hele achterwiel zelfs!

Carphunter
                        Bijdrager

ja inderdaad… Dit is dus alleen maar weg te nemen door een kickstart erop te bouwen dan 😐

ArvidW
                          Donateur

Je went er vanzelf aan, binnen 2 weken heb je een vlekkeloze methode om je brommer te starten terwijl andere altijd staan te klungelen met je brommer 😛

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                            Home made engine dyno

niek1992
                            Bijdrager

Inderdaad. gewoon op je buddy gaan zitten, en dan rennen. decompressie inhouden en gas geven:thumb. maar ik doe hem gewoon rennend naast het stuur hoor :D. werkt prima voor mij ;).

Javad
                              Donateur

Weet iemand of de halfpully van Malossi op JMPB ook op de speedcontrol van Polini past?
                                In mijn halfpully van polini zit namelijk een klein slagje.
                                En weet iemand ook welk gewicht rolletjes je krijgt bij de polini vario, je krijgt er 2 verschillende gewichten bij.

<3 Thunderstone
                                Check mijn perso!

FonS
                                Bijdrager

Als het goed is past die wel, m’n Polini varioplaat past in ieder geval op m’n Malossi vario dus de vorm van de bus is hetzelfde.
                                  Maar je hoeft niet verwachten dat die nieuwe halfpoelies recht zijn, ik heb nog geen rechte Multivar gezien, ook mijn nieuw gekochte waren zo krom als een hoepel.

Rollen zijn 4,4 gr en 5,6 gr.

15 berichten aan het bekijken - 2,311 tot 2,325 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.