‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 2,296 tot 2,310 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

daffy35
    Bijdrager

niek1992 :
      Fox koppeling erop monteren. Std ciao koppelingen hebben niet genoeg variatiemogelijkheid. Of je moet je 90MM schijven een stuk erop lassen. Dus zeg maar 100MM schijven maken van 90MM. dan zou het in theorie werken.

Tegen wie heb je het Niek?

niek1992
      Bijdrager

Tegen jou:con

daffy35
        Bijdrager

Ik heb nog 100mm schijven liggen en dan zou het moeten verbeteren?

goedguus
          Bijdrager

Nee want de 100mm schijven kunnen minder ver zakken.
            De 90 mm schijven zijn veel dieper alleen eindigen eerder..

niek1992
            Bijdrager

Zoals ik al zei; van je 90MM, 100MM maken. doormiddel van een stuk erop lassen. maar dit gaat echt niet goed lukken. ( want volgens mij moet je dan ook de hoek veranderen, vanwege dikkere snaar nodig )

ritze
              Bijdrager

nou ik heb geen probleem van dat ie niet helemaal naar boven gaat 😕

ik denk dat ie helemaal uitgevarieerd is op 70/75 en dan rij ik 7500 toeren terwijl als ik 83 ga (soms) dan draait ie 8400 toeren best wazig allemaal

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                Link naar Mijn collectie / Projecten.

Carphunter
                Bijdrager

Ik heb zo’n Oostenrijkse variokoppeling, Zit nu een Gele drukveer in, en de orginele trekveertjes.

Las in Een topic van Gerarduz dat er veertjes in konden voor een 105mm. Mina Hori Scooterkoppeling ? Ik heb verschillende sterktes trekveren gepakt voor Mina Horizontaal, maar die dingen zijn echt veel te kort..

Iemand ervaring hier mee :con ?

niek1992
                  Bijdrager

@ ritze, hij bedoelt die laatste 8 MM van je halfpouli. dat wat veel verticaler is.

@ carphunter, Bij mij passen ze er gewoon in 😉 ( ik zei dat ).

Carphunter
                    Bijdrager

@ Niek : welke heb je er dan precies in ? Mijn dealer gaf Imitatie trekveertjes mee, maar die dingen pasten echt niet…

goedguus
                      Bijdrager

neem je koppeling mee naar je dealer en kijk welke erin passen..

Carphunter
                        Bijdrager

mja, ik denk dat ik dat dan maar even doe idd.

von hirkebosj
                          Bijdrager

als ik met de brommer weg rijd, trekt ie goed op met vario en alles
                            maar op een gegeven moment bij de 20 km/h ofzo iets dan stijgt het toerental opeens wat meer en trekt ie iets minder goed
                            moet ik dan nog zwaardere rollen monteren?
                            lijkt me best sterk omdat ik al vrij zware erin heb zitten nu

heb ook trouwens een gele drukveer,

setup staat hiernaast.

alvast bedankt 😀

niek1992
                            Bijdrager

Je kan het zo zien. De eerste 15/20 kilometer doet de koppeling. Om sneller op te trekken moet je dus afstellen bij je koppeling. Daarna doet de vario zijn werkje. Hij gaat hoger in toeren, dat betekent dat hij iets te lichte rollen heeft.

Probeer eens te spelen met een trapje zwaardere rollen, kijk of het uitmaakt. Gele drukveer is in principe prima voor een DRevo.

Daan777
                              Moderator

Daan777 :
                                Wat is nou de ECHTE volgorde van zwak naar sterk voor de malossi veren?
                                Met de DIKTE is het zo:
                                Geel Zwart Wit
                                (dun dikker dikst)

Maar geldt dit dan ook voor de sterkte? Ik hoor overal iets anders!

niek1992
                                Bijdrager

Het is logisch hoe dikker, hoe stugger het materiaal. dus het lijkt me van wel.

15 berichten aan het bekijken - 2,296 tot 2,310 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.