‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 2,206 tot 2,220 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Marco-02
    Bijdrager

welke voorvario moet ik moet ik nu kopen, malossi of polini? en voor welke scooter/type. alvast bedankt.

mcmark93
      Bijdrager

niek1992 :
        andere drukveer. wat voor 1 zit er nu in? als je andere drukveer neemt, kan je zeg maar een ander bereik creëren. dus zeg maar als jij een slappere drukveer neemt, stop je er 9.5 grams in, is het zelfde als deze druk veer en 12.5 grams snap je?

Ik snap het helemaal. Maar volgens mij zit er gewoon een standaard drukveer in want met deze veer heb ik ook met standaard vario gereden :S

niek1992
        Bijdrager

dan weet ik het ook niet. je moet even kijken wat voor kleur hij heeft. bruin? goud? of anders?

Marco-02 :
          welke voorvario moet ik moet ik nu kopen, malossi of polini? en voor welke scooter/type. alvast bedankt.

Maakt niet uit. Ik vond de Malossi het beter doen. minimaal verschil natuurlijk met de Polini.

Het type is Ciao. Kan je bestellen bij JMPB.NL

mcmark93
          Bijdrager

niek1992 :
            dan weet ik het ook niet. je moet even kijken wat voor kleur hij heeft. bruin? goud? of anders?

Bruin 😛 Zijn er eigenlijk slappere veren of zwaardere rollen verkrijgbaar ??

niek1992
            Bijdrager

ja oke. dan heb je standaard drukveer. er zijn zwaardere rollen verkrijgbaar ja. gewoon bij de scooterwinkel.
              maar je moet het probleem ergens anders zoeken. e

en std setup doet het prima met 9.5 grams.

mcmark93
              Bijdrager

Misschien licht het aan de citypower dat die het niet lekker doet op hogere toeren met die vario. Heb nu een Malossi circuit besteld en dan zie ik wel of tie het dan beter doet 😉

Bedankt 😀

thommy
                Bijdrager

kan iemand mij misschien helpen
                  ik heb 65 cc 13/13 proma cc malossie voorvario
                  maar hij moet nog goed afgesteld worden.
                  hoeveel gram rollen moet ik hebben
                  en welke trekveertjes en drukveer?

alvast bedankt

tompiebozzel
                  Bijdrager

gele drukveer, 6,5 gram rollen ongeveer, denk groene trekveren van polini

niek1992
                    Bijdrager

@ MCmark93. ik rij ook met citypower. rijdt echt prima! Omega goude drukveer. Polini Metaalkleurig en 9.5 grams

moet eigenlijk een iets lichtere drukveer in. heb nu dat hij iets te lang in dat hoge toeren gebied zit. wat betekent dat je drukveer te sterk is. en je blok veel meer moeite moet doen om hem in de schijven te trekken;)

mcmark93
                      Bijdrager

Ik heb ook ff 12 grams besteld en dan kijk ik wel ff of dat het goed doet.

Trouwens,, Ik ben er oook achter waarom hij af en toe niet lekker meer vooruit wilde. Er was zand tussen de koppeling gekomen waardoor er groeven waren ontstaan en hij dus veel slipte. Nu is het zand eruit en heb ik ff met mn achterrem in een paar sec gas gegeven om hem ff te slijten. En nu is het goed:D

thommy
                        Bijdrager

harstikke bedankt tompiebozzel
                          ik ga morgen gelijk even proberen

Clint
                          Bijdrager

50 cc standaard
                            13/13 @ 64
                            Carters bewerkt
                            Malossi voorvario + 90 of 100 mm
                            Proma cc

Zou dit een beetje goed lopen en hoe hard ongeveer? Ik wil een vario-set kopen, maar heb maar 50 cc dus weet niet of dat nou echt de moeite waard is. En ik wil geen snelheid verlies hebben, dus dan zou ik voor de malossi of de polini voorvario moeten gaan toch?

mcmark93
                            Bijdrager

Ik heb zowat dezelfde setup. Ik vind het heerlijk rijden.

Rond de 50 km/h met heerlijk optrekken. Zelfs poulie 105 trekt niet zo:P

Dus het ligt eraan wat je wilt en hoeveel geld je erin wilt steken, maar een varioset voor 50cc is de moeite waard 😀

Docs
                              Donateur

vario rijd altijd beter dan poelie:D snelheid hangt zeer af van het afstellen, dat is bij vario wel lastiger dan bij poelie.
                                snelheidsverlies heb je sowieso als je van poelie naar vario gaat(ligt wel aan de poelie die je eerst had, hoeveel het scheelt), hij zal wel een stuk harder optrekken;).(maare, is die sproeier niet een beetje aan de grote kant?)

zoef
                                Bijdrager

welke rolz moet ik hebben (en afstellinf is ook niet goed volgens mij :P)

dr50 std kick carters(12mm) dell 12/10@56 malossi filter city puffer
                                  100mm schijven std drukveer witte trekveren malossi voorvario 1.13 vertanding volgensmij ( kan ook 1 op 11,5 zijn :P)

15 berichten aan het bekijken - 2,206 tot 2,220 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.