‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 2,191 tot 2,205 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

mcmark93
    Bijdrager

Nergens in, het is (zover ik weet) een bronze busje die ervoor zorgt dat je vario niet verder kan variëren. Maar ik heb die ook weggehaald maar ik merk niks:S

Maar een malossi vario is wel de moeite hoor. Je top word is van 6 km/h hoger en hij trekt lekkerder 😀

keltow
      Bijdrager

Ik heb voor het eerst een vario op mijn brommer gezet. De trekkracht is helemaal geweldig, alleen mijn top is nu heel wat minder. Ik ben van +60km/h naar -50km/h gegaan.

Hoe krijg ik mijn top sneller?

Setup staat hier links <---- Standaard voorvario met rolletjes,
        Achterkoppeling 100 mm schijven,
        Achterklok 1:10,5 vertanding,
        Snaar maat 13×950 (voor ciao),

Ik heb ook het gevoel dat de v-snaar te strak staat, kan dat? Mijn blok is helemaal naar achter en kreeg met veel moeite de snaar erop. misschien is dit het probleem?

Gr;),
        Keltow

43mm cilinder = 4.3×((0.25×π)×4.3^(2)) = 62,45cc

Helios
        Bijdrager

@ Keltow

Vraag over de snelheid :
          – Over het algemeen ga je met Vario minder snel.
          – Dit is misschien te verminderen met vaak zwaardere rollen, 90mm schijven.
          – Andere vertanding Malossi (1:13) Toch? 😛
          – Andere voorvario : Prijs kwaliteit zou ik voor malossi gaan, hij gaat dan veel maar varieren en je zult nog harder optrekken!

Vraag over de snaar :
          Je snaar gaat er altijd moeilijk om. Probeer je snaar eerst in de schijven te knijpen. Dan kun je hem daarna zo om de afstandsbus gooien!

Succes ermee!
          Voor het “inknijpen” van de snaar in de schijven verwijs ik je naar de How-To complete vario monteren hier staat het in beschreven!

keltow
          Bijdrager

Bedankt voor het reageren. Ik moet nog veel leren over het vario gebeuren.

Van 0 naar 10/15km/h trekt die snel op maar daarna duurt het erg lang voordat hij bij 50km/h uur is. Ik zal eens zwaardere rollen aanschaffen en een malossi voorvario.

Ik weet niet wat het gewicht is van de rollen die er nu inzitten. Moet ik dan alle rollen wegen of gewoon 1 rol? Dan ga ik gewoon naar de supermarkt en zet hem op de weegschaal:lol

gr;),
            Keltow

Helios
            Bijdrager

Gewoon 1 rol wegen kun je zien hoe zwaar ze zijn.
              Als hij op het midden gebied niet veel doet kun je misschien een sterkere drukveer monteren zoals de gele van malossi, dan gaat hij op het middengebied meer toeren maken.

keltow
              Bijdrager

Oh oke, Bedankt! Waardeer het echt.

Dus:
                Voorvario malossi
                Zwaardere rollen
                Sterkere drukveer

Oh dan zit ik nog met 1 klein probleempje. Hoe haal ik die kap (wat op de achtervario zit) eraf?

Ik heb altijd wel wat met demonteren, ben ik zo slecht in! Er moet een nieuwe grote topic komen van: Hoe haal ik het uitelkaar topic. ofzo :lol

gr;)

niek1992
                Bijdrager

Kap? Mischien de koppelingsschaal?

Gewoon een hamer tussen je spaak en je frame steken, en je draait hem zo los. met een sleutel 13. ( als je die er tenminste op het zitten natuurlijk:))

keltow
                  Bijdrager

Ja de koppelingschaal bedoel ik. Ik ken al die benamingen niet:lol.

Ik zal het nog een keertje proberen. Ik geef niet op totdat dat ding eraf is:D

gr,

Tom ciao

heeft iemand een idee of de variosnaar van JMPB voor 100mm schijven (bravo uitvoering) goed zit als het blok dan helemaal naar achteren staat, om moet je blok dan helemaal naar voren staan?

Marco-02
                      Bijdrager

heu mensen, ik heb een probleem met mijn ciao. een paar dagen geleden heb ik een complete varioset van een superbravo weten te bemachtigen. met mijn setup reed mijn brommer eerst 70+ op gps, maar nu met vario haal ik de 30 amper en daarboven maakt mijn ciao zware overtoeren. ik had dus op het forum gevraagd hoe dit kwam. ik kreeg van een moderator als antwoord een andere voorvario.

mijn vragen zijn nu;
                        1. is dit wel echt het probleem waarom het snelheidsverschil zo groot is?
                        2. als ik een andere voorvario koop, welke moet ik dan precies hebben en voor welk merk brommer/scooter.

alvast heel erg bedankt!

Geert (H) Ciao

Ik heb sinds kort ook een variomatic 100mm gekocht en heb een zelfde soort probleem, mijn top is veel minder geworden en ik rij ook met hele hoge toeren. Me top is nog wel iets van 50. Ik heb er 2 rolletjes uitgehaald en toen zijn al heel wat toeren verdwenen. Ik rij nu op top ongeveer hetzelfde als bromvertanding + poelie 90.
                          Andere voorvario zal ervoor zorgen dat je verder kan door varieëren, bijvoorbeeld een top die je haalt met poelie 70 of 60, maar zeker weten doe ik niet dus zou ik wel bevestigd willen hebben:)

zoef
                          Bijdrager

met minder rolletjes gaat hij meer toeren maken ( zelfde efect als lichtere rolletjes)

niek1992
                            Bijdrager

Bij mij was het ook zo. ik had eerst 8 rolletjes erin. toen maakte hij de hele tijd overtoeren. en toen heb ik er 4 uitgehaald, en toen trok hij al veel beter op. minder toeren. iets hogere top.

mcmark93
                              Bijdrager

Ik krijg mn vario setup maar niet afgesteld 🙁 Hij maakt veel toeren, trekt slechter als de standaard vario en heeft zowat geen vermogen als je tegenwind heb of tunneltje omhoog gaat. Weet iemand wat ik moet veranderen??? Andere drukveer of rollertjes eruit halen wat hierboven staat uitgelegd… Ik heb alle rollertjes van 4.7 gram t/m 9.5 gram geprobeerd en met de zwaarste, 9.5 dus doet die het “beste”. Maar hij maakt nog veel toeren. Snelheid met standaard vario was normaal 38.5km/h en tunneltje omhoog ong 34 km/h, en met met Malossi vario normaal (mee of geen wind) rond de 42km/h en met tunneltje omhoog 31/32km/h :S Hier mn setup

50cc std
                                Uitgevijlde carters
                                13/13 @ 60 met malossi filter
                                city power uitlaat
                                Malossi vario met 100mm schijven en 1:10.5 vertanding.

Wie kan mij helpen???? Alvast bedankt 😀

niek1992
                                Bijdrager

andere drukveer. wat voor 1 zit er nu in? als je andere drukveer neemt, kan je zeg maar een ander bereik creëren. dus zeg maar als jij een slappere drukveer neemt, stop je er 9.5 grams in, is het zelfde als deze druk veer en 12.5 grams snap je?

15 berichten aan het bekijken - 2,191 tot 2,205 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.