- Dit onderwerp bevat 4,100 reacties, 470 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 maanden, 3 weken geleden door Variociao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 mei 2009 om 21:36 #53766
oke dus van de druk en trekveren afblijven?
14 mei 2009 om 21:47 #53767niek1992 :
net alsof mijn koppeling ergens aanloopt. Niet tegen mijn frame, niet tegen mijn koppelingshuis, maar ergens iets met de schijven. het klinkt in ieder geval niet goed.Lagers enzo zijn helemaal in orde. draaien allemaal soepel, net nieuwe olie erin. dus daar kan het niet aan liggen.
ik heb 100% zelfde probleem als jou:P eerst mijn 100mm schijven verneukt en nu begint het bij mn 90mm schijven weer voorzichtig..
hij slijt nergens aan ik denk zelf dat het aan de klok waarvan de as mischien niet meer helemaal goed is(speling ofzo)
ik heb voor de zekerheid maar vario dr af gehaalt en probeer wel even met een andere klok
14 mei 2009 om 21:55 #53768als ik tijdens het rijden naar me voor vario kijk trilt tie vet erg, het daarna thuis gekeken en nou zag ik dat de halfpulley een beetje krom is kan dit veel kwaad? bijme std vario was die schijf afgebroken tijdens het rijden:boos
ik heb die 90mm schijven van jmpb en die voering is veel groter dan orgineel, maar dat is juist slecht? zon grote oppervlakte?
14 mei 2009 om 22:31 #53770green_white :
ik heb 100% zelfde probleem als jou:P eerst mijn 100mm schijven verneukt en nu begint het bij mn 90mm schijven weer voorzichtig..
hij slijt nergens aan ik denk zelf dat het aan de klok waarvan de as mischien niet meer helemaal goed is(speling ofzo)
ik heb voor de zekerheid maar vario dr af gehaalt en probeer wel even met een andere klok
Ik wil mijn 90MM schijven ook niet verneuken. ga morgen mijn bromvertanding er weer onder gooien. Ik schaf binnekort Malossi, of CIF vertanding aan. kijken of het daarmee opgelost is. Mijn lange as is wel een beetje krom lijkt wel. ( kan ook komen doordat het schroefdraad hoor 😛 ik kijk daar naar als ik hem draai. )
15 mei 2009 om 07:48 #53775malossie multievar dikke prul… ding varieerd niet eens helemaal terug waardoor konstand mn koppeling pakt..
soms doet ie KLIK en dan doet ie het wel gwoon:? pestpokkeding
kep em gister met p600 ff opgeschuurd en toen was het 5 keer goed terug varieeren endaarna niks meeroplossing: polini var kope ?
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.15 mei 2009 om 08:04 #53776Geef mij jou multivar dan maar voor een euro’tje of 20 =) pm pm pm
hahaha. ik heb het zelf ook met mijn vario. standaard vario dat wel. denk dat het komt doordat mijn geleidebus iets mis is.
Invetten mischien een idee?15 mei 2009 om 08:12 #53778als ik een nieuwe heb mag je em hebbe 😀 voor nul euries 😛
ne invette doe ik niet omdat mijn snaar op die bus zit ik heb namelijk een keer olie op mn snaar gehad (poelie) kwam niet meer vooruit, ik denk dat het met het binneste van de vario te make heeft, daar zitte van die rare slijt plekjes op, (in die messing bus) en oja die vario wiebelt en mn half pulley`s zijn krom (had ie al toen ik em uit de doos haalde:? )
en de slijt plek van de snaar hoort normaal rond te zijn maar is bij mij heel erg ovaal.
en dat voel je ook als je 70 rijd dan trilt ie heel raar.De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.15 mei 2009 om 08:31 #53781Krijg je eigenlijk een andere half pulley als je malossi multivar koopt? nee he?
15 mei 2009 om 08:37 #53782voor je koppeling niet maar…. je krijgt wel een mooie gele drukveer en rolle nie netzogoed meeteen weg kan gooie veeeeeelst te licht (4.7gr)
en voorde rest is ie gwoon kompleet, wat je wel soms hebt dat de halfpulley aanloopt tegen frame als je een ciao hebt…
en dan moet je em opvulle met ringetjes waardoor je geen draad voor de krukas meer overhoud…ik heb toen een nieuwe kruk gekregen (ori piagio) en daar paste hij perfect op met de bijbehorende malossie afstand bus en ik had ook genoeg draad en hij liep niet aan:P
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.15 mei 2009 om 10:38 #53791ooh okee 🙂 nee pulley is halfpulley, en die zit alleen voor bij de vario =) maar oke. het lijkt me dat je gwn garantie heb op zulke bende of niet? gaan ze het dan verhalen op het verkeerd monteren van :no?
Naja zeg het maar als je hem weg doet 😀
15 mei 2009 om 14:46 #53804http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=1012
15-24-5
20-30-5
13-22-4
18-24-4
13-19-3welke van deze is voor om de lange as heen te doen? heb hem eruit gehaalt maar staat niks geen nummer op..
16 mei 2009 om 14:43 #53851Ik heb sinds kort een kickstart, heeft het zin om de starschoentjes uit mijn achtervario te halen, qua prestaties? (buiten dat het handiger verplaatsen is als ie uit staat).
16 mei 2009 om 14:49 #53852qua prestaties maakt het niks uit;)
maar je kunt natuurlijk wel startveertjes er in doen dan kun je er nog gewoon mee lopen;)
ik heb zelf nu geen startsegmenten in mijn vario koppeling;)
maar de prestaties worden er echt niks beter op;)16 mei 2009 om 15:18 #53858oke;);)
16 mei 2009 om 16:52 #53872wat voor trekveertjes moet ik erin doen met mijn setup
ik heb thuis van malossi grijze groene en blauwe liggen
en merk ik dan veel verschil
en wat voor rolletjes moet ik er dan ook in doen heb verschillende geprobeert maar kom niet boven de 55 uit :S
heb er nu 5,5 gr rollen in met een std drukveer -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.