- Dit onderwerp bevat 4,100 reacties, 470 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 maanden, 3 weken geleden door Variociao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
11 mei 2009 om 17:25 #53563
Ik heb sinds enige dagen een varioset op m’n citta. Alleen nu vraag ik me af of ik wel de goede trekveertjes en/of drukveer heb. Dit is mijn setup:
70cc olympia (ik heb me laten vertellen dat deze te vergelijken is met een tamme DR)
inlaat max. uitgevijld
13/13
malossi powerfilter
std. kickkrukas
citypower
polini vario 100mm schijven met gele drukveer en blauwe trekveertjes(polini)De brommer loopt goed, maar ik moet halfgas geven voordat hij wegtrekt. (ik denk dat dit komt door te strakke trekveertjes?) Als je dan toch gaat rijden trekt die door naar de 20 en valt dan ineens terug en maakt heel veel toeren (komt dit ook door de trekveertjes?)
De rolletjes die er nu in zitten zijn 6 gram. Moet dit ook anders?
alvast bedankt
13 mei 2009 om 06:53 #53667
n!ck*sik heb een vraagjjuh,
kan je bv. je 1 op 8 brom vertanding in je vario klok monteren? of past dat niet?
want heb nu 1 op 13 en ik wil binnekort mijn malossi 70cc blok eronder gooien met een malossi voorvario, en ik denk dat mijn top dan niet zo hoog ligt met de 1 op 13 vertanding.dus kan je die 1 op 8 overzetten in je vario klok? of moet ik dan malossi vertanding halen of die CIF vertanding???
13 mei 2009 om 07:25 #536721 op 8 bestaat niet zover ik weet, je bedoelt cker 1 op 7(bromvertanding); dit past sowiesow niet zolang je de drijfstang niet overperst. en sowiesow wordt dat te zwaar voor je setup.. ik zou als ik jou was de cif vertanding halen of de malossi..
13 mei 2009 om 07:27 #53673
n!ck*s@AC RACING, okej. thx. dan weet ik genoeg.
13 mei 2009 om 09:59 #53683hallo ik heb even 2 vragen
mijn vertanding draait gewoon soepel in de klok als het deksel eraf is maar zodra ik het deksel op de klok doe is er geen beweging in te krijgen
en 2 waar kan ik zoon lange as kopen ( waar je koppeling opkomt)
alvast bedankt 😉
13 mei 2009 om 10:02 #53684hey mijn citta gaat 35-37 met alles stdd kom dat door bromvertanding?
13 mei 2009 om 10:10 #53685
n!ck*s@zoef, 1 heb je er wel een pakking tussen zitten? probeer het anders is met 2 pakkingen, misschien klemt je deksel net ergens tegen aan.
2, ik weet nie zkr of je die wel los kunt kopen.
@bromfreak666, heb je vario erop of niet?? denk dat je eerder snorvertanding hebt in je citta. of heb je dat veranderd met bromvertanding?
13 mei 2009 om 10:12 #53686um ok dat zal het zijn dan ik heb geen pakking erutssen zitten
1 van de tandjes van mijn lange as is versleten dus die draaait met iets een tikje daarom wil ik die even vervangen 😉
mocht iemand weten waar je die kan kopen of er 1 over hebben ??? pm 🙂
13 mei 2009 om 10:17 #53687gewoon poeli (wel 70) maar ze zeiden dat die al 35 ging dus ja..? en het grappige is.. ik heb me klok gemeten en hij draaide 7 keer xD
13 mei 2009 om 10:18 #53689dit is een vario vragen topic niet poeli
13 mei 2009 om 14:11 #53698hee allemaal:D
had een vraagje, of naja eigenlijk een probleempje…
Het begon allemaal met 100MM schijven. was een best brakke achterkoppeling. tijdje mee gereden. en toen kwam ik erachter dat de hele koppeling versleten was. De bus waar de schijven omheen zaten, waren helemaal afgesleten:boos. ja dat gaat dus niet!
Ik weekje geleden nieuwe koppeling gekocht, 90MM schijven. nieuw. geen speling. ik heb ze gemonteerd. reed heerlijk. Goede snaar ook. ( heb 100MM liggen en 90MM ).
Alleen nu merk ik hetzelfde tikje als je op topsnelheid rijdt, als ik met de 100MM schijven gehad heb. Nu ben ik dus bang om mijn 90MM schijven te slopen, wat erg zonde is.
wat is hier tegen te doen, of wat is het probleem? zelf denk ik dat mn vario nog verder wil variëren, maar hij het niet kan. Dit omdat mijn snaar te strak staat ofzo.
gr Niek.
13 mei 2009 om 14:39 #53699Wat voor tikje ?
13 mei 2009 om 14:49 #53700net alsof mijn koppeling ergens aanloopt. Niet tegen mijn frame, niet tegen mijn koppelingshuis, maar ergens iets met de schijven. het klinkt in ieder geval niet goed.
Lagers enzo zijn helemaal in orde. draaien allemaal soepel, net nieuwe olie erin. dus daar kan het niet aan liggen.
14 mei 2009 om 20:44 #53762heey ik heb laatst mijn vario gemonteerd dit is mijn setup waarmee ik rijd:
-43mm Autisa met 50/60cc hogedruk kop polini
-max uitgeveilde inlaat voor de rest carter standaard
-13/13 dellorto, sproeier 63
-standaard kickkrukas
-citypower
-standaard achtervario 100mm schijven, standaard druk en trekveertjes
-standaard voorvario
-11,5 klokmet deze setup trek ik echt loeihard door naar de 40/45. Maar als ik eenmaal 40 rijd dan begint ie ineens meer toeren te maken en zakt de snelheid een beetje terug. Ik weet bijna zeker dat het met de afstelling van de vario te maken heeft. Wat moet ik precies lichter of zwaarder maken? En wat voor effect heeft dat op de prestaties?
14 mei 2009 om 21:22 #53765Als je de rolletjes lichter maak ( dus als je er een paar verwijderd ) dan zal je blokje meer toeren moeten maken voordat de rolletjes naar buiten geslingerd worden.
Maak je ze zwaarder, ( kan eigenlijk niet met std rolletjes ) dan worden je rollers eerder naar buiten geslingerd.
De vario heeft een boost, een moment dat hij het hardste optrekt. Vast wel gemerkt. het punt dat hij best veel toeren wil maken op het moment dat je rond de 10/15 KM/U rijdt. Je moet je trekveren/drukveren zo afstellen dat hij precies op dit moment aangrijpt. hierdoor is de efficiëntie op ze hoogste punt wat betreft optrekken.
Probeer is met de rolletjes te spelen. Kijk wat voor effect dat heeft op het optrekken, maar ook met topsnelheid.
Gr Niek.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.