- Dit onderwerp bevat 4,100 reacties, 470 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 maanden, 3 weken geleden door Variociao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
22 april 2009 om 20:15 #52832
eye,
ik snap niet waarom mijn voorvario niet volledig terugvarieerd…
als ik weg rij klinkt het net alsof ik met std (pully)koppeling met std trekveeren wegrij.
en als je hem uitzet, en dan aan de vario draait dan zegt ie klik en springt hij helemaal terug zoals het hoort, dit doet die dus niet als ik aan het rijden ben (trekt dus super kut op) en soms moet ik hem gewoon uitzetten want de koppeling pakt al met heel laage stationair toere:? en er zitte groene veeren in:'(oja die bus waar die half pulleys op kome gaat ook maar op 1 manier erop, als je em omdraaid dan past hij niet:? fons zei ook al van : wazige shit:?
en hij wiebelt onder het lope alsof je kruk scheef is 😕 malovar nieuw gekocht…..
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.23 april 2009 om 07:58 #52852Klein vraagje, past er in de imitatie koppeling ( vario ) ook een drukveer/trek veertjes van Malossi??
En passen er in de vario van Malossi ook scoot rollen? ( ook van Malossi ofc )
Thanks
23 april 2009 om 08:08 #52853scootrollen passen in de malossi voorvario je moet dan 16 x 13 hebben
en volgens mij kan in imitatie achterkoppeling geen andere trekveertjes maar wel een andere drukveer maar dat weet ik niet cker kan ook anders om zijn.. moet je ff zoeken staat vast wel op de site
Citaat: Nu probeer ik mijn imitatie achterkoppeling met gele Malossi veer uit op mijn DR65cc.
dus drukveer kan wel trekveer kan niet..
23 april 2009 om 08:16 #52854Nja druk veer is ook belangrijker toch? 😛
23 april 2009 om 14:06 #52866
Tom ciaoik heb iets raar met mijn vario,
hij heeft altijd goed gelopen, maar laatst ging mn vario heel raar doen
als ik gas geef, loopt ie ineens heel hard op in toeren. dan lijkt het net of ik op top rijd, maar ik rijd pas 20 of 30 ofzo
als ik gas loslaat, loopt valt ie terug naar normaal toerental en kan ik weer normaal verder 😕
ik snap er geen hol van 😕ik denk dat de rollen verkeerd zijn, maar hij heeft er op het begin gewoon goed mee gelopen ..
23 april 2009 om 14:12 #52867goedguus :
wat kan ik het beste doen?
setup:
Cilinder : 43mm DR
Carters : Inlaat tuned
Carb. : 13 / 13
Poelie : standaard vario +100mm
Uitlaat : Leovinci handmade
Krukas : Brom
Brommer : ciaoik heb de volgende opties:
1. std drukveer groene trekveer
2. std drukveer blauwe trekveer
3. gele drukveer groene trekveer
4. gele drukveer blauwe trekveer
5. standaard laten..bij voorbaat dank.
gr guus
Sowieso gele drukveer! rijdt ik prima mee.
Trekveren zitten nu groen in al wel erg lang, pakt hem te snel.Ik ga voor malossi gele trekveertjes, polini blauw zal ook wel lukken lijkt me
23 april 2009 om 14:31 #52868thanks hans moet alleen die moer er nog een x zien af te krijgen heb al tussen de bankschroef gedaan en met dat houtje van herr flick (dacht ik) maar krijg hem niet los dus binnenkort ff naar autozaak ofzo..
24 april 2009 om 14:12 #52904pff kep et al gefixt met schuurpapier…. klotedinge
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.24 april 2009 om 18:33 #52918yeah gele drukveer + blauwe trekveertjes zijn super 😀 alleen me malossi voorvario past niet op de krukas als hij aan de halfpully vastzit en heb wel gelezen dat dat vaker voorkwam maar moet ik nou de hele bus bijveilen of alleen het randje?
27 april 2009 om 10:56 #53024Bij mijn lange as is het deel waar het schroefdraad op zit voor een groot deel AFGEBROKEN tijdens het vastdraaien:? Kan dit gemaakt worden of moet er een nieuwe lange as in? Waar zijn deze nog los te koop?
27 april 2009 om 10:59 #53025op marktplaats was iemand die een losse as verkocht zal ff voor je kijken
27 april 2009 om 11:12 #53026Thanks man! heb hem meteen gemailt
28 april 2009 om 09:29 #53062mijn setup nu:
Cilinder: 54 CC DR
Carters: inlaat uitgeveild voor een 50/60 cc’tje zoals bij de how to op dit forum beschreven word, voor de rest standaard
Carb: 13/13 (inlaat ook 13/13 geboord)
Sproeier: 60
Poelie: 95
Koppeling: Blauwe trekveertjes
Uitlaat: City Power
Krukas: standaard
Brommer: SiIk krijg dus binnenkort een vario met 100mm schijven en een achterklok met 11,5 vertanding (alles gewoon standaard). Ik vind hem nu al vrij goed optrekken maar dalijk met de vario zal het dan iets beter zijn of echt een monsterlijk verschil? En omdat een citypower niet veel toeren toelaat gaat mn brommer dan wazig doen op topsnelheid?
En is het uberhaubt wel slim om met een citypower te blijven rijden icm vario, ik ben zelf al aan het rondkijken voor een leo krul maar aangezien die ook laagtoerig is weet ik niet of dat zo een goed idee is? Ik wil btw voor trekkracht gaan niet voor topsnelheid (45 is al voldoende).
28 april 2009 om 09:35 #53063Volgens mij gaat die voor jou wel een monsterlijk verschil maken ja. En die citypower maakt niet uit, dat moet wel kunnen. Gewoon redelijk zware rollen erin.
28 april 2009 om 10:35 #53066Welke maat gewichtjes moet ik eigenlijk hebben voor de standaard voorvario (want ik wil alvast wat testrollen gaan bestellen)?
En welke maat V-snaar moet ik hebben voor een Vespa Si met 100 mm schijven?
edit: Maat vd v-snaar heb ik gevonden (13*1150) iemand een idee over de gewichtjes?
2e edit: Klopt het dat de maat 14*14 is vd gewichtjes? en weet iemand waar ik die kan kopen? Want heb alle voor de hand liggende brommershops al gehad (bij jmbp hebben ze ze al een hele tijd niet op voorraad). En kan ik die gewichtjes niet zelf maken van lood met iets eromheen?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.