‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 1,876 tot 1,890 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Tonni
    Topic starter

Kan wel werken, mits je het goed op elkaar afstelt. Daarvoor moet je dan zeker ook lichtere rollen gebruiken.
      Houd er wel rekening mee dat het met een standaard VV niet echt lekker afstellen is..

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Tom ciao

dus kan ik dan miss beter met een helemaal std. vario rijden?

Tonni
        Topic starter

Iets strakkere trekveren erin en de rollen opboren, dan rijdt hij al best leuk. Je kan ook b.v met 6 of 4 van de acht rollen gaan rijden, zolang je maar alleen rollen tegenover elkaar weglaat.
          Drukveer is dan nog niet meteen nodig denk ik, maar dat moet je toch testen…

Anders inderdaad gewoon standaard rijden eerst.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Daan777
          Moderator

@tonni: Kan tom ook niet beter een gouden drukveer nemen ipv een gele?

Tom ciao

tnx Tonni 😉
              ik ga eens wat proberen
              maar hoe zwaar zijn de std. rollen dan? of is dat verschillend?

ritze
              Bijdrager

ik denk dat de standaard rollen hendig zwaar zijn, zijn bijna massief staal, ik ga ze eens wegen, maar moet je er nou 1 wegen of alle 8?

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                Link naar Mijn collectie / Projecten.

victwaar
                Bijdrager

Mijn v-snaar maakt een piepend gelaat als ik het gas los laat (moet wel in de buurt van m’n top hebben gezeten anders piept ie niet). Is het de bedoeling dat ik mijn snaar nu smeer of iets dergelijks?
                  Als het koud is en ik wil vanuit stilstand wegrijden dan schommelt het toerental ook een aantal keren als ik het gas vol open trek. Heeft dit ermee te maken dat de snaar niet soepel langs de schijven kan bewegen?

Herr Flick
                  Sleutelbeheerder

Het zou kunnen dat je je achtervario even moet schoonmaken,vet vrij maken.
                    De poelies in je achtervario zijn van brons, dit smeert zich zelf.

De v-snaar moet je niet smeren, dan slipt hij alleen maar over.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                    Gele Racefrikandel

Svennoow
                    Bijdrager

Ritze: je moet ze per stuk wegen.

tom__vespa
                      Bijdrager

hoi ik heb net een vario gekocht maar moet nog afgesteld worden. En heb nog geen verstand vario
                        set-up

70dr evo
                        cp carter 13mminlaat en gevijld+spoelpoorten doorgetrokken
                        13/13del malossi filter +66 sproeier
                        simonini krul+ninja welke zou het beste zijn met vario
                        malossi vario+100mm schijven
                        standaard krukas

Wat voor drukveer moet ik hebbe en welke rolletjes?
                        En zijn de trekvere van normale kopppeling zelfde als voor vario heb da van nog groene en blauwe?
                        En zou mallossi vertanding op deze set-up zin hebbe?

ivovanzon
                        Bijdrager

Drukveer: geel, en rond de 6 grams rollen, malo vertanding heeft altijd zin, geen autowheelies meer, maar wel hogere top..

tom__vespa
                          Bijdrager

hoeveel zal die harder lopen dan? en veel minder trekke of merk je het niet echt?

ritze
                            Bijdrager

eye als je met std voor var. 65 rijdt hoe hard zou je dan moete gaan met malossie var?? huidige setup

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                              Link naar Mijn collectie / Projecten.

victwaar
                              Bijdrager

Waarmee dien je de rollen in de vario te smeren. Heb namelijk nog van dat vet liggen waarmee je de lagers in het balhoofd kunt smeren en ook je ketting. Is van dat spul dat als je bijvoorbeeld je kick-ketting één keer er goed mee insmeert, je dat de komende 5 jaar niet meer hoeft te doen. Dus de vraag of je hiermee de rollen van een standaard vario kunt smeren.

jeffrey17
                                Bijdrager

jah dat kan wel als je hem maar niet helemaal er mee insmeert gwn een klein beetje das genoeg

15 berichten aan het bekijken - 1,876 tot 1,890 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.