‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 1,861 tot 1,875 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

jeffrey17
    Bijdrager

gele drukveer hij ligt net zo op de schijven als in die howto hier op de site dus gwn zo als het hoord

Daan777
      Moderator

Ik heb gehoord dat alle malossi trekveren veel te sterk zijn voor 50cc, daarom heb ik nu grijze polini’s (de zwakste uit het 3×3 setje) gemonteerd, maar de std variotrekveren die ik eruit haalde zijn ook behoorlijk sterk!
        Ik vroeg me af of iemand weet of die sterker/zwakker zijn dan de grijze polini’s uit het 3×3 setje.

@jeffrey: Ik zou even een andere pijp pakken, en lichtere rolletjes, iets van 6,7g ofzo.

Interceptor
        Donateur

hey mensen even een vraagje, na de sneeuwpret varieerde mijn achtervario niet meer. (der zat allemaal koekseltjaptoelie tussen de schijven, k denk dat het strooizout de boosdoener is.) nu heb ik de schijven gereinigd, en heb er wat kogellagervet opgesmeerd, mag dit? of moet ik iets anders gebruiken
          groet nick

sombrero
          Bijdrager

geen vet op smeren
            je snaar wordt dan vettig. en als je snaar vettig is kan hij niet echt meer goed omhoog kruipen bij de vario. zo krijg je dus een vario die nauwelijks kan varieren

Daan777
            Moderator

met remreiniger schoonspuiten, 3euro per bus

sombrero
              Bijdrager

st3yn :

st3yn :
                De Polini halfpulley van m’n polini vario is een beetje krom.. zit een slag in.

Weet iemand of die ook los te krijgen zijn ergens? JMPB heeft ze namelijk niet los te koop!
                (Het is zeker niet mogelijk een malossi halfpulley te gebruiken bij een polini vario)

Weet iemand of je een malossi halfpulley bij een polini vario kan gebruiken? Of misschien een andere oplossing? 🙂

ik rijd zo al een tijdje rond en het rijd perfect. heb nog geen problemen ondervonden. snaar klimt even hoog op enz.
                poelie is bijna identiek. die van malossie is ietsie pietsie groter.

st3yn
                Bijdrager

Ok perfect! 🙂 Even wachten tot de malossi halfpulley weer op voorraad is..

Tom ciao

heeft een gele drukveer en strakkere trekveren i.c.m. een std. voorvario zin?
                    wel met 43mm dr evo, blok tuned en polini top one

Jeroenn
                    Bijdrager

Ik wilde mijn vario vandaag monteren maar ik stuitte op een probleem.

Mijn achterklok heb ik overgezet maar waar bij een normale klok het tandwiel zit voor de ketting zit rechtse draad op en bij de varioklok zit er linkse draad op.

Ik heb bij mijn vario achterklok een moer gekregen die erop past maar is dit orgineel zo?
                      En hoe zou ik hem nu kunnen monteren?

Edjuh
                      Bijdrager

Ja dit is soms zo bij varionaafjes, moet gewoon kunnen.

Hoe monteren? Hetzelfde als normaal, op het naar links vastdraaien na.

Jeroenn
                        Bijdrager

Misschien dat het zo wat duidelijker word.

Zo knijp ik de ‘plaat’ vast zodat het wiel niet meer kan draaien.

Orgineel, het opstaande randje knijpt op het lager zodat het wiel nog wil draaien.

Iemand hier een simpele oplossing voor?

jan-willem
                          Bijdrager

Ik heb hier een malossi vario liggen die niet varieert , ik heb het geprobeert met 4.7 g en 7 g rolle maar er gebeurt niks . Mijn std vario doet het wel gewoon. Iemand enig idee hoe dit kan ?

Daan777
                            Moderator

Bij een klok met linkse draad hoort die moer die jij hebt, en een busje die het opstaande randje op die grote rechtse draad moer vervant.
                              Deze moet je dus even draaien/regelen.

mxmonster
                              Bijdrager

heb een varioset met malossi multivario
                                moet er alleen nog ff die gele drukveer inzetten
                                maar zijn witte trekveertjes genoeg bij mijn setup of moeten er toch gele in ????

Tom ciao

Tom ciao :
                                  heeft een gele drukveer en strakkere trekveren i.c.m. een std. voorvario zin?
                                  wel met 43mm dr evo, blok tuned en polini top one

15 berichten aan het bekijken - 1,861 tot 1,875 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.