‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 1,801 tot 1,815 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

diac
    Bijdrager

6.5 Gram doet het zeer lekker.

niielssz
      Bijdrager

hoeveels gram en welke veren moet ik hebben met:
        50cc std
        std carter getuned
        techno circuit (met bocht)
        13/13 delorto
        std vario
        std krukas

Tom ciao

ff een, misschien dom, vraagje over de vario
          De vario zorgt ervoor dat je sneller optrekt omdat de snaar voor een stuk lager, en achter een stuk hoger ligt, toch?
          En omdat hij varieert
          Maar waarom gaan een vario dan niet sneller als poelie?, want de snaar ligt op topsnelheid toch voor veel hoger, en achter veel lager dan poelie, toch?

barry
          Donateur

Het zit hem in de vertanding Tom.Daarvoor heeft Malossi een speciale vertanding uitgebracht om sneller te gaan.Met de originele vertanding heb je wel een super trekkracht,dus constant autowheelies bij een lekkere set-up.

Tom ciao

oke tnx
              dus, bij malossi vertanding is er niet zoveel trekkracht maar meer snelheid? Of blijft de trekkracht gelijk?

Bartjee
              Donateur

trekkracht blijft niet gelijk nee. Je kan het gewoon vergelijken met brom en snor vertanding. Met brom vertanding ga je harder en trek je minder hard op, met snor vertanding trek je een stuk harder maar ga je minder hard op top. De malossi vertanding moet je dus zien als bromvertanding:) Gaat echt een stuk harder maar trekt wel minder hard op als met de normale vertanding;)

swiddy
                Bijdrager

Heb je in vario ook een snor en brom vertanding want ik heb een snor bravo met vario gekocht en deze op mijn citta gezet en ik heb bijna 20 km/h ingeleverd of kloppe me rollen niet ?

niek1992
                  Bijdrager

Std. is het 1:11,5 vertanding. de standaard snor vertanding. er bestaat geen “brom” vertanding met vario’s. wel malossi vertanding. deze is 1:8 ( correct me if i’m wrong ). voor de rest, citta heeft kleine wieltjes, daardoor moet je ook wat inleveren. als je nu vol gas geeft trekt ie dan autowheelie?

Tonni
                    Topic starter

Er is wel merkbaar verschil in de (standaard)vertandingen.
                      De lichtste voor zover ik weet is 1:13 en de zwaarste is 1:10. Dat verschil verneem je uiteraard wel.
                      Daarnaast heb je idd nog de Malossi en de CIF vertanding. Die zijn respectievelijk 1:9 en 1:9,5.

Verder zijn er ook nog begrensde standaard vario’s. Dan steekt de bronzen bus van de halfpoelie door en werkt als een begrenzer.

Met begrenzer:

Zonder begrenzer:

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Tom ciao

Dus als ik het goed heb:
                        alleen de ring er vanaf slijpen en hij loop al een stuk harder?

swiddy
                        Bijdrager

ah deze had ik ook in me vario.

ArvidW
                          Donateur

@ Tom, ja

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                            Home made engine dyno

Bas94
                            Bijdrager

Hallo, aangezien ik vrijwel beginneling ben in het vespa ciao gebeuren,
                              en een vario toch wel iets leuks vind, had ik een vraag
                              wat heb je nu allemaal presies nodig om een volledige (lees: werkende) vario set te hebben?
                              michien een domme vraag voor jullie.. maar ik weet dit echt niet 😮

Groeten Bas

ArvidW
                              Donateur

Achterklok met Variovertanding, Achterkoppeling, Vario vsnaar, Vario, rollen

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                                Home made engine dyno

Bas94
                                Bijdrager

oke hartelijk dank! en wat kost dit ongeveer als ik een deftige vario set wil ?

15 berichten aan het bekijken - 1,801 tot 1,815 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.