‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 1,741 tot 1,755 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

paullus85
    Bijdrager

Okee, jammer dat het verschil bijna niet te merken is… dat van die lip is al bekent, die is er al afgevijlt… ik vraag me af of dat wonderbaarlijke verschillen geeft, ik denk dat de vario namelijk niet 100% varieerd.

sieger
      Bijdrager

ik wil dat mijn brommer wat harder optrekt
        ik heb het gevoel dat ik meer optrek prestaties uit mijn ciao kan halen.
        mijn setup:

43mm dr evo
        belgische carters dr evo poorten er in
        13/13 malossi filter
        sproeier 66
        polini voorvario 6×4 grams rollen
        a type achterkoppeling

ik heb zelf nog wat spul voor vario
        malossi trekveertjes setje 3×3 wit geel en zwart
        gele drukveer
        90mm schijven en nog 100mm schijven

wat kan ik doen om mijn ciao echt lekker te laten optrekken
        wie o wie helpt me?

adff
        Bijdrager

IK heb nu vario op mijn setup gezet:
          50cc eco, lichtelijk geveild, 13/13 leovince HM.
          Malossi voorvario, gele drukveer, groene trekveertjes, 1:10,5, startveren eruit. Polini 9.6 grams rollen volgens het doosje, op de weegschaal 8 grams.

Probleem:
          Hij trekt wel snel op, maar dan blijft ie op een gegeven moment evensnel rijden en gaan de toeren wel omhoog.
          Wat moet ik doen:
          – Slappere drukveer? Polini Goud/zilver
          – Kortere v-snaar? kan hem nu samenknijpen in het midden

Het aanduwen is echt niet te doen (maar dat is normaal ja:'( ), en als ik gas terugneem remt ie echt vet hard af, ipv dat ie uitrijdt zoals met poelie, moet ik dan maar weer startveren erin doen?
          tikje help zou fijn zijn

Wouz-LwB
          Donateur

std drukveer, 7,5 gr rollen monteren 😉

dat hij zo afremt is normaal, zou je startveertjes weer moeten monteren.
            dan word t al minder. (bij mij iig)

dan gaat t starten ook beter, ziet er alleen een beetje lomp uit.

adff
            Bijdrager

Wouz-LwB :
              std drukveer, 7,5 gr rollen monteren 😉

dat hij zo afremt is normaal, zou je startveertjes weer moeten monteren.
              dan word t al minder. (bij mij iig)

dan gaat t starten ook beter, ziet er alleen een beetje lomp uit.

Kan polini zilver ook?
              Snap opeens dat de drukveer niet aan de rollen ligt, maar aan de kracht waarmee de krukas aan de snaar trekt:D
              Zal eens even achter die kickstart aangaan…

Michel
              Bijdrager

Het heeft zeker wel met elkaar te maken.

Een strakke drukveer met zware rollers heeft hetzelfde effect als standaard drukveer en hele lichte rollers.
                Het is een samenspel van afstelling! Dus gewoon proberen, elke set-up is anders!

Wouz-LwB
                Donateur

nja ieder zn mening.

ik zou gewoon zilver of std erin stoppen..

Tonni
                  Topic starter

Het stukje: toerental gaat omhoog terwijl de snelheid gelijk blijft komt mij raar voor. Dat kan in principe niet namelijk tenzij de snaar begint door te slippen.

Ik zou in jouw geval zeker geen gele of gouden drukveer monteren. Het kan wel maar het belast alleen maar je hele vario meer, terwijl je topsnelheid er in principe lager van wordt wegens gebrek aan power.

Een zwaardere drukveer moet je eigenlijk alleen doen als je hem met de huidige veer niet goed krijgt afgesteld.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

adff
                    Bijdrager

Nou, ik dus een zilveren erin knallen, rollen hetzelfde. Begint volgens mij de v snaar weer te slippen. Ik doe de korste snaar erop, ligt halverwege de schijven ipv erop/erin, nu trekt ie vet langzaam op maar gaat niet sneller dan 15 km/h met vet veel toeren. Ook remt ie enorm af als ik het gas loslaat, ik kan niet eens een bocht door zonder gas te geven. Zojuist ook men vinger verbrand omdat ik even de schijf aanraakte.:boos 😕

enne hoe krijg ik die std veer er dan in, hij schuift er niet zomaar overheen. Thx voor de reacties btw

Tonni
                      Topic starter

Ik heb geen idee waarom je snaar doorslipt, maar het is niet nodig om een korte snaar te monteren. Daar wordt het niet beter van.. De vario wil dan namelijk de snaar hoger trekken terwijl hij achter niet lager kan, waardoor het systeem zichzelf afremt.
                        De snaar moet in ruststand net mooi vlak bovenin de schijven liggen.

Misschien heb je gewoon een versleten snaar?

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

adff
                        Bijdrager

@ Tonni, ik heb er al meerdere snaren ondergehad. Heb nu de breedste van Pirelli. Hij remt nu al minder snel af. Even een paar foto’s gemaakt. Valt er nog wat aan op te merken behalve die zijstandaard die op half 7 hangt:lol

Alles zit goed gemonteerd, toch? Het blok moet misschien een tikje naar achter omdat de snaar aan de achterkant van de schijven erin ligt ipv erop. Kan de snaar wel met gemak samenknijpen.

Is mijn blok misschien te zwak? Omdat ie zo slecht varieert? Als ik het achterwiel optil begint met heel veel toeren toch te varieëren, maar als ik rijd begint ie alleen maar overtoeren te maken.
                          Stationair lopen doet ie ook niet echt meer super.

😕

Quest
                          Bijdrager

heb je toevallig die plastic ring die bij de malossivario zit gebruikt? want daardoor gaat de boel ook slippen

adff
                            Bijdrager

Quest :
                              heb je toevallig die plastic ring die bij de malossivario zit gebruikt? want daardoor gaat de boel ook slippen

nee, alleen een dikke ijzeren bus tussen vliegwiel en voorvario

Herr Flick
                              Sleutelbeheerder

je snaar lijkt veel te slap te hangen

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                                Gele Racefrikandel

adff
                                Bijdrager

@ Flick
                                  Als ik een paar keer ronddraai komt er wel wat meer spanning op, maar het is wel raar dat ie zichzelf niet opspant. Want hij licht op de foto’s al aardig in de schijven.

Wanneer het wiel van de grond is varieert ie wel, als ik ga rijden niet. Kan het aan mijn blok liggen ofzo

15 berichten aan het bekijken - 1,741 tot 1,755 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.