- Dit onderwerp bevat 4,100 reacties, 470 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 maanden, 3 weken geleden door Variociao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 september 2008 om 10:50 #43835
ok dan zet ik er un nieuw zuigertje in
en maak de boel uns schoon en dan maar weer proberen 😀
maar hij loopt niet met handmade en zomaar kvind dan wel raar dat ie gewoon rijd met standaart uitlaat
als het aan het blok licht zou iedaar tog ook niet mee kunne lope??maar wat is nu de maat van de rollen??? scooter is 16×13 ofzoiets
maar bij vespa???
iemand un ideejen welk gewich want jmpb heeft geen 8 gram
en als ik lichter pak gaat ie meer toeren maken zeker
wat voor gewichte rade jullie me aan???
alvast bedank
17 september 2008 om 06:39 #43966en als ik lichter pak gaat ie meer toeren maken zeker
Dat klopt… dan moet je moter harder draaien om ze verder naar buiten te persen 🙂 Ik ga iets zwaardere nemen zodat ie wat minder toeren maakt, dan zal de vario ook eerder op ze top zitten, maar me moter zelf niet dus kan ik daa rop verder trekken wat ie toch wel lekker doet hoger op 😉 Dus ja lichtere als je meer toeren wilt maken bij het wegrijden en als je langer op de kracht van je vario wilt rijden en zwaarder als je net als ik iets minder toeren wilt en eerder aan het einde van je vario bent.
18 september 2008 om 13:56 #44013nieuwe zuiger zit erin
nieuwe pakkingeen loopt er nog niet op
met 56sproer red filtermet std setup loopt ie prima
duss dan maar zo blijve rijde
20 september 2008 om 11:19 #44065heey mensen
aangezien mijn racekrukas kapot is gegaan moest ik er een anders in zetten.
ik had er nog 1 liggen maar daar was een andere draad op getapt.
nou heb ik mijn vario derop zitten en zie ik dat die draad niet helemaal recht meer is.
mijn graden plaat zit scheef op de vario door dat die moer en ook automatisch scheef word opgedraait.
geeft dit vermindering in prestaties en is dit erg heb ik nou snelheid verlies?
greetz william
20 september 2008 om 11:35 #44066De gradenplaat zit normaal gesproken vast/recht/klem op je geleidersbus.
Gebruik een goede waaier + moer.
anders, foto ?46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel6 oktober 2008 om 18:05 #44665hallo
kheb ineens un heel raar gepiep in de achterkoppeling
als weg rij trekt ie normaal op tege de 30 begint ie te piepen als een gek
als gas los laat is ut weg gas open als ie weer snelhied krijgt tege de 30 piept ie weer
kan dit door de snaar komen want die komt niet meer terug naar boven maar blijft onderin hange
mijn ideej is dat de snaar versleten is
maar mischien dat jullie mischien wete dat het iets anders is
ik kom er niet meer uitkheb 8.2 rollen erin
die zijn gewoon nog goed
aan voor vario is nix te merken
en tjaa achter weet ik ut nietalvast bedanktt
6 oktober 2008 om 18:17 #44667Ik denk dat er vuil tussen de geleider van de schijf zit.
Demonteer de schijven en en maak het schoon, daar waar de schijf over heen glijd en aan de binnekant van de schijf.11 oktober 2008 om 17:54 #44859hallo, sinds afgelopen zondag heb ik mijn polini speed control gemonteerd (nieuw) (setup links) met de gele rollen en gele drukveer en 975 snaar. hij trekt hard zat op, maar ik ga iets zwaardere rollen nemen (te veel toeren). nu is het zo dat als hij richting top speed gaat dan gaat die “bokken”, net op er een bobbel op mijn v-snaar zit. zo ervaar ik het tenminste.
de snaar ligt er goed op naar mijn idee (1 mm steekt ie uit de schijven). waar ik het moet zoeken weet ik niet, iemand een idee? sproeier 68 btw
EDIT; ik heb mijn kappen erafgehaald, nu is het zo als ik hem in de loopstand zet en gas half geef dan blijft ie mooi draaien (voorvario). geef ik meer gas dan gaat de voorvario zwabberen (krukas word uit het midden geslingerd) en gaat ie bokken
ik zie hem ook goed uit het midden komen, dit kan nooit lang goed gaan. iemand een idee waar ik het moet zoeken of zoiets meegemaakt? het is wel een topracing krukasje:'(
nick11 oktober 2008 om 19:09 #44860Zo te horen is je krukas krom:con
Snel die zeer degelijke top racing krukas eruit voordat hij nog meer vernielt binnen in je blok:!
Succes
13 oktober 2008 om 05:44 #44906ooh dankjewel, ik had ff wat bevesteging nodig. kmoet er ook mee naar men werk. k had die kruk alleen gekocht omdat ie pen 12 was, ivm 46mm pinasco pen 12:(. kga hem vandaag nog eruithalen en dan tijdelijk 43mm malossi rijden
thanks nick13 oktober 2008 om 05:52 #44907Misschien moeten we eens naar de consumentenbond gaan, inmiddels zijn er heel wat ingestonken maar topracing heegt gewoon zn geld:con
13 oktober 2008 om 09:52 #44911Boycot 🙂
Als je je as ziet zwabberen is die niet goed gebalanceerd, zou der ook een 2e hands 12pen asje in douwen.
13 oktober 2008 om 10:59 #44915Ik zou er niet meer mee rijden. Wel vreemd is dat hij op lagere toeren gewoon ronddraait en op hogere toeren begint te slingeren? Dat kan ook wijzen op een kapot lager.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...13 oktober 2008 om 16:05 #44923Hallo,
Heeft er iemand al evaring met de polini utah vario, die te koop is op jmpb?
Of misschien wat meer info. erover?
Gr. paul
13 oktober 2008 om 16:30 #44924dient als vervanger van de orignele vario gedeelte. maakt weinig tot geen verschil uit. der zitten wel lichtere rollen in waardoor je meer toeren moet maken om weg te trekken. en t hangt ook helemaal van je voorschijven af. (std zit er zo’n lip op de laagste stand, deze kun je afdraaien en ga je zeker harder 😉 )
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.