- Dit onderwerp bevat 4,100 reacties, 470 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 maanden, 3 weken geleden door Variociao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
8 september 2008 om 06:59 #43609
http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=8186
Hier staan de maten, je hebt een ciao dus 13×950.
Op de achteras hoort nergens een ringetje..46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel12 september 2008 om 06:22 #43796Hmm of hij slipt omdat hij te los is of hij komt een stuk in de achtervario met ze vsnaar en dat kost me dus snelheid/kracht onderin… Gaat het misschien beter als ik een gele drukveer erin stop ipv de standaard? En als ik er is een iets bredere v-snaar ik kan zetten van bijv. 14 of 15mm breed ipv 13? Dan zou die achter er ook meer ‘op’ moeten liggen en voor zal die nog wat beter pakken… maar op top zal die hem waarschijnlijk niet zo ver (in de achtervario) kunnen trekken als een 13mm.
Is mijn redenaties goed? En zijn er überhaupt wel v-snaren die zo breed zijn? En ik krijg waarschijnlijk polini voorvario om wat beter af te stellen, maar is die (veel) beter als de standaard (lijkt/leek me wel)? ben liever snel onderin dan bovenin (redelijk kleine stukjes en veel dorp/stad dus echt op top rijden is er niet bij).
Heb trouwens nog steeds speling in de achterste vario… de as waar die op staat kan ik een stukje in en uit de klok trekken… iemand ideeen?
12 september 2008 om 07:41 #43797wat voor snaar heb je nodig als je een verstevigde brug van jmpb hebt want de citta snaar is net even te klein
12 september 2008 om 15:14 #43801Is even een kwestie van inschatten/meten tolleburker;)
Een orginele Citta-snaar is 13 X 1050.
Je moet dus even kijken hoeveel cm langer de snaar moet zijn, moet hij bv 2 cm langer zijn dan heb je dus een snaar van 13 X 1070 nodig
12 september 2008 om 15:17 #43802ik heb eff un vraagje
wat voor maat rolletjes zitte in een standaart voorvario van de ciao?
heb 8 rolletjes erin nu
maat??
en hoeveel gram??zijn er verschillende in??ik heb nu un hele tijd met de vario gereden
maar de top is ineens un stuk minder aan het worde
en de trek kracht ook
kan dit liggen aan versleten rollen???12 september 2008 om 15:40 #43805Standaard rollen wegen ik geloof 8 gram, en er zitten er inderdaad 8 in.
Dat je top en trekkracht een stuk minder is geworden zou aan de vario kunnen liggen, persoonlijk verdenk ik eerder je zuigerveren, een dichtgeslipte uitlaat of zoiets, vario’s zijn meestal niet zo snel de boosdoener als ze het al tijden goed hebben gedaan;)12 september 2008 om 15:49 #43806er zit idd wel oud zuigertje in
maar dit moet kwa top tog niet zoheel veel uitmakenliep eerst 50 55 en nu 40rijd dan houd het tog op
met wat tege wind 35 ofzotrek kracht steld ook niet veel meer voor
de rollen die bij jmpb zijn de krijgen zijn 2.4gr 3.7gr en 5.0 gr
dus ze hebben geen 8 gram:Smaar daar zijn ze uitverkoch
welke moet ik dan hebben??welke maat is dat??
en waar kun je ze nog meer bestellen??12 september 2008 om 16:15 #43808De rollen zijn wel te krijgen ja, gewoon op jmpb

Meestal zit er in orginele voorvario’s ook een berg vet wat nergens voor nodig is, als dat er in zit haal het er dan maar volledig uit:!
De rollen moeten kunnen rollen, niet kunnen glijden
12 september 2008 om 16:19 #43809jmpb heeft geen standaart rollen verkrijgbaar nu
en die zijn ook geen 8 gramscooter rollen zulle niet passen
deze voorvario heb ik http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3260
en deze rollen hebbe ze tekoop http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3274
http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3319welke moet ik dan hebbe????
12 september 2008 om 16:25 #43811Deze kan je denk ik gewoon gebruiken, snap dat verhaal van 10 rollen alleen niet helemaal maargoed:
http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3319
Succes
12 september 2008 om 18:57 #43821enn dann nog un vraag
ik kan met vario
alleen met standaaart uilaat rijden en 12.10 caburateur en dan 48 sproeier en standaard lucfilteris dit normaal???
op handmade met 56sproeier en red filter loopt ie niet
12 september 2008 om 18:59 #43822Dan denk ik toch dat er wat met je blokje mis is, moet gewoon kunnen lopen normaal!
12 september 2008 om 19:18 #43823ja hij rijd wel maar stotert en maakr overtoeren ofzo
in elk geval komt niet op gang
12 september 2008 om 19:30 #43825ligt je snaar goed in de schijven? Veel meer kan er eigenlijk niet mis zijn bij je variomatic denk ik. Ik had toen ik met orginele voorvario reed, er 2 rollen uit. Dus met 6, loopt naar mijn mening ietsjes fijner 😉
Ik ben het met vespa avnti eens, ik zou het eens bij het blok zoeken. Een helemaal vuile carbrateur, zuigerveren die afzijn het kan allemaal he.
12 september 2008 om 19:35 #43826VespaAvanti :
De rollen zijn wel te krijgen ja, gewoon op jmpb
Meestal zit er in orginele voorvario’s ook een berg vet wat nergens voor nodig is, als dat er in zit haal het er dan maar volledig uit:!
De rollen moeten kunnen rollen, niet kunnen glijden
De rollen kunnen niet rollen in een vario.. De rol wil tussen twee platen eigenlijk twee kanten tegelijk op rollen met als gevolg dat ie dus gewoon schuift.
Maar dat er geen vet in moet zitten vind ik ook, geeft volgens mij alleen maar weerstand (en houdt het vuil vast). Een beetje teflon of siliconen spray kan geen kwaad.
I came, I saw, and I forgot what I was doing... -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.