- Dit onderwerp bevat 4,100 reacties, 470 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 maanden, 2 weken geleden door Variociao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 september 2008 om 14:10 #43419
heey mensen
ik heb nu ook vario op mijn ciao met 80 cc maar het probleem is dat ik hem bijna niet krijg aangeduwd.
ik moet er op zitten en men vader moet me duwen:Dwel makkelijk maar niet fijn.
zijn er mensen die hier ervaring mee hebben???
greetz william
3 september 2008 om 15:13 #43424theike :
hoe maak je een accu ontsteking ? wat voor bobine heb je ervoor nodig ? gaat dat ook gewoon op de scoter met en vespa bobine ?alle hoe & wat is te vinden in het pro-access -> accu-ontsteking gedeelte.
je hebt een brommer met contactpunten ontsteking nodig als basis, scooter heeft elektronische ontsteking dus dat gaat niet.
voor meer vragen ; kleine vragen topic, niet meer hier in het vario topic 😉3 september 2008 om 16:36 #43427william :
heey mensenik heb nu ook vario op mijn ciao met 80 cc maar het probleem is dat ik hem bijna niet krijg aangeduwd.
ik moet er op zitten en men vader moet me duwen:Dwel makkelijk maar niet fijn.
zijn er mensen die hier ervaring mee hebben???
greetz william
Decompresseur aansluiten , trekveertjes in je achterkoppeling laten.
Heb nog geen enkele ciao gevonden met normaal blok die niet aanging met vario.
Steyn had er met zijn 46mm athena ook last van, maar het is een questie van je decompresseur goed gebruiken en hem goed aanduwen.
3 september 2008 om 16:47 #43428Vandaag heb ik mijn grote variomoer vastgelast omdat die draad slecht was. Nu heb ik terug alles gemonteerd, maar nu wil hij niet starten met startsegment-veertjes erin, zonder die veertjes wil hij echter meteen starten.
Hoe komt het dat mijn startsegmenten met veertjes niet aangrijpen op mijn koppeling?
3 september 2008 om 16:59 #43429verkeerde draairichting?;) van de start segmenten
mischien als je ze anders om monteert dat ie dat wel start met startsegmenten3 september 2008 om 17:01 #43430nee, want de segmenten zijn er niet uit geweest…
3 september 2008 om 18:18 #43434ik heb net een varioset, dus ben nu alles nog aan het ontdekken 😀
maar ik heb een probleem, ik heb mn varioset gemonteerd. maar als ik de moer op de achterkoppeling strak vast draai wordt de achterste halfpoulie tegen mn (si) achterbrug gedrukt waardoor ie aanloopt.
ik dacht, ik los dit op door een ringetje ertussen te stoppen. maar ik krijg de achterkoppeling niet uit elkaar omdat de spie muurvast zit.
vraag: hoe krijg ik de spie er met beleid uit? want ik heb malossi vertanding dus wil het liever zo voorzichtig mogelijk doen 🙁
3 september 2008 om 18:46 #43435Heeft een redelijk nieuwe malossi vertanding wel vaker. Ik gebruik een kleine zijkniptang, daar pak je dan het spietje mee vast en dan kantel je m er vrij makkelijk uit. (niet TE stijf knijpen met het tangetje natuurlijk..)
En ringetjes tussen de as stoppen gaat niet, dan loopt je de boel klem. Het probleem moet je proberen op te lossen, niet de symptomen bestrijden!!
I came, I saw, and I forgot what I was doing...3 september 2008 om 18:57 #43437Ok, tnx, ga ik ff proberen. hij is wel heel vettig, ik probeer eerst wel ff remreiniger erop en dan kijken of mn tang niet slipt.
dat is goed om te horen dat nieuwe vertanding dat vaak heeft 🙂 hij is 100km oud volgens de verkoper dus dat zal wel ongeveer kloppen danTonni :Het probleem moet je proberen op te lossen, niet de symptomen bestrijden!!
jah dat is makkelijk gezegd, ik snap wel dat dat beter is ja, maar hoe zou je dit op kunnen lossen?
EDIT:
heb het geprobeerd, lukt voor geen meter. het tangetje slipt er gewoon vanaf als ik de spie eruit wil trekken,
zijn die spietjes trouwens hetzelfde als krukas-spietjes?3 september 2008 om 19:21 #43438Je moet wrikken!
Zon kniptangetje pak je en daarmee grijp je het grootste gedeelte van je spie mee vast. Dan duw je de tang omhoog zodat er beweging in komt.
3 september 2008 om 19:26 #43439Moet gewoon lukken zoals Tonni en Hansieb beschrijven:!
Spietje is inderdaad dezelde als voor de krukas
3 september 2008 om 19:26 #43440dat wil niet, ik kan hem ook niet echt ergens onder zetten want de spie zit een beetje schuin, dus aan de achterkant (waar ik niet bij kan) steekt ie wat verder eruit. kan ik hem niet gewoon slopen op de 1 of andere manier? (ik heb een dremel)
3 september 2008 om 19:26 #43441Klein schroeven draaiertje eronder tikken?
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno3 september 2008 om 19:28 #43442ook geprobeerd ja, hij zit muurvast 😕
ik ga ook niet te hard tikken, want dan beschadigt de as of het lager misschienmaar is er niet een goede manier om enkel de spie te slopen en de as heel te laten?
3 september 2008 om 20:03 #43447Ja, gewoon gleuf erin slijpen in de lengterichting, hij hoeft niet helemaal door. Dan is spanning tussen as en spie er een beetje vanaf.
Je moet wel handig zijn met dremel en enigszins kunnen inschatten hoe ver je kunt gaan…
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.