‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 1,666 tot 1,680 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

SpeedDemon
    Bijdrager

Hij komt dus helemaal nergens. Ik heb gisteren de orginele trekveren en drukveer geprobeerd en het zelfde ik denk dat ik eerst eens een revisie kit ga scoren voor de achterkoppeling en dan gelijk de poulies ga vervangen. En dan ga ik dat eens testen in een los subframe en op mijn rollerbank.

Ik heb er gisteren ook nog ff de poulie aandrijving gebouwd en WOW. Door de inlaat alleen eerder te laten openen trekt ie echt als een beest vanuit stilstand. Ik kan eigenlijk niet wachten om die vario erop te krijgen. Misschien dat ik eens met de hele zooi naar Arvid rij of iemand in de buurt die dat gebeuren kent. Op dit moment vind ik het een beetje zonde worden van het geld dat ik erin heb gestoken… :'(

Wat lees ik nu, in het change vario topic word gezegd dat de malossi vario de neiging heeft om de snaar bij de koppeling te laten slippen. Hoe dat zo en wat moet ik er aan doen stel dat is mijn probleem. Hij zegt ook dat de polini vario dat minder zou doen…. WHY????

leon ciao
      Bijdrager

Welke rollen moet ik hebben met de volgende setup?
        Ik was zelf aan het denken aan 7 – 8 grams, wat denken jullie?
        50 cc’tje
        standaard elek. kickblok
        variomatic [duh :con] met 100mm achterschijven en polini voorvario
        simonini proline/komt leovince handmade 😉
        12/10 [komt waarschijndelijk 13/13 op]
        malossi filter
        Bij voorbaat dank!

leon ciao :bier

pimmiecross
        Bijdrager

Wat voor maat snaar moet ik hebben voor de standaard vario van een grillo?

Tonni
          Topic starter

SpeedDemon :
            Hij komt dus helemaal nergens. Ik heb gisteren de orginele trekveren en drukveer geprobeerd en het zelfde ik denk dat ik eerst eens een revisie kit ga scoren voor de achterkoppeling en dan gelijk de poulies ga vervangen. En dan ga ik dat eens testen in een los subframe en op mijn rollerbank.

Ik heb er gisteren ook nog ff de poulie aandrijving gebouwd en WOW. Door de inlaat alleen eerder te laten openen trekt ie echt als een beest vanuit stilstand. Ik kan eigenlijk niet wachten om die vario erop te krijgen. Misschien dat ik eens met de hele zooi naar Arvid rij of iemand in de buurt die dat gebeuren kent. Op dit moment vind ik het een beetje zonde worden van het geld dat ik erin heb gestoken… :'(

Wat lees ik nu, in het change vario topic word gezegd dat de malossi vario de neiging heeft om de snaar bij de koppeling te laten slippen. Hoe dat zo en wat moet ik er aan doen stel dat is mijn probleem. Hij zegt ook dat de polini vario dat minder zou doen…. WHY????

Dat probleem is soms en dan eigenlijk alleen met aanduwen. Het is niet echt een probleem met optrekken of rijden. Het probleem zit in de bus, deze is soms iets te lang zodat de snaar eigenlijk niet goed tussen de schijven geklemd zit maar gewoon op de bus ligt.. Polini heeft dit eigenlijk nooit, en slipt dus met sterkere setups ook nog eens minder door. (waarom weet ik niet, ik heb allebei en kan niet echt vinden waarom de malossi soms iets doorslipt.)

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

SpeedDemon
            Bijdrager

misschien iets te maken met de opstelling van de rollenbanen, bij malossi zitten die per twee in de richting en polini heeft ze gelijk verdeeld volgens mij. Zou ik mijn setup misschien kunnen dwingen door de rollen veel te zwaar te kiezen zodat de vario er eens flink aan gaat trekken?

pimmiecross
              Bijdrager

pimmiecross :
                Wat voor maat snaar moet ik hebben voor de standaard vario van een grillo?

Wie?

Edjuh
                Bijdrager

Volgens de how-to is het Vespa Si : 13×1150, en een Si heeft dezelfde brug als een grill dus……

Boelie
                  Bijdrager

polini 80cc+kop
                    std carters uitgekotterd elec + afgedraaid vliegwiel
                    13/13+malo filtertje
                    malossi voorvario 100mm
                    ori achterkoppeling gele drukveer en gele trekveertjes

iemand beetje een idee wat voor rollen ik zou kunnen bestellen
                    ik heb nu met mijn 70dr Evo 5,2+5,5 gemixt erin zitten en loopt egt als un gek:p

maar ik wil graag op jmpb die malossi HT rollen bestellen welke zou ik kunnen nemen

VespaAvanti
                    Donateur

Ik zou de helft 4,7 gram doen, en de andere helft 6 gram Boelie:thumb
                      Dan heb je tot op de 10e gram nauwkeurig hetzelfde gewicht er in zitten:D
                      Kijk maar:

5,2 + 5,2 + 5,2 + 5,5 + 5,5 + 5,5 = 32,1 gram
                      4,7 + 4,7 + 4,7 + 6,0 + 6,0 + 6,0 = 32,1 gram

Succes:thumb

Boelie
                      Bijdrager

Thx Avanti!:D

VespaAvanti
                        Donateur

Graag gedaan:thumb

pimmiecross
                          Bijdrager

Edjuh :
                            Volgens de how-to is het Vespa Si : 13×1150, en een Si heeft dezelfde brug als een grill dus……

volgens mij is de brug niet precies even lang als die van een grillo hoor..

Edjuh
                            Bijdrager

Bewijs het:D

theike
                              Bijdrager

hoe maak je een accu ontsteking ? wat voor bobine heb je ervoor nodig ? gaat dat ook gewoon op de scoter met en vespa bobine ?

pimmiecross
                                Bijdrager

Edjuh :
                                  Bewijs het:D

Nouja echt bewijzen kan ik het (nog) niet, maar ik heb het van de week nog even na gemeten (heb ook een paar si’s staan) en het scheelt toch wel een paar cm.

15 berichten aan het bekijken - 1,666 tot 1,680 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.