- Dit onderwerp bevat 4,100 reacties, 470 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 maanden, 2 weken geleden door Variociao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
8 augustus 2008 om 09:55 #42356
ok bedankt 🙂 en met mijn setup welke zijn dan beter 7.7 of 6.8 ?
8 augustus 2008 om 09:58 #42357probeer ze eens beide,
je uitlaat is laagtoerig wat sterker dus kan 7.7 goed zijn.
als de 7.7 te zwaar is moet je 6.8 proberen.vario = afstellen
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel8 augustus 2008 om 22:09 #42392welke druk en trekveertjes heb ik nodig met mijn onderstaande setup.
46mm polini
speedengine
yasil racekruk
1313 malofilter
simonini proline
vario 100mm polinigreetz william
8 augustus 2008 om 22:11 #42393Blauwe Polini trekveren en een gele drukveer. De rollertjes is een kwestie van proberen 😉
9 augustus 2008 om 11:55 #42407Hoi even een vraagje. Ben bezig met de revisie van mijn Achtervario en klok.
Nu wil ik even iets weten hoe moet die borgring nu eigenlijk om? Het bolle gedeeltje zichbaar of meer de kuil zichtbaar zodat de zijranden van de ring dus wat omhoog staan? EN als het 2de zo is moet ik dan 1 rand ombuigen tegen de moer aan of meerdere randen?
Mvg, Mick
9 augustus 2008 om 12:04 #42409De gedeeltes wat naar boven wijst moet naar boven wijzen _/ zo zegmaar.
Dan sla je 1 of 2 kanten tegen de moer aan =| zo zegmaar
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel9 augustus 2008 om 15:21 #42414Beetje krom :con:pest
De bolle kant moet tegen de schijf zodat je een randje over houd waar je een schroevendraaier of iets tussen kan zetten zodat je hem om kan buigen om de moer te borgen 😉12 augustus 2008 om 22:56 #42573Oke dan, mijn kleine vario vraag. Malossi multivar en 100mm achterschijven gele drukveer en gele trekveren.
Wat het dus is ik geef gas en mijn blokje maakt toeren. Dan draait achter alles mee behalve mijn koppelingshuis.
De snaar spannen is volgens mij vrij lastig maar hij ligt overal mooi omheen. De nieuwe malossi snaar is al flink gesleten en word alleen erger als ik het probeer.
Nou zie ik hier en daar FOX koppelingen staan bij de vario’s, wasda?
Om verdere schade te voorkomen waar moet ik op letten als ik morgen (vandaag dus) de koppeling eraf haal en dit tering zootje probeer op te lappen?
13 augustus 2008 om 10:32 #42580Voor de zekerheid (als je dit allemaal nog niet wist:)
Je hebt bij je achterwiel twee delen: De koppeling en de koppelingsschaal. De koppeling behoort mee te draaien met de motor via de V-snaar. De schaal behoort te draaien met het achterwiel.
De koppeling moet dus gewoon soepeltjes over de lange as draaien zonder snaar.
De schaal mag alleen draaien als je aan je wiel draait. Doet hij dit niet of kan je hem los van het wiel toch draaien dan heb je hem op de fietsstand staan of is je spietje gebroken (of niet aanwezig)De snaar goed spannen is bij vario onmogelijk, je moet hem gewoon op spanning hebben en dat hij net mooi bovenin tussen de schijven ligt. Als je hem samentrekt gaat hij namelijk achter gewoon dieper tussen de schijven en is hij weer slap.
In jouw geval zou het ook nog kunnen zijn dat de gele trekveren te zwaar zijn (d.w.z. dat het blok niet genoeg toeren draait om de segmenten naar buiten te slingeren.
Als de snaar zo snel wordt aangevreten dan is er waarschijnlijk iets mis met de halfpoelie (de schijf die bewegen kan, waar de drukveer omheen zit). Deze kan te zwaar gaan of ruim zijn. Als ie te ruim is trekt hij scheef onder belasting en blokkeert zichzelf dan.. Te zwwar behoeft geen uitleg denk ik.
Fox koppeling is zelfbouw. Dit is letterlijk een aangepaste vario as met daarop een koppeling van een scooter (Peugeot Fox)
Dit is vooral interessant bij een goed sterke setup vanwege de stabielere loop en betere afstel mogelijkheden.I came, I saw, and I forgot what I was doing...13 augustus 2008 om 10:50 #42581Oke, later vandaag meer daarover. Ik zit nl met de bouw van mijn si en het is zoveel gemakkelijker als het aangedreven gedeelte fatsoenlijk werkt. Zonde van die fox koppeling zou wel mooi zijn geweest dat die plug en play was!
13 augustus 2008 om 19:36 #42597mag ik voor de achterkoppeling in een vario set ook de trekveertjes die normaal in je koppeling zitten gebruiken of moet je dan specialen van malossi kopen die in je achterkoppeling passen.
weet er iemand ook het verschil met die polini goude en zilveren drukveren en die van malossi?
greet william
13 augustus 2008 om 19:49 #42598Er passen ook gewoon Polini trekveren in hoor.
Volgens mij zit het zo qua drukveer sterktes,van slapst naar sterkst:Standaard drukveer
Zilveren drukveer
Gouden drukveer
Gele drukveer
Rode drukveerFonS: trekveren ligt eraan wat voor type koppeling je hebt, bij de meeste kun je ‘normale’ trekveren gebruiken maar niet bij allemaal.
je volgorde van drukveren klopt idd13 augustus 2008 om 21:22 #42611Juistem, ik heb dus een koppeling met lange veren. Nu heb ik hier een staal bedrijf in de buurt en veel van die beunhaasjes dus 3 strakkere veren die erin passen zullen geen probleem worden.
Mensen moeten dat webshoppen niet zo misbruiken. De handelaartjes, beunhazen en brommerzaken zijn er ook nog!
Vergeet die mensen niet. Veren heb je in alle soorten en maten. Het gaat er niet om of het ervoor is, als het maar past :!Amen!
14 augustus 2008 om 08:19 #42629Dus als mijn koppeling niet aangrijpt bij laten we zeggen 3000 toeren zouden mijn malossi gele trekveren te kort kunnen zijn dus. Sux big time, ik ga de orginele wel proberen.
Die dingen zijn er toch alleen om bij wegrijden met een hoger toerental aan te grijpen. Ergo als je rustig probeert weg te rijden slippen ze langer.
14 augustus 2008 om 16:18 #42645Hij mag ook wel later aangrijpen, het is net wat je zelf prettig vind.
Als je rustig wegrijd is het normaal dat het aangrijpmoment langer duurt. Hoe meer slinger er in je segmenten zit des te sneller lopen ze klem tegen je schaal.
Komt je brommer wel van z’n plek dan? Anders kan je de zwarte van Malossi proberen of de 10% van Polini.
Ik vind het een beetje vreemd, want met die DR zou hij geen moeite moeten hebben met aangrijpen. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.