‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 1,576 tot 1,590 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Boelie
    Bijdrager

ik zal eens gaan kijken of dat ook zo is
      en verder komt het allemaal wel goed
      ik regel wel wat met sil
      bedankt voor jullie reacties

Michel
      Bijdrager

Hey jongens,

Ik heb eens zitten denken over de verschillen van 100mm en 90mm schijven.
        Ik heb het idee dat je met 100mm schijven alleen meer variatie hebt en volgens mijn blijft de top hetzelfde.

Wanneer ik namelijk de schijven bekijk, zie ik dat het diepste punt in beide gevallen gewoon precies even diep is.
        Het enigste nadeel met 100mm die ik zou kunnen verzinnen is dat de schijven door het koppelingshuis geblokkeerd worden en dat die bij 90mm onder het koppelingshuis door vallen.

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel maar het is nog vroeg dus minder scherp 😛
        Ik weet niet of hier mensen wel vaker mee bezig zijn geweest maar volgens mij heb je met 100mm meer variatie mogelijkheid. Dat van de topsnelheid kan ik namelijk niet verifieren dat het echt verbetert.

FonS
        Bijdrager

nou okee, heb er ff een 100mm en 90mm schijf bijgepakt en zie toch wel heel duidelijk verschil;

als ik meet vanaf waar de schuinte stopt zeg maar, is de diameter 53mm (100mm schijf) en 43mm (90mm schijf)

oftewel, de centimeter verschil die je buitenom hebt, is er ook ‘binnenin’

edit: en als ik een schijf (zonder drukveer) op een koppeling zet, en er een schaal bijpak, kan ik de schijf helemaal omlaag duwen en nog plusminus 1-2mm speling houden tussen de schijf en de schaal (koppelingshuis) , dus wat je zegt over ‘begrenzen’ doordat de schijf de schaal raakt; gaat niet 😉

Michel
          Bijdrager

Dan heb ik denk verkeerd zitten meten. Ik zal het nog eens bekijken.

Bedankt in ieder geval.

Batty
            Donateur

hallo jongens ik heb een probleem met mijn vario mijn snaar liep ergens tegen aan en hield toen verschrikkelijk in.
              ik heb toen mijn achterkoppeling uit elkaar gahaald en mijn gele drukveer vervangen en vervolgens weer op gezet.
              toen ik er op reed knalde mijn kevlar riem helemaal uit elkaar gloed nieuwe riem.
              wie weet wat de oorzaak hier van kan zijn??????

Herr Flick
              Sleutelbeheerder

als je een koppeling met centrale trekveer hebt kun je geen normale veer gebruiken.
                daar zitten de pinnetjes van de drukveer nog op, die moet je dan eraf slijpen..
                wouz zegt mike heeft nog een gele drukveer zonder pennetje liggen.

greets

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                Gele Racefrikandel

Batty
                Donateur

er zat een gele druk veer in zonder pennetjes de eerste keer en de tweede keer heb ik hem later er af geslepen,
                  en hij trekt wel redelijk op maar houdt aleen met de top snelheid in.

Tonni
                  Topic starter

De variabele schijf is wel goed te bewegen met de hand?

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Batty
                    Donateur

geen probleem ik zie ook niks vreemds aan de schijven

.-{2F4OV}-.

Miss wat foto’s….?

Batty
                        Donateur

dat is het vreemde er valt niks aan te zien het slijt als een gek snaaren.

Michel
                          Bijdrager

Heb je al met rollers gespeeld, kan zijn dat hij hem gewoon niet diep genoeg trekt!
                            Even wat zwaardere rollers erin en kijken wat hij dan doet om je probleem te constateren!

Mike
                            Bijdrager

er hangt nu al 9,5 gram in… ik ben het boekkie ookf f zoek emt ze vario:) naje we kijken vrijdag aaf er ff naar en anders boem poulie power opd e toer:)

ook geen wereld ramp!

Mike

Michel
                              Bijdrager

Nou, eenmaal met vario gereden wil ik niks anders meer, ik bedoel het rijd toch wel erg lekker 😉 9.5 gram moet inderdaad zwaar genoeg wezen om hem er lekker in te trekken. Ik neem aan dat lichtere rollers ook al geprobeerd zijn. Is het de achterkoppeling van snijders ofniet? Die is te herkennen aan de veer die rondom in de segmenten verwerkt zit.

Mike
                                Bijdrager

het is er een met centrale trekveer ja, maar aan dat concept scheelt verder niks volgens mij,

wat ik zeg, ik heb er ook een hele dag normaal op gereden zonder gezeik! ging als de brandweer!

Mike
                                15 berichten aan het bekijken - 1,576 tot 1,590 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.