- Dit onderwerp bevat 4,100 reacties, 470 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 maanden, 2 weken geleden door Variociao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 april 2008 om 14:43 #39737
.-{2F4OV}-. :
probeer de calibrata en als die echt klote rijd verkoop je m en koop je van dat geld een usine
Dan koop ik die Calibrata wel! :pest
24 april 2008 om 20:49 #39801welke rollers heb ik nodig met
50cc Athena
Carters aangepast @ athena, inlaat geboord & geveild naar 13mm
13/13 @ 62 of 64
Malossi Powerfilter
Leovinci Handmade of Polini Top One
Malossi vario @ 100mm schijvenIk heb onderstaande rollen set en met mijn huidige setup rijd ik met de op een na lichtste uit die set 7.5grams denk ik dat dat zijn….
http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE334924 april 2008 om 21:00 #39803Pak de lichtste uit de set als je nieuwe setup klaar is
24 april 2008 om 23:21 #39807daffy35 :
ik heb een probleem met mijn originele vario achterkoppeling.
Het schroefdraad waar de moer op komt om de schijven en veer te borgen is dol,is dit nog te fixen op 1 of andere manier?
met een draadsnijder ofzo.Waarschijnlijk kan je hem afschrijven… Dat draad is er af, dan helpt een draadsnijder niet meer.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...2 mei 2008 om 19:32 #39964Hoe kan ik ervoor zorgen dat de schijven van de achterkoppeling niet loslopen.
Ondanks dat ik er een borgring tussen heb zitten loopt het hele zooitje toch los 🙁
De borgpinnen van de borgring en schijf worden gewoon aan flarden gedraait door die Simo.
De moer vreet zich in me naaf en blijft dan hangen om vervolgens het hele zootje kapot te draaien :S
Ik ben bijna net zo ver als Daffy hierboven maar ik kan hem denk nog een keer aandraaien maar dan moet er ook niks meer misgaan, want dan is die ook als afgeschreven te beschouwen 🙁Als ik een ring tussen de koppeling en de naaf doet, dan draait de koppeling ook iets stroever dus dit is ook geen optie. Dan gaat die zich er juist invreten.
2 mei 2008 om 20:29 #39966vast lassen of vast maken met loctite xD?
2 mei 2008 om 20:42 #39967Eerlijk gezegd had ik ook niet verwacht dat de standaard koppeling lang zou leven met de Simo power..
Theorethisch zou het wel moeten kunnen houden, mits het allemaal nog perfect aansluit op elkaar en heel stevig vastgedraaid is. Zwakke punten zijn de achterste schijf zit maar op twee puntjes vast, de andere moet door de drukveer in bedwang worden gehouden..
I came, I saw, and I forgot what I was doing...2 mei 2008 om 20:50 #39968Lemon: Loctite is al geprobeerd. Vastlassen is mijn laatste optie

Tonni: Ik denk dat die rode drukveer de boosdoener is. Het moet allemaal zo verschrikkelijk hard werken. Ik had het zelf ook wel verwacht maar niet zo snel. Ik probeer hem nog zo in elkaar te zetten en anders laat ik hem netjes vast lassen door mijn collega. Nog 1 x en het binnenwerk van de koppeling is afgeschreven dus dan is lassen de enige optie nog. Een nieuwe koppeling krijg ik precies het zelfde mee. Ben al op zoek naar een asje voor een Fox/Wallaroo incl, koppeling. Desnoods koop ik een gaar blokkie en trek de spullen eraf die ik nodig heb. Heb al een compleet blok zien liggen voor 50 euries. Het enigste probleem is dan de as omlassen.
12 mei 2008 om 15:32 #40159hooi
ik heb een complete varioset gekocht
maar het tikt bij de achterkoppeling
ik heb een foto gemaakt

is die zo compleet?
ik heb al 2 keer opnieuw geprobeerd erop te zette
maar steeds als ik hem aanren komen die schijven scheef tegenover elkaar te staan
en krijg je zo’n ei effect
graag wat hulp
gr boelie12 mei 2008 om 15:34 #40160ik mis denk ik de borg ring van de achterkoppeling
ik zie alleen de centreer ring en de dunne moer:)
end at kan het geluid veroorzaken ja
Mike12 mei 2008 om 15:56 #40161schijf is sowieso kapot, de onderste op de foto
de twee pinnentje die de schijf op z’n plek houden zijn weg
van wie heb je dat ding gekocht? als het al zo was toen je het kreeg, en het iemand van het forum is, moeten we er wel werk van maken natuurlijk, dit kan niet
trouwens, hoe bedoel je dat de schijven scheef gaan zitten?
ik heb bijvoorbeeld dit eens gehad, dan is de andere schijf dus ook kapot;
12 mei 2008 om 16:15 #40162bedankt voor jullie reacties
maar die borgring heb ik dus nietja en ik heb hem gekocht van sil (2F4VO)
maar ik denk dat hij normaal ook geen rotzooi verkoopt
maar toen ik het ging kopen moest hij het nog van de achterbrug afdraaien dus heeft het zelfs niet eens gezien mischien
wat een klote zooi man!!!:boosen ik bedoel met die schijven als die scheef zitte
zo:

dan krijg ik zo’n zwabber effect en tikt het enzo
dan zitte de schijven niet meer precies in het middenpunt
snap je me fons?
ik vind dit egt klote man heb ik eindelijk een varioset is dit er weer mis mee en dat
mischien kan sil er ook niks aan doen ik weet het niet maar dit kan zo ook niet:(12 mei 2008 om 16:41 #40163
.-{2F4OV}-.Klees dit nu net. Dit heb ik natuurlijk ook nog niet gezien. Ik begrijp alleen nog steeds niet wat er mis mee is? Zijn de schijven krom ofsow?
Nja als er egt iets mee mis is dan hoor ik het wel. Kun je eventueel ruilen met de varioset die ik al thuis heb liggen;)
Maak je maar niet druk, ik ben geen afzetter:lol We regele t wel als het egt niet klopt

Natuurlijk ga ik dan op mijn beurt ook terug met de varioset…
12 mei 2008 om 16:46 #40164http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3258
Dit onderdeel klopt niet meer van je foto boelie, die is kapot.
rest lijkt op de fotos ok.46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel12 mei 2008 om 16:56 #40166Ik denk dat de schijf met geleidebus ook ruim is. Dat kan je simpel bekijken, als je hem over het koppelinghuis schuift (gewoon los, zonder drukveer) mag hij niet schuin te bewegen zijn, het moet gesloten zitten.
Waarschijnlijk moet er gewoon een setje nieuwe schijven bij, en natuurlijk de borgring voor de moer!I came, I saw, and I forgot what I was doing... -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.