‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 1,561 tot 1,575 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

st3yn
    Bijdrager

.-{2F4OV}-. :
      probeer de calibrata en als die echt klote rijd verkoop je m en koop je van dat geld een usine:thumb

Dan koop ik die Calibrata wel! :pest

LeMoN
      Bijdrager

welke rollers heb ik nodig met
        50cc Athena
        Carters aangepast @ athena, inlaat geboord & geveild naar 13mm
        13/13 @ 62 of 64
        Malossi Powerfilter
        Leovinci Handmade of Polini Top One
        Malossi vario @ 100mm schijven

Ik heb onderstaande rollen set en met mijn huidige setup rijd ik met de op een na lichtste uit die set 7.5grams denk ik dat dat zijn….
        http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3349

VespaAvanti
        Donateur

Pak de lichtste uit de set als je nieuwe setup klaar is:thumb

Tonni
          Topic starter

daffy35 :
            ik heb een probleem met mijn originele vario achterkoppeling.
            Het schroefdraad waar de moer op komt om de schijven en veer te borgen is dol,is dit nog te fixen op 1 of andere manier?
            met een draadsnijder ofzo.

Waarschijnlijk kan je hem afschrijven… Dat draad is er af, dan helpt een draadsnijder niet meer.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Michel
            Bijdrager

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de schijven van de achterkoppeling niet loslopen.
              Ondanks dat ik er een borgring tussen heb zitten loopt het hele zooitje toch los 🙁
              De borgpinnen van de borgring en schijf worden gewoon aan flarden gedraait door die Simo.
              De moer vreet zich in me naaf en blijft dan hangen om vervolgens het hele zootje kapot te draaien :S
              Ik ben bijna net zo ver als Daffy hierboven maar ik kan hem denk nog een keer aandraaien maar dan moet er ook niks meer misgaan, want dan is die ook als afgeschreven te beschouwen 🙁

Als ik een ring tussen de koppeling en de naaf doet, dan draait de koppeling ook iets stroever dus dit is ook geen optie. Dan gaat die zich er juist invreten.

LeMoN
              Bijdrager

vast lassen of vast maken met loctite xD?

Tonni
                Topic starter

Eerlijk gezegd had ik ook niet verwacht dat de standaard koppeling lang zou leven met de Simo power..

Theorethisch zou het wel moeten kunnen houden, mits het allemaal nog perfect aansluit op elkaar en heel stevig vastgedraaid is. Zwakke punten zijn de achterste schijf zit maar op twee puntjes vast, de andere moet door de drukveer in bedwang worden gehouden..

Michel
                  Bijdrager

Lemon: Loctite is al geprobeerd. Vastlassen is mijn laatste optie :thumb

Tonni: Ik denk dat die rode drukveer de boosdoener is. Het moet allemaal zo verschrikkelijk hard werken. Ik had het zelf ook wel verwacht maar niet zo snel. Ik probeer hem nog zo in elkaar te zetten en anders laat ik hem netjes vast lassen door mijn collega. Nog 1 x en het binnenwerk van de koppeling is afgeschreven dus dan is lassen de enige optie nog. Een nieuwe koppeling krijg ik precies het zelfde mee. Ben al op zoek naar een asje voor een Fox/Wallaroo incl, koppeling. Desnoods koop ik een gaar blokkie en trek de spullen eraf die ik nodig heb. Heb al een compleet blok zien liggen voor 50 euries. Het enigste probleem is dan de as omlassen.

Boelie
                    Bijdrager

hooi
                      ik heb een complete varioset gekocht
                      maar het tikt bij de achterkoppeling
                      ik heb een foto gemaakt

is die zo compleet?
                      ik heb al 2 keer opnieuw geprobeerd erop te zette
                      maar steeds als ik hem aanren komen die schijven scheef tegenover elkaar te staan
                      en krijg je zo’n ei effect
                      graag wat hulp
                      gr boelie

Mike
                      Bijdrager

ik mis denk ik de borg ring van de achterkoppeling

ik zie alleen de centreer ring en de dunne moer:)

end at kan het geluid veroorzaken ja

Mike

FonS
                        Bijdrager

schijf is sowieso kapot, de onderste op de foto

de twee pinnentje die de schijf op z’n plek houden zijn weg

van wie heb je dat ding gekocht? als het al zo was toen je het kreeg, en het iemand van het forum is, moeten we er wel werk van maken natuurlijk, dit kan niet

trouwens, hoe bedoel je dat de schijven scheef gaan zitten?
                          ik heb bijvoorbeeld dit eens gehad, dan is de andere schijf dus ook kapot;

Boelie
                          Bijdrager

bedankt voor jullie reacties
                            maar die borgring heb ik dus niet

ja en ik heb hem gekocht van sil (2F4VO)
                            maar ik denk dat hij normaal ook geen rotzooi verkoopt
                            maar toen ik het ging kopen moest hij het nog van de achterbrug afdraaien dus heeft het zelfs niet eens gezien mischien
                            wat een klote zooi man!!!:boos

en ik bedoel met die schijven als die scheef zitte
                            zo:

dan krijg ik zo’n zwabber effect en tikt het enzo
                            dan zitte de schijven niet meer precies in het middenpunt
                            snap je me fons?
                            ik vind dit egt klote man heb ik eindelijk een varioset is dit er weer mis mee en dat
                            mischien kan sil er ook niks aan doen ik weet het niet maar dit kan zo ook niet:(

.-{2F4OV}-.

Klees dit nu net. Dit heb ik natuurlijk ook nog niet gezien. Ik begrijp alleen nog steeds niet wat er mis mee is? Zijn de schijven krom ofsow?

Nja als er egt iets mee mis is dan hoor ik het wel. Kun je eventueel ruilen met de varioset die ik al thuis heb liggen;)

Maak je maar niet druk, ik ben geen afzetter:lol We regele t wel als het egt niet klopt:thumb

Natuurlijk ga ik dan op mijn beurt ook terug met de varioset…

Herr Flick
                              Sleutelbeheerder

http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3258

Dit onderdeel klopt niet meer van je foto boelie, die is kapot.
                                rest lijkt op de fotos ok.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                                Gele Racefrikandel

Tonni
                                Topic starter

Ik denk dat de schijf met geleidebus ook ruim is. Dat kan je simpel bekijken, als je hem over het koppelinghuis schuift (gewoon los, zonder drukveer) mag hij niet schuin te bewegen zijn, het moet gesloten zitten.
                                  Waarschijnlijk moet er gewoon een setje nieuwe schijven bij, en natuurlijk de borgring voor de moer!

15 berichten aan het bekijken - 1,561 tot 1,575 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.