‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 1,546 tot 1,560 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Quest
    Bijdrager

tja lagers hebben geen speling en zien er niet slecht uit.. denk dat ik de vertanding dan zo over zet..

bedankt

Loek
      Bijdrager

Moet ik die bout waar normaal je fietsketting zit nu tegen of met de klok mee draaien om m’n klok los te halen?
        ZIt echt muurvast dat ding 8)

Quest
        Bijdrager

Loek :
          Moet ik die bout waar normaal je fietsketting zit nu tegen of met de klok mee draaien om m’n klok los te halen?
          ZIt echt muurvast dat ding 8)

normaal gesproke linksom voor los..

maar bij een vario klok kan het voorkomen dat de draad links (verkeerde kant)is.. dan moet hij dus rechtsom

maar als het een tandwiel is dan moet het haast wel linksom zijn.. aangezien die tandwielen niet met linkse draad voorkomen

.-{2F4OV}-.

Idd.. zitten wel verrekkes vast altijd! Dus ff wat ertussen spuiten en veel kracht zetten;)

Bo3T
            Bijdrager

ff offtopic.. quest volges mij zag ik jou laatst in helmond bij het stoplicht staan vlakbij het station ;). hoorde de “herrie” van de proma en dacht het goed te zien een vespa si achterbrug ;). moet jij wel zijn geweest haha.

sombrero
              Bijdrager

woont hiet iemand in de buurt van maastricht die weet hoe ik een varioklok weer in mekaar kan krijgen zodat die wel draait want mijne wilt niet draaien als ik hem dichtschroef

Herr Flick
                Sleutelbeheerder

je moet eerst je lange as (die in je wiel komt) omlaag trekken.
                  hierbij wil dat kleine veertje wel eens tussen de as en naaf vastklemmen.

draai je de boel in elkaar, draait het niet meer.

let daar even op, dan gaat hij wel in elkaar

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                  Gele Racefrikandel

sombrero
                  Bijdrager

jaah maar als ik de bovenste 2 ringetjes van de kleine tandwieletjes weg pak dan draait die wel als ik de deksel erop doe :S
                    en hoe kan die veer klemmen als ik de schijfjes ertussen heb?

Quest
                    Bijdrager

Bo3T :
                      ff offtopic.. quest volges mij zag ik jou laatst in helmond bij het stoplicht staan vlakbij het station ;). hoorde de “herrie” van de proma en dacht het goed te zien een vespa si achterbrug ;). moet jij wel zijn geweest haha.

kan goed .. ik ga dagelijks met de trein en sta dan idd bij dat stoplicht en heb si brug 🙂

VespaAvanti
                      Donateur

sombrero :
                        jaah maar als ik de bovenste 2 ringetjes van de kleine tandwieletjes weg pak dan draait die wel als ik de deksel erop doe :S
                        en hoe kan die veer klemmen als ik de schijfjes ertussen heb?

Oude pakking er tussen uit.
                        Twee nieuwe er tussen, en klaar is sombrero:thumb
                        Zo hebben wij het hier pas geleden ook nog opgelost en het werkt perfect8)

.-{2F4OV}-.

zo heb ik het ook gedaan;)

daffy35
                          Bijdrager

ik heb een probleem met mijn originele vario achterkoppeling.
                            Het schroefdraad waar de moer op komt om de schijven en veer te borgen is dol,is dit nog te fixen op 1 of andere manier?
                            met een draadsnijder ofzo.

Svennoow
                            Bijdrager

Aangezien ik mn Techno Reverse al wel aardig goed vind presteren op mijn setup. vraag ik me af welke uitlaat misschien beter presteerd nog?

st3yn
                              Bijdrager

Ninja Usine, Simo Calibrata ?

.-{2F4OV}-.

probeer de calibrata en als die echt klote rijd verkoop je m en koop je van dat geld een usine:thumb

15 berichten aan het bekijken - 1,546 tot 1,560 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.