‘Kleine Vario vragen’ topic

Home Forums Techniek Vario ‘Kleine Vario vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 1,531 tot 1,545 (van in totaal 4,101)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

VespaAvanti
    Donateur

Dan laat ik het toch maar achterwegen om m’n oldtimerframe aan te passen voor 100mm schijven;)
      Bedankt Sil:thumb

Loek
      Bijdrager

Maar waar vind je dan nog een setje 90mm schijfjes 😕
        Ik ben ook op zoek 😐

Bo3T
        Bijdrager

koop maar heel men vario set :p is met 90mm schijven haha.

160 euro mag je hem hebben. is met polini voorvario

Michel
          Bijdrager

@ Loek: Bij de koppeling van Snijders zitten standaard 90mm schijven. Misschien kan hij ze wel los bestellen. Ik zou zeggen, waag de gok en mail ze even.

JMPB heeft alleen nog maar de voorzijde 90mm en je moet deze ook hebben maar dan in 90mm.

LeMoN
            Bijdrager

Hey, ik heb 2 dagen terug een nieuwe vsnaar op mijn citta gedaan omdat de oude nogal rot was en versleten. Ik heb toen ook gelijk me snaar wat strakker gezet en hij ligt nu precies bovenaan in de schijven, maar nu heb ik het probleem dat ik veel zachter rijd :S echt zo’n 4/5km van mijn top snelheid is eraf gegaan, hoe kan dit? Staat de snaar dan te strak waardoor hij slecht kan varrieren?

Michel
              Bijdrager

Met 100mm schijven: Blok helemaal naar achter schuiven. Dus richting achterwiel! Snaartje 13×1050 erop en gaan. Werkt altijd goed. De snaren moet je niet strakker zetten.

Met 90mm schijven: Blok ook naar achter schuiven. Snaartje 13×1025 erop en gaan.

Heb je een Si brug is het 13×1150 voor 100mm en 13×1125 voor 90mm.

welke drukveer heb je erin zitten??

vespa ciao
                Bijdrager

hoeveel kost dat deel van de koppeling (waar de segmenten op vast zitten), dus niet de huls, ongeveer bij daytona

KennyVespa
                  Bijdrager

denk niet dat je die daar zal krijgen :S

Bo3T
                    Bijdrager

bij mij licht men snaartje er niet superlos bovenop (ligt er al een beetje in)

wat scheelt het om men blok naar achter te halen? trekt hij dan harder of word de top dan hoger?

Dries
                      Bijdrager

als je je blok naar je achterwiel toe verplaatst gaat je snaar slippen, en dat is uiteraard niet de bedoeling.

Dus je snaar gewoon op een normale spanning houden, niet té strak, niet té los, dan rijdt hij het beste

edit: Als je vario hebt, en je snaar ligt een beetje tussen je schijven vanachter, moet je ff een nieuwe drukveer zetten, hiermee win je wel trekkracht.

Michel
                        Bijdrager

Ik heb met mijn Simo last van een slippende snaar als ik hem wil starten. Ik heb 90mm schijven op een si brug en er zit een 13×1125 snaar op. Moet ik proberen een bredere snaar te vinden of een kortere snaar??

Ik heb namelijk eens gelezen dat je ook 14×1125 snaren hebt en dat die in principe nog iets beter zijn voor de vario aandrijving. dat was geloof ik in Sil zijn perso.

Moet ik proberen een 13×1110 te vinden of moet ik een bredere snaar nemen?

VespaAvanti
                          Donateur

Gewoon zo’n dop maken voor op de boormachine om hem mee te starten:thumb
                            Deedt Arvid ook;)

Quest
                            Bijdrager

als ik een malossi vario in mijn vario klok wil zetten .. MOET ik dan revizeren of kan het met de bestaande lagers er zo in worden gezet? of moet ik ook de lagers verplaatsen?

bedankt

Michel
                              Bijdrager

Als je zeker weet dat de lagers nog goed zijn hoeft het niet maar het is altijd beter 😉

FonS
                                Bijdrager

lagers kun je in principe laten zitten, als ze nog in goede staat zijn

dan hoef je dus alleen de oude vertanding eruit te halen, de nieuwe erin zetten en eventueel de plaats van de lagers een klein beetje aanpassen (ligt eraan hoe goed de malossi vertanding past)

15 berichten aan het bekijken - 1,531 tot 1,545 (van in totaal 4,101)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.