- Dit onderwerp bevat 4,100 reacties, 470 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 maanden, 2 weken geleden door Variociao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
30 maart 2008 om 10:35 #39021
- zet je koppeling verticaal in de bankschroef (je klemt dus de schijven vast)
– draai de grote moer los (32mm)
– hou een hand op de schijven en draai bankschroef los
– trek de boel uit elkaar, spreekt voor zich
– zet je gele veer erin en zet de schijven erop
– druk met je handen de boel weer op z’n plek
– zet de koppeling horizontaal in de bankschroef
– draai de moer er weer op– klaar

(op het laatst zet ik hem horizontaal in de bankschroef, omdat je dan met 1 hand de koppeling kunt vasthouden, en met de andere de moer erop kunt draaien)
trekveertjes haal je er heel gemakkelijk uit met een priem, die steek je onder het haakje van de veer en dan wip je hem zo eruit
(trekveertjes kom je pas aan als de schijven eraf zijn)30 maart 2008 om 14:48 #39040Bedankt Fons!
2 april 2008 om 16:31 #39150hej, heb men vario nu op mijn citta, maar vind het helemaal niet fijn rijden! hij trekt wel hard ofzo.. maar als ik gas los laat dan lijkt het net of die meteen afremt. het gaat allemaal niet zo soepeltjes vind ik. hij maakt ook veel toeren voordat ik aanrijd, maar dit komt denk ik ook door de vario. ik zal eens een filmpje maken.
kan dit ook zijn omdat ik nog niks heb afgesteld? dat ik hem daarom niet fijn vind rijden?
setup:
70cc DR
speedengine
stnd krukas
13.13@68
malossi filter
polini top onevario 90mm schijven
standaart drukveer
standaart trekveren (denk ik)
polini voorvario met 5,6 gram rollen.
______________________________wat raden jullie mij nog aan? zit namelijk egt te twijfelen om het setje te verkopen omdat ik het nu niet fijn vind rijden.
2 april 2008 om 16:47 #39151
.-{2F4OV}-.Waarschijnlijk ligt dat eraan dat de trekveren nog std zijn en drukveer std. Leg er eens een gele drukveer in en gele trekveertjes… dan zal het al heel anders lopen! 70cc moet gwoon gele drukveer in!
Kzou het niet wegdoen daar krijg je spijt van Boet!:lol
Kheb denk ik nog wel trekveertjes voor je liggen..
2 april 2008 om 16:56 #39153jep, gele drukveer erin en gele trekveren, vliegt als een gek 😉
(vooral op je citta, die hou je niet meer aan de grond. ik had zelfs maar een 41mm polini + gevijlde inlaat)die rollen zijn wel goed, ik had geloof ik 4,4 gram bij m’n ciao maar dat maakt al veel toeren, laat staan op een citta
verkopen zou ik ook niet doen, alleen als je het geld hard nodig hebt.
nadat ik op de roller ben geweest heb ik mijn set met polini vario verkocht, rij nu weer met poelie maar ik mis mijn vario echt super 🙁2 april 2008 om 17:02 #39154jah kweenie man….vind het gewoon niet egt fijn rijden haha. maar zal dan mischien wel door de afstelling komen..als jij trekveertjes hebt ligge sil dan koop ik die wel van je over ^^..ken ik meteen die leipe brommer van je bekijken ;). dan mag jij eens op mijn citta rijden, en zeggen wat jij ervan vind :p haha.
hij maakt gewoon veel te veel toeren heel de tijd. vind het zo niet fijn rijden. ken nergens eens rustig rijden zonder veel toeren te maken.!
2 april 2008 om 17:08 #39155Weet iemand wat je op een compleet standaard electr. blok met standaard 12mm inlaat en 12/12 met standaard uitlaat doet?
Ik wil met standaard variateur rijden. heb ik standaard trekveren en een standaard drukveer nodig? Of beide toch net iets strakker (> polini drukveer zilver of goud bijv.)2 april 2008 om 17:20 #39156Op een standaard blokje hoef je de drukveer in elk geval niet te vervangen. Trekveertjes zouden iets strakker kunnen en dan met iets lichtere rollen, maar dat ligt ook aan wat je prettig vind rijden.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...2 april 2008 om 17:28 #39157OK, bedankt 🙂
En die rollen, zijn die gewoon bij een brommerzaak verkrijgbaar?
Ik heb wel genoeg verschillende rollen voor de malossi variateur maar die passen natuurlijk niet in een standaard geval.2 april 2008 om 17:36 #39158klopt, die passen niet. Volgens mij heeft JMPB een assortiment rollen voor de standaard vario. De rollen zijn 14×14, die zijn verder erg lastig te vinden.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...2 april 2008 om 17:50 #39160Nog één vraagje dan :o:D

Als ik mijn gele drukveer in de borgring zet gaat de veer niet meer in de koppeling.
Hij pakt dan niet meer in het gaatje waar hij vast moet zitten om ronddraaien te voorkomen.
De borgring alleen en de veer alleen gaan wel in de koppeling, maar samen is het net een fractie te breed.
Is die ring nu per sé nodig?2 april 2008 om 17:57 #39161Ik heb in geen enkele koppeling die ringen nog zitten. Mijn mening is dat ze niks toevoegen en dat je dus prima zonder kunt.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...2 april 2008 om 18:09 #39162Nee, ik had ook al zo’n vermoeden dat die ring zwaar overbodig was. Bedankt voor je reeks snelle anwoorden Tonni
2 april 2008 om 22:06 #39180Wilt 50cc en 90mm schijven nog een beetje fatsoenlijk trekken?
Of is dat overkill?:?2 april 2008 om 22:10 #39181
.-{2F4OV}-.Niks overkill:lol
90 of 100mm schijven kan allebei hoor. Variovertanding is opzichzelf al licht en normaal rij je ook met 94mm poelie. 90mm schijven is zelfs beter dan 100mm. Met 100mm schijven heb je helemaal in t begin veel power en daarna minder als met 90mm. Omdat de vertanding tog al licht is zou ik zeggen pak 90mm om ook nog wat snelheid te houden.. Zowieso heb ik altijd het idee dat de malo vario het beter doet met 90mm schijven;)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.