Je laatste aanwinst

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Je laatste aanwinst

15 berichten aan het bekijken - 1,171 tot 1,185 (van in totaal 26,541)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

barry
    Donateur

iaccaloco :
      Zou d’r gewoon nitro ingooien, durf te wedden dat dat gewoon werkt hoor!:)

fout.
      deze draaien alleen op een speciale mengeling:
      -ether(dit zorgt voor de ontploffing onder druk)
      -petroleum,diesel(dit geeft kracht aan de motor)
      -ricinusolie(voor de smering)
      -amylnitriet(zorgt voor een snellere start & vermogen)

zo simpel is het niet j@pie met deze motoren.Als we ooit mekaar eens tegenkomen hier bij mij thuis,mag er 1 uit de collectie pakken & dan zal ik hem voor je starten.

ArvidW
      Donateur

iaccaloco :

ArvidW :
        1.5cc dieselmotor. Ik neem aan een 2takt dieseltje. Anders zijn die klepjes wel ongelooflijk klein=)

:!:! Tweetakt Diesels hébben altijd een klep…..

De uitlaat wordt geregeld met een klep, òòk bij tweetakters…..!;)

Miss. niet als ze zo klein zijn, maar feitelijk is zo’n Nitro-blokkie òòk een Diesel, zelfs als ie op Nitro draait!

Geen ontsteking, maar een gloeiplug…:)

Ja idd je hebt gelijk !, de lucht wordt via poorten in de cilinder naar binnen gebracht, en via een klep in de kop naar buiten.

Die nitro blokkies hebben toch compressie van boven de 1 op 25? Want nitromethane en Mathanol hebben toch een een vrij hoog desonatiepunt

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

hansieb
        Moderator

Schouwingstroep van de RDW voor de citta 🙂 straks dus mooi verzekerd rondrijden…

Maar waar staat he bouwjaar van dat ding nou ? of krijg ik die nog ofzo… ik heb zon papier met 4 scheurpapiertjes gekregen.

Herr Flick
          Sleutelbeheerder

je krijgt geen bouwjaar op RDW papieren of dergelijke, tenminste ik niet..

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
            Gele Racefrikandel

Jelle89

nou ik heb op die vier papieren(die groene) wel me bouwjaar staan..

VespaCiaoPaul
              Bijdrager

barry :

iaccaloco :
                Zou d’r gewoon nitro ingooien, durf te wedden dat dat gewoon werkt hoor!:)

fout.
                deze draaien alleen op een speciale mengeling:
                -ether(dit zorgt voor de ontploffing onder druk)
                -petroleum,diesel(dit geeft kracht aan de motor)
                -ricinusolie(voor de smering)
                -amylnitriet(zorgt voor een snellere start & vermogen)

zo simpel is het niet j@pie met deze motoren.Als we ooit mekaar eens tegenkomen hier bij mij thuis,mag er 1 uit de collectie pakken & dan zal ik hem voor je starten.

Lopen die dingen niet op methanol? een maat van mij heeft een 2.5cc race autotje wat op methanol loopt of bedoelt iacc dit ook?

barry
                Donateur

Die jij bedoelt lopen op een mengeling van methanol;nitromethaan & olie.Maar deze hebben een gloei-bougie.
                  De oeroude diesels hebben een vijs vanboven & met deze stel je de compressie in.Mijn oudste motor is van 1936.Deze heeft een echte ontsteking.Dus heb je een 6v batterij nodig.Door de regelbare voorontsteking is het handig om hem te starten.Deze motor draait op benzine & olie.
                  ook heb ik 2 straalturbines welke 120000 rpm draaien & 11 pulse-jets.de pulse-jets werden gebruikt in de 2 de wereldoorlog.
                  Als er eens iemand langskomt,moet die persoon maar vragen!!!!!Ik start elke motor die in het bezit heb.

hansieb
                  Moderator

Fiets die niet op slot stond 😀 scheelt mij weer40 min lopen 🙂 relaxte gazelle, alleen de achterband is zacht !

Damn relax!

JL
                    Bijdrager

cittatuners fiets die hiero in de garage staat :p… UITERAARd met een lekke band… tzal wel weer geen fiets zijn die kapot gaat…. :boos

Sjeesbeest
                      Bijdrager

een nieuw helmpie voor mijn motortje 🙂

Jelle1989
                        Bijdrager

kvind hem wel vet, maar de helm vind ik net een beetje TE druk..snapje, met wat te veel tekeningen enzo

JL
                          Bijdrager

ik vind hem supervettt. ;)….. das nog eens wat anders dan mijn liddlhemlpje 🙁

Edjuh
                            Bijdrager

Sorry maar gatverdamme! wat is die lelijk!!! Smaken kunnen toch zo verschillen he.

R.oel !

is teminste origineel 😀 vet hoor. Ik vind persoonlijk zon streetfighter helm vet, en dan zwart met zwart vizier 😀 ga k me ooit nog eens kopen haha

barry
                                Donateur

Ik vind hem persoonlijk iets teveel van het goede,maar ik ben dan ook een stuk ouder.In mijnen tijd waren de pikzwarte,met zwart gefumeerd scherm in de mode.Nu heb ik nog mijnen duitse oorlogshelm airbrush gespoten.
                                  Maar toch een leuke aanwinst.

15 berichten aan het bekijken - 1,171 tot 1,185 (van in totaal 26,541)
                                • Het onderwerp ‘Je laatste aanwinst’ is gesloten voor nieuwe reacties.