Vespa-Ciao.NL
:: Fredzzz 2.0

Home Forums Perso’s Projecten Fredzzz 2.0

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 356)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

SpeedyVespa
    Donateur

Hey Frederick,

Ziet er weer erg netjes uit, ik verwacht niet anders bij jou:thumb

Fredzzz
      Topic starter

Afgelopen weekend was ik met de groene SimoCitta bij een Scooter Show in Keulen (Duitsland). Helaas geen prijs kunnen pakken, maar er was ook beste concurrentie. Helaas was de Citta nog niet show-klaar (achterrem ontbrak en nog wat kleine details).

MarcoS
        Donateur

Superb!! Goed, man :thumb

Crullie
          Donateur

Als van ouds Fredzzz :lol Geen prijs maar al wel in de picture :thumb

Maak er wat moois van, komt die prijs van zelf wel.

TICKLING BARN

Herr Flick
            Sleutelbeheerder

Hoeveel deelnemers waren op die show? Veel scooters te zien heheh…
              Jammer dat er geen prijs gepakt is :!

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
              Gele Racefrikandel

Fredzzz
              Topic starter

Herr FlicK :
                Hoeveel deelnemers waren op die show? Veel scooters te zien heheh…
                Jammer dat er geen prijs gepakt is :!

Plus of min 250 als ik me niet vergis, maar ook heel veel classic Vespa scooters.

DarkMagician6
                Bijdrager

Wat een lelijke dingen staan er toch allemaal om die mooie Citta heen zeg. 😮
                  Jammer dat je geen prijs hebt gewonnen.

Fredzzz
                  Topic starter

Mono-shock Citta
                    Sinds een tijdje bezig met een “weekend-project”…

Wat een dik half jaar geleden begon als een opknap-Citta is na het verzamelen van vele ideeën en onderdelen toch op wat anders uitgelopen, namelijk een mono-shock Citta, met van alles erop en eraan. Ik wilde deze Citta gebruiken om wat eigen productie-onderdelen van MOPARTS RACING te testen (carterdelen, vario-onderdelen, remmerij etc.)

De bedoeling was om een standaard Citta op te knappen en om te bouwen naar frame-racer (zoals de groene SimoCitta en de Oranje Sprocatti Citta), met een twist. Er zit inmiddels een gebogen stang tussen en een monoveer ophanging. De Citta heeft een blauw kenteken

Voorlopige setup en specs:
                    – Alle ophangpunten weg gewerkt. De ophanging voor de achterbrug heb ik 2.5cm naar achteren gezet

– Mono-veer setup

– Verstevigde / aangepaste “JMPB” brug

– Schijfremmen voor en achter (dit moet een kant en klare plug en play oplossing worden die we willen produceren en verkopen)

– Polini Speed Engine (bewerkte inlaat) met MOPARTS RACING PHBG of SHA carburateur + spruitstuk. Wordt waarschijnlijk een 16/16 SHA, maar ik wil er ook een PHBG op testen.

– Pinasco zij-inlaat met 13/13 icm de Pinasco half-volle opentap krukas

– Polini 46mm

– Zirri uitlaat

– Hybride vario (Minarelli of Peugeot/Piaggio as met scooter koppeling)

TO DO LIST
                    – Frame verder afwerken + tank cure + spuiten
                    – Blok afbouwen
                    – Achterbrug, mono-veer en remmerij testen

De mono-veer op de foto is maar als voorbeeld. Deze is veelste lang!

Florian
                    Moderator

Ik vind die gebogen stang tussen het frame wel wat hebben!

Alleen de cilinderkeuze vind ik een beetje saai/mainstream. Sowieso zou een exclusievere cilinder een betere keuze zijn (in mijn ogen).

daniel citta
                      Bijdrager

ziet er idd weer vet uit

zou alleen wel je spruitstuk inkorten anders loopt het nie mooi (was bij mij het geval)
                        ik zou alleen die sha weg doen en voor de phgb gaan 😉

ben wel benieuwd hoe ddie schijfrem set er uitgaat zien,zou een leuke aanvulling zijn op die van mij

Docs
                        Donateur

Ben nog niet zo wild van de kromme stang, maar dat komt misschien nog wel als het klaar is 🙂 Alles aan een citta is behoorlijk hoekkig en dit loopt rond.

Ook zeker benieuwd naar de schijfremset 🙂 (aangezien ik zelf ook een citta heb)

Fredzzz
                          Topic starter

Florian :
                            Ik vind die gebogen stang tussen het frame wel wat hebben!

Alleen de cilinderkeuze vind ik een beetje saai/mainstream. Sowieso zou een exclusievere cilinder een betere keuze zijn (in mijn ogen).

Klopt, helemaal met je eens wat de cilinder betreft. Die cilinder had ik nog liggen, vandaar dat de keuze in eerste instantie daarop viel. Welke cilinder stel je anders voor?

Ik wil er inderdaad nog een paar andere cilinders op proberen, iets wat nog hoogtoeriger is ivm de lange inlaat-timing van het blok.

daniel citta :
                            ziet er idd weer vet uit

zou alleen wel je spruitstuk inkorten anders loopt het nie mooi (was bij mij het geval)
                            ik zou alleen die sha weg doen en voor de phgb gaan 😉

ben wel benieuwd hoe ddie schijfrem set er uitgaat zien,zou een leuke aanvulling zijn op die van mij

Ik ga ze beide testen (SHA en PHBG). Inkorten kan in beide gevallen niet omdat de carburateur (de vlotterbak om exact te zijn) anders tegen het blok komt.

Je zou eigenlijk geen problemen moeten ondervinden met een net iets langer spruitstuk – ik bedoel hoe veel heb je hem moeten inkorten? Een paar millimeter?

docs911 :
                            Ben nog niet zo wild van de kromme stang, maar dat komt misschien nog wel als het klaar is 🙂 Alles aan een citta is behoorlijk hoekkig en dit loopt rond.

Ook zeker benieuwd naar de schijfremset 🙂 (aangezien ik zelf ook een citta heb)

Velen hebben een rechte stang op een Citta, dus wilde ik wat anders proberen. Als het totaalplaatje af is hoop ik dat het inderdaad niet te vreemd oogt, met alle rechte hoeken van de Citta.

jodojodo
                            Donateur

Prachtig project.
                              Als het zover is ben ik heel geinteresseerd in de schijfremmen set.
                              Mooie perso

daniel citta
                              Bijdrager

hier is die van mij ook nog te lang heb dr nog ander half cm afgehaald

Fredzzz
                                Topic starter

Dat is inderdaad wel heel erg lang. Zo lang is die van mij niet.

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 356)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.