- Dit onderwerp bevat 355 reacties, 63 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 2 maanden geleden door mean-machine.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
5 februari 2014 om 18:41 #282926
Hey Frederick,
Ziet er weer erg netjes uit, ik verwacht niet anders bij jou
29 maart 2014 om 09:23 #282992Afgelopen weekend was ik met de groene SimoCitta bij een Scooter Show in Keulen (Duitsland). Helaas geen prijs kunnen pakken, maar er was ook beste concurrentie. Helaas was de Citta nog niet show-klaar (achterrem ontbrak en nog wat kleine details).

29 maart 2014 om 10:37 #283012Superb!! Goed, man
29 maart 2014 om 11:22 #283013Als van ouds Fredzzz :lol Geen prijs maar al wel in de picture

Maak er wat moois van, komt die prijs van zelf wel.
TICKLING BARN29 maart 2014 om 12:28 #283014Hoeveel deelnemers waren op die show? Veel scooters te zien heheh…
Jammer dat er geen prijs gepakt is :!46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel29 maart 2014 om 13:12 #283015Herr FlicK :
Hoeveel deelnemers waren op die show? Veel scooters te zien heheh…
Jammer dat er geen prijs gepakt is :!Plus of min 250 als ik me niet vergis, maar ook heel veel classic Vespa scooters.
29 maart 2014 om 15:17 #283016Wat een lelijke dingen staan er toch allemaal om die mooie Citta heen zeg. 😮
Jammer dat je geen prijs hebt gewonnen.30 maart 2014 om 21:37 #275303Mono-shock Citta
Sinds een tijdje bezig met een “weekend-project”…Wat een dik half jaar geleden begon als een opknap-Citta is na het verzamelen van vele ideeën en onderdelen toch op wat anders uitgelopen, namelijk een mono-shock Citta, met van alles erop en eraan. Ik wilde deze Citta gebruiken om wat eigen productie-onderdelen van MOPARTS RACING te testen (carterdelen, vario-onderdelen, remmerij etc.)
De bedoeling was om een standaard Citta op te knappen en om te bouwen naar frame-racer (zoals de groene SimoCitta en de Oranje Sprocatti Citta), met een twist. Er zit inmiddels een gebogen stang tussen en een monoveer ophanging. De Citta heeft een blauw kenteken
Voorlopige setup en specs:
– Alle ophangpunten weg gewerkt. De ophanging voor de achterbrug heb ik 2.5cm naar achteren gezet– Mono-veer setup
– Verstevigde / aangepaste “JMPB” brug
– Schijfremmen voor en achter (dit moet een kant en klare plug en play oplossing worden die we willen produceren en verkopen)
– Polini Speed Engine (bewerkte inlaat) met MOPARTS RACING PHBG of SHA carburateur + spruitstuk. Wordt waarschijnlijk een 16/16 SHA, maar ik wil er ook een PHBG op testen.
– Pinasco zij-inlaat met 13/13 icm de Pinasco half-volle opentap krukas
– Polini 46mm
– Zirri uitlaat
– Hybride vario (Minarelli of Peugeot/Piaggio as met scooter koppeling)
TO DO LIST
– Frame verder afwerken + tank cure + spuiten
– Blok afbouwen
– Achterbrug, mono-veer en remmerij testenDe mono-veer op de foto is maar als voorbeeld. Deze is veelste lang!

30 maart 2014 om 22:14 #283017Ik vind die gebogen stang tussen het frame wel wat hebben!
Alleen de cilinderkeuze vind ik een beetje saai/mainstream. Sowieso zou een exclusievere cilinder een betere keuze zijn (in mijn ogen).
31 maart 2014 om 00:29 #283018ziet er idd weer vet uit
zou alleen wel je spruitstuk inkorten anders loopt het nie mooi (was bij mij het geval)
ik zou alleen die sha weg doen en voor de phgb gaan 😉ben wel benieuwd hoe ddie schijfrem set er uitgaat zien,zou een leuke aanvulling zijn op die van mij
31 maart 2014 om 05:50 #283019Ben nog niet zo wild van de kromme stang, maar dat komt misschien nog wel als het klaar is 🙂 Alles aan een citta is behoorlijk hoekkig en dit loopt rond.
Ook zeker benieuwd naar de schijfremset 🙂 (aangezien ik zelf ook een citta heb)
31 maart 2014 om 07:18 #283020Florian :
Ik vind die gebogen stang tussen het frame wel wat hebben!Alleen de cilinderkeuze vind ik een beetje saai/mainstream. Sowieso zou een exclusievere cilinder een betere keuze zijn (in mijn ogen).
Klopt, helemaal met je eens wat de cilinder betreft. Die cilinder had ik nog liggen, vandaar dat de keuze in eerste instantie daarop viel. Welke cilinder stel je anders voor?
Ik wil er inderdaad nog een paar andere cilinders op proberen, iets wat nog hoogtoeriger is ivm de lange inlaat-timing van het blok.
daniel citta :
ziet er idd weer vet uitzou alleen wel je spruitstuk inkorten anders loopt het nie mooi (was bij mij het geval)
ik zou alleen die sha weg doen en voor de phgb gaan 😉ben wel benieuwd hoe ddie schijfrem set er uitgaat zien,zou een leuke aanvulling zijn op die van mij
Ik ga ze beide testen (SHA en PHBG). Inkorten kan in beide gevallen niet omdat de carburateur (de vlotterbak om exact te zijn) anders tegen het blok komt.
Je zou eigenlijk geen problemen moeten ondervinden met een net iets langer spruitstuk – ik bedoel hoe veel heb je hem moeten inkorten? Een paar millimeter?
docs911 :
Ben nog niet zo wild van de kromme stang, maar dat komt misschien nog wel als het klaar is 🙂 Alles aan een citta is behoorlijk hoekkig en dit loopt rond.Ook zeker benieuwd naar de schijfremset 🙂 (aangezien ik zelf ook een citta heb)
Velen hebben een rechte stang op een Citta, dus wilde ik wat anders proberen. Als het totaalplaatje af is hoop ik dat het inderdaad niet te vreemd oogt, met alle rechte hoeken van de Citta.
31 maart 2014 om 07:54 #283021Prachtig project.
Als het zover is ben ik heel geinteresseerd in de schijfremmen set.
Mooie perso31 maart 2014 om 09:22 #283022
hier is die van mij ook nog te lang heb dr nog ander half cm afgehaald31 maart 2014 om 09:56 #283023Dat is inderdaad wel heel erg lang. Zo lang is die van mij niet.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.