Docs911

Home Forums Perso’s Projecten Docs911

15 berichten aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 709)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Docs
    Topic starter

Nou, wat een tamelijk grote update moest worden, is niet zo heel groot geworden….

Ik wou alvast beginnen met het opbouwen van de Citta. Aangezien ik de tank nog moet spoelen en dat een klus voor morgen vind 😛 Wou ik alvast de vario compleet maken om morgen direct te kunnen monteren na het spoelen.

Voor wie het nog weet(anders ff een paar pagina’s terug kijken), de moer van de achterkoppeling was losgedraaid en had een stukje van de achterklok afgedraaid. Dus de moer en de borgring moesten vervangen worden. Ook moeten de zwarte trekveertjes vervangen worden door gele. Goed, hieronder plaatjes bij het praatje:

Ook nog even een foto van het mooie schaaltje 8) 8)

De koppeling in de klem

Hier de rebelse moer+borgring

En nu komt het…..

Beetje jammer weer. Toen was de motivatie weer weg. Heb nog wel de trekveren vervangen. Nu op zoek naar nieuwe 100mm schijven…. Wat ook appart is, dat stukje dat er mist, is ook nergens. Zat er niet tussen. En ik weet 100% zeker dat de schijven heel waren toen de koppeling de vorige keer in elkaar ging.

Morgen maar verder met de Citta.

Jarco
      Bijdrager

Ai, dat is idd. een wat mindere update.
        Om je niet voor verassingen te zetten, het kan zijn dat je Ivano schaaltje ook aanloopt binnenin.
        Citta89 had hier last van en opgelost, ik had het ook maar is opeens weg. 😕

Docs
        Topic starter

Yeay 😛 (bultje, bultje……)

We gaan er achter komen 🙂 Met een beetje geluk op korte termijn nieuwe schijven. Wacht op een sms van iemand 😛 Morgen in ieder geval wel de citta verder in elkaar zetten 8)

peter139
          Bijdrager

je kunt aan plaatje 4 al zien dat de moer niet goed aangedraaid zat. De bovenkant van demoer moet vlakliggen met de as.
            jmpb heeft de schijven gewoon liggen, maar daar had je al wel gekeken denk ik.

Docs
            Topic starter

De moer is een tijd geleden een keer losgedraaid tijdens het rijden 😮 Zo ver als hij hier uit steekt is van het koppelingshuis afgedraaid 😮

Zie pagina 4 van mn perso 😉

Gelukkig is het alleen de platte schijf, die is niet zo duur. Maargoed, vespa budget is op dit moment 0…. 🙁

El Citta
              Donateur

Jarco :
                Om je niet voor verassingen te zetten, het kan zijn dat je Ivano schaaltje ook aanloopt binnenin.
                Citta89 had hier last van en opgelost, ik had het ook maar is opeens weg. 😕

Dit klopt, ik had het probleem dat de schaal te ondiep was. De rand waar je startsegmenten binnenin aangrijpen is dan dus te hoog. Ik heb dit opgelost door er een lamellenschijfje overheen te halen. Ben benieuwd of jij dezelfde problemen krijgt (was bij mij namelijk wel op een imitatie koppeling).

Docs
                Topic starter

Nou, ff een tussendoor updateje 🙂

Vandaag weer bezig met de Citta. Ik ga proberen om hem zo ver mogelijk in elkaar te zetten, maar aangezien de koppeling toch uit elkaar ligt, kan ik hem toch niet starten.

Eerst even 2 totaal plaatjes. In deze staat had ik volgens mij nog geen foto’s geupload.

Daarna eerst de uitlaat er onder geknoopt. Dit ging uiteraard weer niet zoals het hoort…. De pijp wil niet helemaal over de uitlaatpoort. Ik hoop dat dit wel goed komt 🙁

Toen de elektronica verder aangesloten. Het ontstekingsgedeelte dan. En alvast de eerste Kabel aangesloten 🙂 De rest kan nog niet. De decompressie niet want ik heb geen goede binnenkabel, de remkabels niet want ik mis de nippels voor in de remhandles en de shoke niet omdat ik nog de stelschroef mis voor bij het chokegebeuren. Dus eigenlijk zit ik nu redelijk vast qua werkzaamheden.

misterd11
                  Bijdrager

nice, wat ligt er onder, en je demper hangt wel laag he, maar supernice citta’tje

Docs
                    Topic starter

Dankje 🙂 De uitlaat hangt inderdaad vrij laag, maar dit komt door de ophanging, dit wil niet anders 🙁 Ik wil daarom ooit nog een keer een SI uitlaat op de kop tikken, dan past het in ieder geval wel goed.

Wat ik nog helemaal vergeten ben te vermelden 😛 Het hard van mijn Ciao bestaat inmiddels niet meer uit een 43DR maar een 43Polini 🙂 Loopt best lekker moet ik zeggen. Wat soepeler dan de DR. Ook heb ik het idee dat hij iets stiller is.

500
                      Donateur

vette shit docs

Lennaert
                        Sleutelbeheerder

dat hij niet helemaal om de uitlaatflens heen wilt heeft mijn pinasco ook 😉
                          is niets ergs aan roet vanzelf dicht en maakt daarna lekker geluidje + iets meer power ;)!
                          geef het wel even wat tijd + ietwat extra olie.

urtaget
                          Bijdrager

Zeer degelijke Citta man! Wel jammer van de ronde voorlamp 🙁

Docs
                            Topic starter

@LarsM, Thnx 😀 hoe staat het met jou hobby?

@DR-flenny, owk, dat scheelt weer 🙂 wel jammer, dat gesmeer nu alles nieuw is… Maarja, je kunt niet alles hebben 😛

@urtaget, thnx 🙂 ik vind die koplamp juist wel mooi 🙂 maarja, ieder zn eigen smaak natuurlijk 😉 anders zouden alle broms er gelijk uit zien 😛 (*hoest*zwarte citta’s*hoest* :P)

Ben trouwens nog bezig geweest na de update hierboven. Het voorspatbord zit er nu ook op 😉 Net vastgenageld aan de beugeltjes. Begint al heel wat te lijken 🙂 als ik geld heb wordt alles nog gespoten. Dan is die echt klaar 🙂 van de week een nieuwe schijf roggelen, en kijken naar de missende kabel deeltjes. Dan kan hij hopelijk in ieder geval rijden met de meeting 😀

Van de laatste verbouwing zijn ook foto’s, maar zit nu in de trein met mn telefoon online. Dus die komen morgen 😉

speedbuxy
                              Bijdrager

Begint er al lekker uit te zien bart:thumb
                                Wel jammer dat net nu je een ivano schaal hebt je koppeling kaduuk blijkt te zijn:(

Lennaert
                                Sleutelbeheerder

smeer op je uitlaat buitenkant kan je makkelijk weghalen met dat spul wat ik nog showde aan het eind van de VCT haha 😉 gewoon motorreiniger van valma op spuiten en dan ff doekje erover = blingbling.

15 berichten aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 709)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.