Docs911

Home Forums Perso’s Projecten Docs911

15 berichten aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 709)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Docs
    Topic starter

Nou, die update hoefde niet zo heeeeel lang te wachten.

Ik zou eigenlijk de garage opruimen, maar heb hem toch nog maar ff verder in elkaar gezet. Ik weet alleen nog niet of ik de koplampspoiler wel of niet ga doen. Heb ook nog een keer het ontwerp toegevoegd, dit omdat de kappen nog niet op kleur gespoten zijn.

goedguus
      Bijdrager

Vet brommertje geworden! Ik denk dat je de kappen niet eens moet spuiten..
        Die ronde koplamp vind ik persoonlijk helemaal niks..

500
        Donateur

zo vandaag zat er tenminste echt progressie in!!

Docs
          Topic starter

Even een kleine update. Nouja, voor het project vrij groot 😛 Aanschouw de cilinder 8) 8)

Met een beetje geluk kom ik deze week toe aan het opbouwen van het blokje 🙂

Setup wordt dus:

46 Pinasco black
            CP Speedengine groote helft
            Eurocilindro zijinlaat
            Mazzuchelli “race” kruk
            19mm PHBG
            Polini speedcontrol voorvario
            100mm achterkoppelingkoppeling

cris
            Donateur

Mooi dat je het hart van de citta ook binnen hebt.
              Binnenkort maar weer even meeten zeg maar……

speedbuxy
              Bijdrager

Zo bart das een leuke kracht brom:thumb
                En komt ook op en een leuke setup te hangen:thumb
                Watvoor pijpje ga je rijden?

Docs
                Topic starter

Ik ga er een Proma CC onder hangen, met uiteraard wel een Leo dempertje. Staat een paar pagina’s terug wel ergens volgens mij.

Ik ben deze week veel thuis, dus met een beetje geluk zit het blokje er voor het eind van de week wel onder 🙂

Florian
                  Moderator

Mooi blokje wordt dit zo, ben benieuwd naar het resultaat:thumb

Docs
                    Topic starter

Aangezien ik vanaf morgen weer naar school moet even misbruik gemaakt van de situatie en nog even aan het blokje gesleuteld.

Dit moet het worden 😛

Ik was even bang dat ik nog een stukje van de cilinderhemd moest halen om de inlaat vanaf de zijinlaat vrij te houden, maar dat hoeft niet. Dit kleine beetje maakt niet zo veel uit.

Maaaaaarrr, uiteraard ging het weer niet zoals het moest…..

De cilinder klemt. En niet bij de wand, maar bij de tapeindes. Hieronder een filmpje. Een beetje chaotisch, maar ik moest en de camera vasthouden, en het tapeind er in draaien. Uiteraard ligt het weer aan het tapeind in het kleine zijinlaat carter… Weer een puntje er bij.

Eens kijken hoe ik dat op ga lossen. Waarschijnlijk een stukje van de tapeindes afslijpen. Het gaat ook maar om een paar 10de van een mm. We zullen zien.

Ik ga de tapeindes ook met locktite vastzetten, want ze rollen nog net niet vanzelf uit het draad in het carter. Zowel bij het grote als kleine carter.

eidos
                      Donateur

Mooi blokje:) Die cilinder i.c.m zij-inlaat zal wel leuk gaan lopen!

Raar probleem wat je daar hebt.. Zelf nog nooit meegemaakt. Heb je die tap eindes van jmpb? Dat probleem dat ze wat losjes zitten had ik ook. Durfde het niet aan. Ik zou persoonlijk even opzoek gaan naar andere tapeindes. Om nou weer loctite te gaan gebruiken hiervoor vind ik zelf zonde.

Filmpjes he als het loopt:thumb

Succes met de opbouw!

Docs
                        Topic starter

Inderdaad. Maar dit is niet het eerste probleem met dit cartertje.

– gat voor de cilinder zat niet in het midden en was niet rond
                          – tig bramen waardoor alles niet in elkaar past
                          – pasvorm is niet perfact waardoor je de carters in moet klemmen om ze op elkaar te krijgen
                          – tapeindgat niet goed

En ik kom misschien nog wel wat tegen 😛

Heb nu net nieuwe lagers enzo gehaald. Morgen schoonmaken en misschien in elkaar zetten, en anders overmorgen.
                          Dan ist deze week nog klaar 🙂

peter139
                          Bijdrager

wat ik zou doen bij dit probleem is even een boortje 7,5 door de cilinder halen. Dan weet je zeker dat ie nooit klemt op de tapeinden en dat je pakking ook goed aansluit.

Speedengine is niet nieuw toch? kan zijn dat de carterdelen niet bijelkaar horen. Wat ik ‘vroeger’ geleerd heb, is dat bij een origineel blok je nummertje overeen moeten komen. Dit is vanwege het produktieproces in de fabriek. Carterdelen worden daar inelkaar gezet dan gevlakt en dan worden de lagergaten geboord. Dan is de blok 100% goed.

Misschien is dit wel het probleem bij je speedengine, dat de delen niet bij elkaar horen.

Docs
                            Topic starter

@Peter, het gaat hier om een Speedengine grote carter met hierop een Eurocilindro zijinlaat carter 😉 Dus de carters zijn sowieso geen paar.

Dat van dat boren had ik idd ook al gedacht. Er zit bij de gaten in de cilinder voor de tapeindes nog 2mm zijdewaards vlees. Dus ik zou opzich de gaten in de cilinder groter kunnen maken. Maar daar ben ik nog niet helemaal uit. Het ligt aan het kleine carter. Herr Flick kwam hier ook al achter tijden het kotteren.

peter139
                              Bijdrager

mhh ik zat weer niet op te letten… Maargoed is het pasvlak dan wel goed vlak (waar je voetpakking op komt?)
                                ik zou gewoon even de boor door de cilinder halen en niet je tapeinden aanpassen. Je tapeinden zijn eigenlijk voorspanbouten. (ofwel rekken een beetje uit bij het aandraaien van je cilinderkopmoeren) ga je dit dunner maken dan kun je weer ander problemen krijgen.

Docs
                                Topic starter

Dat over die tapeindes is wel een goeie 😉 Ik zal even gaan uitmeten hoeveel het nou eigenlijk is wat er scheeft staat. Morgen avond weer wat te doen 😛

Ik schrok er bijna van 😛 maar dat is kaarsrecht 🙂 het liep precies gelijk 🙂 net of dit als paar gevlakt is.

15 berichten aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 709)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.