Chat topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Chat topic

15 berichten aan het bekijken - 1,111 tot 1,125 (van in totaal 4,598)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

VespaAvanti
    Donateur

Wat vinden jullie van het gezeur dat brommers meer schadelijke stoffen uit zouden stoten dan vrachtwagens, en zelfs 2x zoveel als auto’s?

Een of andere fietsersbond heeft dit onderzocht en beweert dat dit zo is, met betrekking op fijnstof.
      Net ofdat fijnstof het enige is dat uit de uitlaat komt:con
      Nu willen ze mischien gaan invoeren dat alle brommers een speciaal filter krijgen (net ofdat dat niet dicht slipt met al die olie), of ze willen dat nieuwe brommers aan strengere eisen moeten gaan voldoen met betrekking op de uitstoot.

Ik vind dat ze in Nederland echt compleet doordraaien als het om het milieu gaat:boos
      De enige reden ook hier weer is GELD, GELD en nog eens GELD als je het mij vraagt:boos
      Net als het kenteken, was ook nergens voor nodig en kost ook alleen maar klauwen met GELD:boos
      Het is wachten op het volgende geldklopverhaal:(
      APK en belasting komt er ook nog wel voor brommers.
      Het is een kwestie van tijd, want dan hebben ze wel weer wat bedacht!

Herr Flick
      Sleutelbeheerder

Kan me geen reet schelen, niemand denkt om de wereld..
        klinkt heel selfish maar kan me geen stront boeien

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

VespaAvanti
        Donateur

Kan mij ook niks schelen hoor;)
          Mij ging het er eigenlijk meer om wat je er van vind dat de regering wilt gaan invoeren dat we mischien een filter moeten gaan plaatsen in onze mooie dure uitlaatjes:o
          Wat mij overigens niet haalbaar lijkt:D

Loek
          Bijdrager

Kenteken enzo ben ik het mee eens dat dat gewoon overbodige geldklopperij is maar voor het milieu wil ik toch best iets over hebben.

AA-T
            Sleutelbeheerder

stel je voor dat je op je brommer een filter moet plaatsen, dat betekend dat iedereen zn uitlaat moet vervangen
              en waarschijnlijk dat je een boete gaat krijgen als je zonder dit filter rondrijdt..
              opzich ook nog eens een leuke anti-opvoer regeling voor de overheid dus..

denk/hoop dat het eerder haalbaar is dat ze strengere eisen aan de nieuwere brommers/scooters stellen

apk kunnen ze volgens mij nog wel gewoon doorvoeren en vind ik opzich ook niet een gigantisch probleem (tenzij je dan geen stang mag hebben, en dat soort gelul, dan vind ik het wel een probleem :boos)
              brommerbelasting vind ik de reinste onzin, dan kunnen ze net zo goed een fietsbelasting gaan invoeren

barry
              Donateur

Hier in het pittoreske België hebben we daar geen probleem mee.

Edjuh
                Bijdrager

Begrijpelijk dat ze dat voorstellen, iedereen moet zich aanpassen; roetfilters, euronormen etc., dus waarom brommers die waarschijnlijk vrij vervuilend zijn niet.

Als je niet om het milieu geeft begrijp je niet genoeg van de wereld vind ik, of je wil het niet begrijpen, kortzichtig is dat.

Als je soms in Amsterdam(of een andere stad met druk verkeer) rondrijdt en zo’n vieze lucht ruikt dat je het liefst je adem in wil houden, zie je waarschijnlijk al direkt het nut in van zuiniger voertuigen.

Ik fiets meer dan ik brommer rij, dat is niet per se voor het milieu, meer omdat ik fietsen relaxter vind en omdat ik een beunhaas ben:D

LeMoN
                  Bijdrager

barry wrijf het er nog maar is in 😛 in belgie zijn de boetes voor opvoeren weer veel hoger dan in nederland en word je brommer veelste snel ingenomen.

ik vind het flauwekul als ze die filters dingen gaan doen, maar goed, over een anti opvoer dign is flauwekul, want uitlaatfabrikanten plaatsen dan gewoon gelijk zo’n filter erin 🙂

APK heb ik geen probleem mee, dan neem ik gewoon nog een blokje erbij dat ik compleet standaard laat rijden, en die pleur ik er dan 1 keer per jaar onder voor de keuring 😛

FonS
                    Bijdrager

LeMoN :
                      barry wrijf het er nog maar is in 😛 in belgie zijn de boetes voor opvoeren weer veel hoger dan in nederland en word je brommer veelste snel ingenomen.

:! Absoluut !! :boos k*tjuten

en die APK kan ik echt niet gebruiken, m’n racer heeft kenteken + verzekering, en ik ga hem echt niet ieder jaar ombouwen…
                      zoals ie nu is blijft ie, anders blijft er niks van m’n lak over

Loek
                      Bijdrager

ik vind het flauwekul als ze die filters dingen gaan doen, maar goed, over een anti opvoer dign is flauwekul, want uitlaatfabrikanten plaatsen dan gewoon gelijk zo’n filter erin

Je meent het Lemon :con
                        Denk je nu echt dat Fabrizi, simonini, polini enz enz enkel voor NEDERLAND uitlaten maken?

diac
                        Bijdrager

wat een kutland zeg, begin steeds meer te denken aan immigreren:con

wij zitten hier maar alles kwa milieu proberen recht te zetten, en de oosterse landen doen er geen kut aan..
                          dat ze dan eens geld uitgeven om die electrische shit te promoten.
                          das pas milieuvriendelijk..
                          nou nou, door zo’n filtertje daalt het 3% das veel zeg over heel europa.

TimoO_
                          Donateur

alsof dit enig iets helpt. het ligt inderdaad aan amerika en de oosterse landen.

oke net effe gekeken, maar het klaag-topic is dus weg

ik net m’n nieuwe blok onder m’n brommer gelegt. alles was goed in orde enz enz ik WIST gewoon dat er iets niet goed zou gaan op begeven moment. IS DE FUCKING KETTING TE KORT :boos

welke mongool gaat nou een ketting inkorten? hoezo zijn die dingen in godsnaam zo kort? nou die ketting paste niet dus ik heb geen zin om verder te gaan aan dat klote ding, dat doe ik morgen maar voordat ik hem zodalijk de grond in stamp van boosheid.

VespaAvanti
                            Donateur

Ik geef opzich wel wat om het milieu, maar niet om wat m’n brommer uitstoot en wat andere auto’s uitstoten, mits het een beetje binnen de perken blijft zoals het nu is.
                              Ze maken een veel te groot probleem van auto’s, het omwarmen van de aarde komt echt niet door vervuilende auto’s als je het goed uitzoekt (en dat heb ik best wel goed gedaan)
                              Zo komt er bij een vulkaanuitbarsting meer rotzooi vrij dan dat nederlandse auto’s in een jaar kunen produceren:!
                              Het opwarmen van de aarde is gewoon een heel normaal natuurverschijnsel, je hebt ook de ijstijd enz gehad, dat was ook heel normaal.
                              Ja, maar hoe komt het gat in de ozonlaag dan!?, hoor ik nu al wat mensen roepen;)
                              Van het gat in de ozonlaag kunnen ze niet bewijzen dat het er pas is:!
                              Ze kunnen pas sinds enkele 10tallen jaren meten hoe groot dat gat is, en dat het er is.
                              Voor hetzelfde geld is dat gat in de ozonlaag normaal en zit het er al 1000en jaren.
                              Kortom, ik vind het de grootste onzin om auto’s nog milieuvriendelijker te maken, sterker nog, het vervuilt ons milieu alleen maar meer!!!!!:!
                              Opel heeft nu een actie dat je 1000den euro’s korting kan krijgen als je je oude auto in ruilt op een ”schonere” nieuwe.
                              Nu komt de mop van het verhaal, en dat weet bijna niemand:
                              :!!!!Bij het produceren van een nieuwe auto komen MEER schadelijke stoffen vrij dan dat hij in z’n hele leven kan produceren!!!:!
                              Dat betekend dus dat als we aan het milieu willen denken, we veel beter met oude ”vervuilende” auto’s door kunnen blijven rijden.
                              Die zijn immers al geproduceerd dus leveren ze geen bergen schadelijke stoffen extra meer:!
                              Dit zijn allerlei dingen die de overheid niet wilt zien, ze denken alleen maar aan geld verdienen, en dan halen ze er maar van die vage zielige leugen verhaaltjes bij waar iedereen in trapt:boos
                              Als ze echt aan een schoon milieu willen werken zouden ze iedereen subsidie geven als ze in een oude auto rijden.
                              Dan zouden auto’s al wegenbelastingvij zijn vanaf 15 jaar oud.
                              En zou de mengsmering de helft kosten omdat brommers minder verbruiken dan auto’s.
                              Zo is het dus, de Nederlandse overheid is POEP:boos

barry
                              Donateur

Avanti kan rap tikken zeg.Pffffff,ik met me’n 2 wijsvingers.

VespaAvanti
                                Donateur

Waha, dan te bedenken dat ik dat ook met m’n 2 wijsvingers doe terwijl ik naar de toetsen kijk:lol

15 berichten aan het bekijken - 1,111 tot 1,125 (van in totaal 4,598)
                                • Het onderwerp ‘Chat topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.