Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Chat topic
- Dit onderwerp bevat 4,597 reacties, 321 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 3 maanden geleden door Docs.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
26 december 2014 om 22:47 #32940
Gelukkig ken ik de struggels en klopt die laatste zin helaas maar al te vaak. (ben zelf netwerkbeheerder) Als alles ging zoals het hoort te gaan, dan werd iedereen wel een ICT’er 😛
1 januari 2015 om 00:23 #32941GELUKKIG NIEUWJAAR ALLEMAAL !!!!!!!! :bier:bier:bier:bier:bier:bier:bier:bier:bier:bier
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi1 januari 2015 om 10:13 #32942Gelukkig en gezond 2015.
1 januari 2015 om 10:54 #32943Beste wensen en veel veilige kilometers allemaal! Dat het maar snel zomer mag worden 🙂
1 januari 2015 om 11:38 #32944Wens iedereen een gezond en een pracht Vespa tour jaar 2015 toe.
En dat onze blokjes mogen knorren als een spinnende kat 😛
TICKLING BARN1 januari 2015 om 12:34 #32945Gelukkig nieuw jaar :bier:bier:bier
1 januari 2015 om 14:02 #32946Gelukkig nieuw jaar

Op naar een mooi zonnig en goed gevuld toer jaar
6 januari 2015 om 09:16 #32947Beetje laat, maar nog een gelukkig nieuw jaar iedereen 🙂
Nog iemand bezig met een leuk winterproject?:@7 januari 2015 om 12:41 #32948Wie werkt er hier op de ziggo servicedesk ;)?
7 januari 2015 om 13:25 #32949Thats me Hans! ^DE
Edit by hans: ah grappig 😀
7 januari 2015 om 21:06 #32950Nieuwe boxer zadeldekjes in alle kleuren!
Heb ook nog één zo een zadel met een gescheurd dekje dus ga het eens goed bekijken.12 januari 2015 om 10:31 #32951Hey guys, ik ben bezig met een project betreft gamen, zouden jullie me willen helpen? Om inzicht te krijgen in hoe ik mijn product moet maken heb ik enkele vragen. Ben jij een gamer? Vul dan a.u.b. deze enquête in 😀 https://nl.surveymonkey.com/s/WTZDYLH
22 januari 2015 om 14:16 #32953Ik wil het VCT topic niet vervuilen, maar wil er toch even wat van zeggen.
Want gezien er nu ook al ruzie op de whatsapp ontstaat word het misschien tijd dat de degene die het gestart heeft het ook weer afsluit.
Want behalve de ruzie gaat het ook ten koste van de activiteit op het forum.Want de vaste members hebben zich nu gewoon afgezonderd in een gesloten topic. Dus iedere nieuwe member die dit forum bezoekt zal dus denken/ervaren dat het hier maar een dooie boel is.
En laten we wel wezen iedereen die nu op die whatapp groep zit heeft elkaar via dit forum leren kennen.
Maar hoe moeten evt nieuwe members dit nu nog voor elkaar krijgen?Daarbij is er nu dus ook al ruzie ontstaan waardoor sommige mensen de hobby of forum op een nog lager pitje hebben gezet.
Terwijl hier op het forum die ruzie waarschijnlijk nooit zover was op gelopen omdat een mod dit oplaaide vuurtje had kunnen blussen.
Dus wat is nu de winst van deze whatapp fuctie.
Een dood forum en dus geen platvorm meer om nieuwe members enthousiast mee te maken en daarnaast ook nog ruzie tussen vaste members.
Kortom echt een aanwinst dat whatsapp
22 januari 2015 om 14:56 #32954Ik begrijp je frustratie, en helemaal als je wat achter loopt op online ontwikkelingen.
Helaas heb ik Whatsapp niet bedacht. Toch snap ik de drang voor mensen wel om in zo’n Whatsapp groep gesprekken te voeren. De drempel om snel even een bericht of foto te posten met Whatsapp is zeer laag en ook makkelijk. Helaas ook makkelijker dan hier op het forum. Wij lopen achter op techniek met het forum en hierdoor ligt de drempel soms wat hoger voor mensen om iets te posten.
Helaas posten mensen minder omdat ze soms gewoon echt niet weten hoe een forum werkt (zijn ze dom? Ik heb geen idee). Voor ons als ervaren forummembers is alles easy. Overigens bekijk ik de bezoekersstatistieken van de website elke week en zijn we niet gedaald in bezoekers. Conclusie: We hebben meer kijkers/lezers dan posters. Ik ben met Johnny druk bezig om het forum een dikke vette schop omhoog te geven en een nieuw systeem te bouwen. Het overzetten van ALLE gegevens (lees: forumposts, pm’s, gebruikers en forumtopics) kost helaas veel tijd (nouja niet het overzetten, maar het script schrijven zodat alle gegevens van A -> B gaan)
Kortom: We zijn echt toe aan het nieuwe systeem, en zodra dit systeem draaiend is moeten we mensen weer gaan boosten/motiveren om meer te posten. Maar dat is goed te doen.Kleine ‘maar’: Het is wel winterperiode, net zoals vorig jaar, dan valt iedereen vaak stil in zijn hokje en zijn Vespa business.
Over die ruzie moet je niet bij mij wezen. Ik weet ook niet of überhaupt iemand dit kan uitleggen. Volgens mij heeft het met geld of reputatie te maken, geen idee.
Ik denk dat het daarom niet mogelijk is om te zeggen : je moet het Whatsapp groepje sluiten. Ik denk dat je in dit geval meer naar de oorzaak moet gaan zoeken waarom mensen wel lezen maar niet schrijven.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel22 januari 2015 om 15:31 #32955Goed dat het benoemd wordt, aangezien dit zeker iets is waar over gepraat hoort te worden. Ik heb hier zelfs ook nog wel iets nuttigs aan toe te voegen.
Het Whatsappgroepje waar over wordt gepraat is ten eerste niet de oorzaak van die ruzie, en ten tweede begrijp ik niet waarom er nu 3 maanden later nog omhoog gehaald moet worden dat 2 of 3 mensen een meningsverschil hebben. Er zullen altijd mensen zijn die verschillen van mening en daar is niets mis mee. De reden dat er daarna beslist wordt om minder bij het forum betrokken te zijn ligt in dit geval bij die personen zelf, en niet aan anderen aangezien dat een eigen keuze is geweest. Die ik overigens betreur en waarvan ik hoop dat ze er op terug zullen komen, maar daar hebben we gelukkig het Vespa virus voor 🙂
Verder heb ik niet het idee dat Whatsapp een grote reden is van het feit dat de activiteit hier minder zou zijn. Aangezien er in het groepje maar 4 of 5 mensen zijn die regelmatig iets schrijven, en dat is zelden echt Vespa gerelateerd. Die mensen zie ik hier ook nog steeds posten dus daar zit het echt niet in.
Ik ben het ook niet eens met het feit dat de activiteit echt terugloopt, kijk bijvoorbeeld eens naar de VCT die we dit jaar met 44 man rijden! En het feit dat we nog ieder jaar een goed gevuld toerprogramma hebben.
Wat ik wel zie, is dat de inhoud van wat hier gepost wordt ver terugloopt, en hier heb ik wel een verklaring voor.
Een aantal jaar geleden hadden de meeste mensen nog een vaste computer, dus met toetsenbord, muis etc staan of een laptop met windows. Hier is de site op bedacht, en dit zijn dingen die je nodig hebt om bijvoorbeeld een nette perso of een goed informatief topic te maken.
Vandaag de dag zie je dat veel mensen thuis gebruik maken van een tablet, of een smartphone met zeer beperkte opties. Hiermee is het erg veel gedoe om bijvoorbeeld foto’s te bewerken en uploaden en die dingen zijn dan ook vooral bedoeld om mee te kijken op internet zonder zelf iets toe te voegen.
Ik ben heel benieuwd hoe Herr Flick en Johnny dit op gaan lossen, ik ben ook niet onwijs begaafd als het op computers aankomt maar heb er wel vertrouwen in!
Behalve dat is het ook winter zoals Thomas ook al aangeeft, en dat was al nooit echt de tijd van de mooie updates.
Verder begint een betere wereld vooral bij jezelf, dus in plaats van klagen en hier de indruk wekken dat het forum “dood” is zou ik altijd zeggen probeer mensen te motiveren een perso te starten etc, ik doe dit zelf erg veel en met succes! En dat bedoel ik uiteraard niet direct richting Speedbuxy maar naar iedereen die dit leest en het forum een warm hart toedraagt!!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘Chat topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.