Chat topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Chat topic

15 berichten aan het bekijken - 4,231 tot 4,245 (van in totaal 4,598)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Daan777
    Moderator

Onderstreep die winterdepressie maar. Is elk jaar zo geweest. Heb er zelf ook last van :p

speedbuxy
      Bijdrager

Mijn ervaring op dit gebied is niet van dit moment, maar voor bijna heel 2014.
        Ik zal 1 goed voorbeeld geven die mezelf betrof.
        11 steden 2014.

Ik heb mij de hele aanmeld periode af gevraagd waarom Elkan zich niet aanmelde gezien de 11steden 2013 zeer aangenaam was verlopen.
        Ik dacht dat het wegens omstandigheden een last minute call zou worden, maar ook dat werd hem niet.

Voor Evert die aangegeven had zondag te komen had ik moeke voorbereid dat Evert dan na de toer wel weer naar de Zeehoeve gebracht moest worden.
        Maar Evert kwam niet opdagen, en bij stom geluk stond ik net naast Billy die op de whatsapp las dat Evert niet kwam.
        En toen heb ik dus ook meteen gevraagd of Elkan z,n afmelding daar dan ook geplaatst had. En ja hoor die bleek al weken van te voren aan gegeven te hebben dan een belangrijk tennis toernooi te hebben.
        Toch leuk als je dat op de 2e toerdag bij stom toeval nog even te weten komt als organisator waarvan de rit hier op het forum gepost was.

En dit geeft wel aan dat het waarschijnlijk veel vaker gebeurd dat mensen whatsapp verkiezen boven het forum.
        En dat is puur omdat iemand die optie gecreëerd heeft.
        Want ik weet haast wel zeker dat zonder die groeps whatsapp de afmeldingen gewoon in het 11steden topic waren geplaatst.

Maar misschien dat een vernieuwing en makkelijker maken van het forum een positive boost gaat geven:thumb

Lennaert
        Sleutelbeheerder

Indien het bovenstaande betrekking zou hebben op de kwestie omtrent mij zal ik hier toch nog even op willen reageren.

Mij werd duidelijk gemaakt dat er na het verlaten van betreffende app-groepje in negatieve zin over me gepraat werd. Hierop heb ik verzocht het e.e.a te laten zien zodat ik mijn mening kon baseren en kennis had van wat er speelde. Vervolgens werd het duidelijk dat het niet alleen dat groepje betrof maar tevens ook het moderator groepje waar verteld werd dat personen mij nooit als moderator hadden gezien of ervaren. Dat schoot mij toch redelijk in het verkeerde keelgat gezien naar mijn weten mijn aansporing en contact naar onze sponsor geleid hebben tot het geheel financieren van de hosting van dit forum. Daarnaast heb ik zonder moeite spullen geleverd voor de webshop en was ik actief in reageren op leden en waar ik kon ook aan het editten was. Vreemd dat er dan vanuit een ander zijn perspectief wordt beaamt dat ik nooit echt mod zou zijn geweest in zijn ogen terwijl er door mij gedaan werd wat er gedaan kon worden. Gezien er géén duidelijke taakverdeling bestaat binnen het team en er mij ook geen uitleg gegeven was (een paar beknopte dingen na navraag) is mij natuurlijk niet alles van a tot z bekend qua mogelijkheden.

Omtrent het app groepje werd er gepost dat ik niet kan sleutelen en een geldwolf ben wat natuurlijk iemand zijn mening kan zijn. Wel had ik van personen die daar in meegingen een hogere pet op en had ik verwacht dat zij ook een andere mening hadden gebaseerd op face to face contact bij bijvoorbeeld tourtjes. De genoemde ‘dikke profit’ die ik zou hebben gemaakt bij het regelen van de schaaltjes is een leuk idee maar helaas gaat dit in de praktijk niet op en was het een actie om mensen leuke spullen te kunnen leveren. In het verzorgen van zulke acties zit een hoop tijd, moeite en planning wat niet altijd even soepel verloopt. Zo is er helaas een fout geweest m.b.t de verzendkosten waarna ik een verzoek had gedaan aan diegene die besteld hadden. Dit betrof een vrijwillige bijdrage wat dus niet inhoud dat deze verplicht was en ieder zijn eigen keuze kon maken. Ook bestelde ik regelmatig spullen uit Italië voor mezelf en andere en ja ook een deel voor eventuele handel het laatste om mijn eigen hobby te financieren en nieuwe producten te bestellen. Wat niet gezien of meegerekend wordt is het feit dat er ook een groot gedeelte zo weg ging zonder enige winst marge en zelfs met verlies aan mensen die het goed konden gebruiken. Tevens is de jaarlijkse soep-tour altijd georganiseerd en is hier nooit enige bijdrage voor gevraagd en geloof me de spullen zijn ook niet gratis om dat te bereiden en te serveren. Zo heb ik ook altijd tijdens de tourtjes een hoop reserve spullen mee welke soms gratis soms tegen een kleine vergoeding afgenomen konden worden. Bijvoorbeeld tijdens de limbo-tour een hele nieuwe cilinder waarmee een mede tourrijder de rit toch kon volbrengen of tijdens de VCT een setje zuigerveren en sproeiers.

Ook een leuk feit is natuurlijk dat er te spraken kwam dat ik maar even een weekban of dergelijk moet krijgen gezien ik een Pinasco cilinder en krukas had gekocht van Lollol3r welke ik toen regelmatig sprak en zag. Gezien hij mij een mooie deal aanbood waar ik op ingegaan ben werd het topic toen ook gesloten op verzoek door hem waarop er blijkbaar geoordeeld was dat ik het via de pm had afgehandeld. Dit laatste is overigens volgens de regels toegestaan maar in het beginsel onjuist gezien ik er telefonisch contact over had gehad. Jammer dat mensen zo snel hun oordeel klaar hebben en zich zo kunnen uiten over mensen wat in mijn ogen respectloos is.

Ook vraag ik mij af of het nu echt een winterdipje betreft of dat er een dieper probleem zit in bijvoorbeeld de dingen die leden deed trekken. Zo kwam er laatst op facebook een verloting voorbij waarbij niks op de site bekend was? Zonde natuurlijk want volgens mij is juist het forum een plek die jaar en dag bekend stond om de verlotingen,bingo’s en prijsvragen die voorheen regelmatig te vinden waren op de site.

Voor mij is de koek voorlopig op wie weet heb ik later een andere mening en probeer ik het nogmaals met tourtjes en het forum maar voorlopig zie ik nog geen veranderingen in de gang van zaken komen.

P.s in mijn ogen is er geen sprake van ruzie indien het zoals ik zei om deze kwesties gaat.

SuperSi
          Bijdrager

Hoi,

Ik heb nooit geweten van de groeps app, noch van de ruzie.

Toch wil ik jou, Lenneart, wel een pluim in je reet steken.
            Voor de tijd dat je moderator was, maar ook voor de inzet om al die zooi naar Nederland te halen en alle neventaken daarbij.
            Of je geen geldwolf bent? Een concurrent heb je niet dus in dat opzicht vind ik die opmerking ongegrond.

Verder over de dooie boel op de site.
            Hier ben ik het toch wel behoorlijk mee eens. Ik weet niet of dat komt door de ondertussen beruchte app of dat het heeft te maken met iets anders. Ik zit hier nou al een tijdje op dit forum en het valt mij wel op dat de laatste tijd minder mensen online zijn (Herr Flick, jou statistiek vertelt anders, ik weet het) en dat er sowieso minder word gereageerd op topics. Hierbij doel ik dan vooral op de grotere topics, maar ook vaak perso’s van mensen.

Dit is allemaal geschreven vanuit een persoonlijke mening en reken mij hier dan ook niks op aan.
            Maar ik zet dit neer om jullie een objectief beeld te geven van iemand die verder niks weet van ruzies, appjes of andere narigheid.

Met vriendelijke groet,
            Niek

SpeedyVespa
            Donateur

Whatsapp is opzich wel fijn als je een groepsapp hebt, bijvoorbeeld wacht even 5 min op mij dan ben ik er, bij een toertje.
              Maar dit is wel weer vervelend voor de mensen zoals speedbuxy die geen whatsapp heeft, mischien is het een idee om een chatbox te maken onderaan pagina van t forum, dat je niet hoeft in de loggen om iets te kunnen posten, dat t net zo makkelijk is en word als whatsapp. dat zou alles een stuk duidelijker maken denk ik zo.

Crullie
              Donateur

Ik wil wel eens weten waarom Martino, Speedbuxy en Lennaert geen moderatoren meer zijn ?, Ze zijn zonder enige uitleg rond het zelfde tijdstip eruit gestapt en wil nu wel eens weten of dat allemaal te maken heeft met dat Whatsapp gedoe.

Ik als buitenstaander krijg hier een vieze smaak van en wil wel eens duidelijk weten wat er speelt, want deze 3 moderatoren waren in mijn ogen Toppers die wisten wat ze deden en altijd tijd en kennis deelden met ons en dus dit forum goed staande wisten te houden.
                Dat het nu zo rustig is op het forum komt echt niet door een winterdipje(vreselijke k*t smoes) maar omdat er dus een verschuiving plaats vind waar de leden blijkbaar angstvallig buiten word gehouden.

In mijn ogen word er weer een vies spelletje gespeeld waar ik ook eens de dupe van ben geweest en tot een ban heeft geleid, ik houd mij niet meer stil en ga openheid geven aan een ieder die daar belang bij heeft. Niet om de site zwart te praten maar om meer openheid en eerlijkheid te geven zodat we samen eruit kunnen komen naar een betere samenwerking zodat iedereen welkom is en graag mee wil doen zonder zich af te vragen of het nog wel de moeite waard is.

https://www.youtube.com/watch?v=WQzZk69P69E
                Hier nog even een goed nummer waar iedereen wat aan heeft.
                Vooral de tekst van Charlie Chaplin is meesterlijk 😉

TICKLING BARN

Wilk1985
                Moderator

Martino en Lennaert zijn zelf uit het mod-team gestapt, uit vrije wil en dit kwam verder ook redelijk onverwacht voor de rest van het mod team.

Speedbuxy is ook in overleg ermee gestopt, hoe en waarom ga ik hier niet uitgebreid op in, aangezien ik daar de meerwaarde echt niet van zie en ik van mening ben dat er hier al genoeg negativiteit is gespuid de afgelopen dagen.

Ik ben het wel helemaal met je eens dat het jammer is, maar van een vies spelletje zou ik zeker niet willen spreken.

Verder heb je helemaal gelijk als je schrijft dat het vreemd over komt dat er verschuivingen in het team zo “achter de schermen”, plaatsvinden. Ik vind ook zeker dat we hier als mod-team dit hadden kunnen toelichten naar de rest van de gebruikers hier, goede les voor de toekomst.

Dit gezegd hebbend hoop ik dat we deze discussie over Whatsapp en ruzies etc nu kunnen sluiten en het weer gewoon over de hobby kunnen hebben, want deze discussie lijdt tot niets…

EJ
                  Bijdrager

Hallo,

Ik wil even mijn mening als “nieuwe member” en niet tourder over dit alles geven.

Allereerst wil ik alle ex-mods een compliment geven over hun werk. Naar mijn idee hebben ze allemaal goed werk verricht en heb ik ze duidelijk aanwezig gezien op dit forum. Wat de reden van het stoppen is, is helaas nooit bekend gemaakt. Dit zou ik persoonlijk eigenlijk wel graag willen weten. Een melding in een mod topic zou bijvoorbeeld al voldoende zijn. (vb. xxxx is gestopt wegens tijdsgebrek). Dit geeft wat meer inzicht naar de leden van het forum. Zo weet iedereen wat er gaande is. Zo voorkom je dus ook dingen zoals dat er achteraf op het forum gezegd wordt dat pietje, jantje beschuldigd van het een of ander. Want nu heb ik het gevoel of er een beetje een vieze smaak aan het vertrek van sommige zit.

Om hier even verder op door te gaan. Dit gedoe onder de “veteranen” van het forum heeft wel degelijk een negatieve impact op het forum. Ik merk wel degelijk dat er minder gepost wordt op het forum. En dit is niet alleen vanwege de winter periode. In de nazomer en herfst was het al betrekkelijke rustiger op het forum dan het jaar ervoor. Herr Flicks statistiek zegt dan wel anders, maar ik weet niet hoe die statistiek tot stand komt. Als personen, waaronder ikzelf, gewoon meerdere malen per dag op de site komen kijken of er iets gebeurd is stijgt het bezoekers aantal vanzelf. Maar dit geeft geen nieuwe content aan de site. Dit komt door mijn gevoel door de problemen die er op het moment zijn onder sommige leden. Wat er helaas voor zorgt dat deze minder posten hier op het forum. Terwijl zij juist diegene waren die veel en vaak speciale dingen deden posten. Doordat dit ontbreekt worden potentieel nieuwe leden niet geïnspireerd om zelf projecten op te pakken of hier te posten. Ik zou zelf graag meer posten, maar ik ben momenteel druk bezig met mijn opleiding aan het afronden. Dus dit zit er niet in. Dit wordt van het voorjaar weer opgepakt en volgen er ook weer meer verslagen.

Ik wil ook nog enkele tips geven over het hele whatsapp gebeuren en mogelijk andere aanpassingen voor de site.
                    Whatsapp en alles vind ik prima, maar zo krijg je dus aparte groepjes binnen het vespa forum wat de community mogelijk schade toe brengt. (Wat het voor mijn gevoel al gedaan heeft) Om dit aan te pakken zou er een Vespa-ciao app gemaakt kunnen worden. Ik weet niet of hier budget voor is, maar daarmee zou je verschillende chat/post plekken kunnen maken. Een voorbeeld: er zou een tourmapje gemaakt kunnen worden enkele dagen/weken voorafgaand aan de tour. Hierin kan dan iedereen melden of hij zei wel of niet aanwezig is bij een tour. Dit zal dan wel beperkt moeten blijven tot dingen zoals wat nu op whatsapp wordt besproken. Hier heeft dan iedereen inzicht in. De grote activiteiten zoals tour organiseren zou dan wel middels de site verlopen, dit omdat hier simpelweg meer bezoekers komen. Dit is dan ook nog voor de mensen niet over een smartphone beschikken.
                    Als ik voor mezelf spreek, is met al dit gezeur of de “ruzie” het niet erg motiverend om tourtjes te gaan rijden. Het lijkt of dingen voor tourtjes slecht gecommuniceerd worden en dat er steeds meer mensen afhaken. Ik weet niet of andere leden deze mening delen. Ondanks dat de VCT dit jaar meer tourders heeft, krijg ik soms het idee dat nieuwe tourders niet welkom zijn bij dergelijke evenementen.

Tevens vind ik, indien dit klopt, het een slechte zaak dat er een prijsvraag/verloting is geweest voor alleen op facebook. Ik heb zelf geen facebook en ben van mening dat als er een actie is deze ook op de site vermeld dient te worden. Op deze manier hebben alle leden een gelijke kans op deelname.

Nogmaals, dit is mijn mening en reken mij hier dan ook niets op aan.

Als laatste wil ik toch positief eindigen, want ik draag dit forum wel een warm hart toe. Ik hoop dat dit onzinnig gebeuren snel genoeg stopt en dat er weer gepraat wordt over waar het eigenlijk om gaat. Namelijk VESPA’S.
                    Veel succes met de projecten die liggen te wachten voor het voorjaar en maak allemaal veel veilige km’s.

Edit: Zie het bericht van Wilk staan, hier ben ik het mee eens. Hoop dat dit gedoe nu afgelopen is.

ritze
                    Bijdrager

? wazzup op het forum? 😐 was niet ooit zo een chat functie waar niemand gebruik van maakte?
                      nja er zullen altijd onderlingen geschillen zijn met verkoop en metingen.
                      zo hebben wij een limbo toer willen organiseren maar niet meer met dik 50 man, dit was gewoon niet te doen omdat iedereen maar wat doen en de meeste schijt hebben aan de rest.
                      dus toen waren wij eikels omdat het maar een vrije toer moest zijn

geen limbo toer meer, het jeukt me wel om weer te doen maar weet dat het een lastig verhaal is

nu ben ik al 8 jaar member op het forum en merk dat ik er minder mee doe, ook mijn leven veranderd, huis gekocht, vrouw wat alle rekeningen betaald, maar die evo komt er maar niet van 😉

ik blijf toch rijden met die dingen omdat het mij aan vroeger doet denken, toen was alles beter.

nu zie ik dat er nog steeds een vast groepje op het forum is en dat het een komen en gaan is van 1 dags vliegen die even wat vragen en dan nooit meer kijken omdat ze een bami scooter kopen ofzo…

tja en wat betreft nieuwe hardware in telefoons en dergelijke, zal altijd een probleem blijven, ik kijk vc.nl op mn telefoon maar post met mn pc 😀 zo heb ik zelfs blind leren typen en typ nu sneller dan de vrouw van de baas die administratie doet 😀

jongens hou het lekker op het forum, zeker de prijs vragen en dergelijke want op face boek is dat minder only active forum members :thumb

keep op postin, en bloos voer die brommers op

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                      Link naar Mijn collectie / Projecten.

Herr Flick
                      Sleutelbeheerder

Bedankt voor de feedback allemaal. Ik ben deze website & dit forum begonnen uit liefde voor de Vespa (Ciao toen der tijd 😉 ). Dit wil ik nog steeds zo graag houden. De website & forum heb ik 10 jaar geleden gebouwd en opgezet, het is toen zo snel gegaan. In die tijd zijn er altijd moderators bijkomen en weggegaan, dit houd je niet tegen.

Om een conclusie van mijn kant te geven in een paar speerpunten:

-Johnsel en Ik moeten werken aan tijd en de kennis om alles over te zetten naar een nieuw systeem.
                        -Met het nieuwe systeem kunnen we veel meer functies integreren (waaronder chat, beter review systeem, meer snelheid, betere foto upload) kortom; dit zal zorgen voor meer interactie en posts
                        -Heb net statistieken van 3 jaar er bij gepakt. De winterdip is bijna identiek aan de jaren ervoor (geen kutsmoes dus). Als je echt de cijfers in aan grafiek wil zien dan kan ik dit best posten.
                        -De Facebook actie heeft Hansieb gemaakt. Hans is onze man van de nieuwe technologie. Dat je geen Facebook hebt is in dit geval erg jammer. Maar je moet begrijpen dat je als persoon/als VC wij nooit iedereen blij kunnen maken. Dit was het 1ste jaar al, en nu het 10e jaar nog steeds zo. Er is altijd wel iets 😉
                        Facebook is een manier van media wat ook weer met snel communiceren te maken heeft. En in de toekomst met het nieuwe systeem kunnen we bijv. de nieuwste Facebook berichtjes gelijk doorlinken naar de site.

Kortom: Voor alles is een oplossing. En de quote van Wilk wil ik nogmaals even quoten:

Verder begint een betere wereld vooral bij jezelf, dus in plaats van klagen en hier de indruk wekken dat het forum “dood” is zou ik altijd zeggen probeer mensen te motiveren een perso te starten etc.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                        Gele Racefrikandel

Crullie
                        Donateur

Thanks Thomas voor de Ups wat betreft de upgrade voor de site :thumb
                          Laat je niet opjutten zou ik zeggen, doe het rustig aan zodat het overzetten naar het nieuwe systeem op zekerheid berust. Plus dat ik jullie Herr Flick, Johnsel, Hansieb veel succes wens met de vorderingen want er valt veel te leren in de ICT.

Succes :swinging

Edit : 10 jarig bestaan ? Feestje ? BBC ? =)

TICKLING BARN

speedbuxy
                          Bijdrager

Herr FlicK :

Verder begint een betere wereld vooral bij jezelf, dus in plaats van klagen en hier de indruk wekken dat het forum “dood” is zou ik altijd zeggen probeer mensen te motiveren een perso te starten etc.

Hier wil ik dan ook wel even op quoten.
                            Want bij de Gerarduz memoriam toer is Brandweer heel enthousiast geworden van het touren met de Vespa,s en degelijke.
                            Maar ik durf haast wel m,n hand in het vuur te steken dat hij in de tussen tijd al uit genodigd heeft ontvangen om het whatsapp clubje te joinen.
                            (correct me if im wrong)

En er word de hele tijd gezegd dat het maar om paar personen gaat die er gebruik van maken.
                            Maar waarom verkiezen mensen dan bv om hun afzegging voor mijn 11steden toer daar te plaatsen.
                            Waarom post Waarom? in de 1e instantie z,n zaken mbt zijn herstel daar.
                            Dit geeft in mijn ogen aan dat een hoop mensen denken/vinden daar een groter publiek te bereiken dan hier op het forum.

En dat het makkelijker werkt zal best, maar als je te beroerd bent om het hier op het forum iets te posten omdat dit wat meer werk of tijd kost dan ben je in mijn ogen ook niet echt met de hobby bezig.
                            Ik zie het forum als een onderdeel van m,n brommer en zal hier dus ook altijd trouw aan blijven.
                            Want laten we wel wezen, zonder dit forum hadden de personen die nu op de whatsapp zitten elkaar niet eens gekend;)
                            Maar ze geven het forum stank voor dank;)

Edit
                            Als we echt 10jaar bestaan zouden we hier inderdaad iets mee moeten doen.

VespaAvanti
                            Donateur

Ik ga me hier niet in mengen, enige wat ik zeg is dat dit veel groter opgeblazen word dan wat het eigenlijk is.
                              Antwoord op je vragen speedbuxy:

Maar ik durf haast wel m,n hand in het vuur te steken dat hij in de tussen tijd al uit genodigd heeft ontvangen om het whatsapp clubje te joinen.
                              (correct me if im wrong)

Niet waar.

Waarom post Waarom? in de 1e instantie z,n zaken mbt zijn herstel daar.
                              Dit geeft in mijn ogen aan dat een hoop mensen denken/vinden daar een groter publiek te bereiken dan hier op het forum.

(ik beeld me Waarom? zijn situatie ff in)
                              Als ik half in de kreukels zou liggen in het ziekenhuis met een smartphone in mn hand, dan zou ik de ”harde kern” die je het meest ziet bij tourtjes ook even met een simpel appje op de hoogte stellen, een laptop aanzetten word vrij lastig als je amper rechtop kan zitten. Nu is Waarom? weer wat verder opgeknapt en post daarom deze info ook op het forum, heel simpel.

Voor alles is een verklaring, alleen worden er vaak ”drama’s”(niet te letterlijk opvatten) van gemaakt, dat mag wel wat minder denk ik zo.

Tonni
                              Moderator

Zucht…

en AMEN

(just my 2 cents)

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

speedbuxy
                                Bijdrager

Ik was er ook wel klaar mee, maar dit is wel een mooie 1:lol

Want je praat over opgeblazen en drama.
                                  Maar jij doet het net overkomen alsof Waarom? letterlijk in de kreukels 3 hoog de trap op moet om hier een post te doen tov de whatsapp waar ie met de lift kan oid:lol
                                  Maar dat is ook helemaal niet m,n punt, want Clemens heeft namens Max hier de dag na z,n ongeluk ons op de hoogte gebracht:thumb
                                  Het was voor mij enkel een aanduidings punt, maar jij maakt er drama van;)

En opgeblazen kan je toch ook moeilijk van spreken als meerdere users het zo ervaren.
                                  (en als je dan ook nog in oog beschouw houd dat veel mensen dit soort meningen vaak niet durven uitspreken is het vast nog maar het topje van de ijsberg)
                                  Verder ben ik er wel klaar mee, want heb nu toch al weer 3x verwoord waar ik op doel. Als iemand dan 1 woord of regel weer graag wil uit bouwen tot iets groots dan wens ik hem succes:thumb

@Jelle
                                  (want jij bent volgens mij de starter van dat whatsapp clubhuisje)
                                  Jij weet zelf ook wel dat de activiteit op het forum er onder lijd.
                                  Meerdere users geven aan dat ook zo te ervaren. Dus misschien word het tijd om de stekker eruit te trekken en weer openbaar op het forum te gaan zitten.
                                  Zoveel meer werk kan posten op het forum niet zijn tov whatsapp.
                                  (foto,s daar gelaten, maar dat heeft Thomas en Johnsels hun aandacht)

@Waarom
                                  Door Stephan,s reply voel ik me haast schuldig dat ik jou als voorbeeld aanhaalde.
                                  Want ik neem jou en anderen die ik genoemd zoals Evert en Elkan niks kwalijk want een mens is nou eenmaal geneigd de makkelijkste weg te kiezen.
                                  Ik doe dat ook en zal bv ook rustig over een haagje heen stappen als dit de weg verkort naar de supermarkt.
                                  Als ik een schuldige zou moeten aanwijzen dan is het degene die zelfs een brugje over dat hegje heeft gebouwd zodat het nog makkelijk word om de originele weg te skippen.

15 berichten aan het bekijken - 4,231 tot 4,245 (van in totaal 4,598)
                                • Het onderwerp ‘Chat topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.