Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Chat topic
- Dit onderwerp bevat 4,597 reacties, 321 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 4 maanden geleden door Docs.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
1 november 2012 om 16:04 #26563
Ik zeg ook niet dat het bij de oldtimers vandaan moet komen. Het moet ergens vandaan komen, en de groep die geraakt wordt is het daar standaard(en uiteraard) niet mee eens. Dus als het een andere groep was geweest had die groep commentaar geleverd. Maar neemt niet weg dat je geen hobby’s moet houden als je daar geen geld voor hebt.
Heb zelf ook nog een 2de hobby(paintball) en daar koop ik ook niet de beste spullen omdat ik daar simpelweg het geld niet voor heb(en omdat de overheid ook daar dwars ligt).
1 november 2012 om 16:12 #26565Essentie voor mij is, als er dan lasten gedragen moeten worden, verdeel dat dan over de gehele bevolking en het liefst nog enigzins naar draagkracht. Maar ga niet ienemienemutte een willekeurige groep pakken voor een ordinaire extra harksessie voor de staatskas..
Is net zo achterlijk als destijds toen de rokers meer accijns moesten betalen omdat er meer politie moest komen..
Die gasten zijn echt van god los zo langzamerhand, sporen i.m.h.o. echt niet…
I came, I saw, and I forgot what I was doing...1 november 2012 om 17:11 #26564
Tom ciaodocs911 :
@Tom, 1Oh, toevallig haha.
Maar ik denk dat menig lid hier op ’t forum meer dan ÊÊn Vespa heeft.
En Avanti kan z’n 3 auto’s goed betalen anders had hij ze niet, tot dat deze regel ingevoerd wordt..@ Tonni:
Helemaal mee eens! Maar het probleem is dat de armere op dit moment alleen maar armer worden, en de rijken er weinig van gaan merken…1 november 2012 om 17:43 #26553Tom ciao :
docs911 :
@Tom, 1@ Tonni:
Helemaal mee eens! Maar het probleem is dat de armere op dit moment alleen maar armer worden, en de rijken er weinig van gaan merken…Jij zou de perfecte communist zijn, iedereen gelijk.
Waarom zou je nog een opleiding doen toch???:!Als je weirig te besteden hebt had je maar een vak moeten leren. No offense.
1 november 2012 om 18:54 #26554
paulhermens@robbinvS : jij volgt zeker geen opleiding, anders had je vast niet z’n domme lullen opmerking gepost.
Ik ben timmerman ( arbeider in jou taal ) van beroep en dat is wel degelijk een vak, maar je wordt er
echt niet rijk van, sterker nog, een kan er van leven maar dan heb je het wel gehad.
Ben van af mijn 16de werkzaam en mag tot de 65 / 76,5 of wie weet waneer en dan moet ik ondertussen een berg
belasting betalen zodat de studie voor een stel studenten betalen zodat die al op donderdag aan de zuip kunnen,
en daarna lekker de dikke lul kunnen uithangen in hun dikke auto en te grote huis, dat een stel simpelle bouwvakkers
heeft neergezet en dan ook nog eens minderwaardig doen over diezelfde arbeiders ?
Van dat soort neerbuigende opmerkingen ga ik dus zwaar over mijn nek. NO OFFENSE, MIJN REED.Waarom zou je nog een opleiding doen toch???
Als je weirig te besteden hebt had je maar een vak moeten leren. No offense.
Dus als je slecht kan leren, kun je kapotvallen ? en wie moet dan de vuilnis ophalen, jou huis bouwen of een stoepje
voor je huis leggen ? Nee, allemaal flink studeren en lekker neerbuigend doen tegen de gewone man, de gewone doorsnee burger is de grootste groep nederlanders en die zijn telkens de lul.
Die BTW verhoging die raakt een doorsnee burger met een gemiddeld of laag inkomen veel harder als iemand met een hoog
inkomen, maarja had die persoon maar moeten doorleren.En dan is dit de simpelle en vriendelijke versie van over hoe ik over die waardelose reactie van jou :kots
1 november 2012 om 19:26 #26567paulhermens :
@robbinvS : jij volgt zeker geen opleiding, anders had je vast niet z’n domme lullen opmerking gepost.
Ik ben timmerman ( arbeider in jou taal ) van beroep en dat is wel degelijk een vak, maar je wordt er
echt niet rijk van, sterker nog, een kan er van leven maar dan heb je het wel gehad.
Ben van af mijn 16de werkzaam en mag tot de 65 / 76,5 of wie weet waneer en dan moet ik ondertussen een berg
belasting betalen zodat de studie voor een stel studenten betalen zodat die al op donderdag aan de zuip kunnen,
en daarna lekker de dikke lul kunnen uithangen in hun dikke auto en te grote huis, dat een stel simpelle bouwvakkers
heeft neergezet en dan ook nog eens minderwaardig doen over diezelfde arbeiders ?
Van dat soort neerbuigende opmerkingen ga ik dus zwaar over mijn nek. NO OFFENSE, MIJN REED.Waarom zou je nog een opleiding doen toch???
Als je weirig te besteden hebt had je maar een vak moeten leren. No offense.
Dus als je slecht kan leren, kun je kapotvallen ? en wie moet dan de vuilnis ophalen, jou huis bouwen of een stoepje
voor je huis leggen ? Nee, allemaal flink studeren en lekker neerbuigend doen tegen de gewone man, de gewone doorsnee burger is de grootste groep nederlanders en die zijn telkens de lul.
Die BTW verhoging die raakt een doorsnee burger met een gemiddeld of laag inkomen veel harder als iemand met een hoog
inkomen, maarja had die persoon maar moeten doorleren.En dan is dit de simpelle en vriendelijke versie van over hoe ik over die waardelose reactie van jou :kots
:worshippy
1 november 2012 om 19:55 #26568Tonni :
Die gasten zijn echt van god los zo langzamerhand, sporen i.m.h.o. echt niet…Ja ze zeggen dat de mens steeds meer ontwikkeld raakt maar daar merk je in de politiek weinig van:lol
@paulhermens
En zo zit het precies

@larsm
In je laatste zin zeggen dat je het met Tonni eens bent dat er gelijk verdeeld moet worden.
Maar het dan wel vreemd vinden dat een rijke 500 moet betalen en sloeber 20.
Dat noem je juist gelijk verdelen;)1 november 2012 om 22:25 #31559paulhermens :
echt niet rijk van, sterker nog, een kan er van leven maar dan heb je het wel gehad.Same here, en dan heb ik niet eens een gezin om te onderhouden. Ik doe m’n werk graag, maar met ‘een vak’ leren en uitoefenen kom je helemaal nergens.
Maar goed, het ging over auto’s :lol
1 november 2012 om 22:46 #32102paulhermens :
echt niet rijk van, sterker nog, een kan er van leven maar dan heb je het wel gehad.En op je 16 lekker gaan werken en gaan pronken met je eigen auto op je 18e en je opgefokte vespa’tje met allemaal nieuwe onderdelen of niet, omdat je al op vrij vroege leeftijd veel verdiend?
Ik doe ook gewoon een MBO 4 opleiding, geen probleem.
Als je MBO 2 kunt, kan je ook doorstuderen naar 4, ik snap ook wel dat niet iedereen een professor is, ik zelf ook niet maar een beetje inzet en je had het zelf ook kunnen doen en een eigen bedrijf van je vak kunnen starten.
Ik wil niet zeggen dat een eigen bedrijf altijd goed is, maar…ach ik hou er maar over op blijf lekker werken
1 november 2012 om 23:39 #31417@robin
Dat is veeel te kort door de bocht, je hebt nou eenmaal altijd mensen die om heel veel verschillende redenen zich op school niet konden vinden in een boek.En het is ook onzin dat deze hedendaagse maatschappij alleen nog maar kijkt naar je school opleiding om te zien of jij wel of niet geschikt bent om bepaald werk te verrichten.
De meesten studeren namelijk niet eens echt baan gericht en leren dus pas als ze echt gaan werken wat de baan nou eigenlijks met zich mee brengt.En tuurlijk is bij een hoop banen voor kennis zoals bv goed rekenen erg handig, maar een hele hoop ook niet.
(ik heb bv een oom die de school amper van binnen gezien heeft in z,n leven maar nu wel een groot bedrijf runt)
Dus z,on diploma zegt 9 van de 10x niks, en nl zou er ook goed aan doen zich daar wat minder blind op te staren.2 november 2012 om 09:41 #31995@Robin
Ik heb een HBO ICT opleiding net afgerond en nergens is werk te vinden đ
Als ik ergens solliciteer ben ik 1 van de ongeveer 100 man(soms meer, soms minder) dus jou reactie telt ook niet echt.Even wat cijfers voor jou đ
-50% van alle startende ondernemers stopt binnen vijf jaar(door faillissement of omdat ze het niet aan kunnen)
-7% van de afgestudeerde MBO’ers vind geen baan
-8% van de afgestudeerde WO’ers vind geen baan
-6% van de afgestudeerde HBO’ers vind geen baan
-6,5% van de totale werkbevolking is werkloosOf je dus door leert of niet, het maakt geen donder uit op welk niveau je zit of wat voor papiertje je hebt đ
2 november 2012 om 10:48 #30101Nee daar heb je zeker ook een punt, maar nu moet ik wel zeggen dat ik hoor dat er teveel ICT Opgeleiden zijn.
Is een lastig punt, en van die oom van Andre, heeft ie goed gedaan, maar vaak is het toch zo dat de basiskennis van een bedrijf runnen en starten toch wel in een opleiding ligt.7%-8% vind ik nog best weinig?
2 november 2012 om 11:02 #31840đ
niet om arrogant of ubertrots over te komen maar ik heb bijvoorbeeld me vmbo en havo gedaan thats it.
Nu werk ik bijna een jaar bij een koninklijk bedrijf bij de scheepvaart waar ik de komende 3 jaar gegarandeerd een baan heb en daarna ook in vaste dienst kom. Dus school of geen school als je gewoon je inzet dan kom je er en baantjes zijn er wel alleen vaak passen deze niet in je straatje wat je in eerste instantie leuk lijkt. Maar pak voor de grap eens de krant en kijk naar de advertenties daar heb ik deze baan ook uit.2 november 2012 om 17:17 #31646@Robinvs, vind je het gek dat er veel ICT’ers zijn? Dat werk komt nu eenmaal op en daardoor zijn er veel, maar er word teveel van de zelfde opleidingen gegeven. Waardoor de meeste het zelfde gebied kunnen en niks verder kunnen.
@Dr-Flenny, lopend voorbeeld dat school niet altijd iets zegt đ
2 november 2012 om 18:00 #31653Opzich interessante discussie dit, al is hij onoplosbaar volgens mij. Zoals veel van jullie weten zit ik op dit moment in China. Hier zijn de verschillen nog vele malen groter!! Wat dat betreft zit het in Nederland aardig goed. Wat Paul zegt is wel een goed punt:
“Dus als je slecht kan leren, kun je kapotvallen ? en wie moet dan de vuilnis ophalen, jou huis bouwen of een stoepje
voor je huis leggen ? Nee, allemaal flink studeren en lekker neerbuigend doen tegen de gewone man, de gewone doorsnee burger is de grootste groep nederlanders en die zijn telkens de lul.”Voor een deel is het iedereens lot waar hij/zij goed in is of niet. Laatste wat ik zal doen is dan ook iemand lager inschalen als diegene ergens minder goed in is dan een ander. Ieder zijn kwaliteiten maar het klopt wel dat de denkers tegenwoordig meer betaald krijgen dan degene die prachtige dingen kunnen met hun handen. Ik merk dat echt vakmanschap steeds schaarser wordt, dan zal men ook bereid zijn meer te betalen voor een mannetje die het wel kan! Een goed idee heb je geen ruk aan als niemand het kan uitvoeren. Laten we maar hopen dat die schaarste zal leiden tot wat meer evenwicht.
Wat Robin zegt over inzet is ook deels waar denk ik. Inzet helpt niet iedereen naar een hogere studie maar ik denk wel dat je in alle vakgebieden heel erg ver kunt komen als je dat wilt. Het belangrijkste is dat je op een plek zit waar je je kunt doorontwikkelen. Of dat nou op een kantoor is waar je nieuwe uitdagingen en mogelijkheden krijgt of bij een bouwbedrijf waar je ruimte hebt voor nieuwe dingen, als je dingen kunt leren kom je altijd verder. Volgens mij zijn er genoeg kansen in Nederland!
De andere kant is dat ik hier in China mensen op straat de hele dag vuilnis zie ophalen en er rijden ook mensen in super luxe auro’s rond, wie heeft er harder gewerkt voor dat lot….Dat is in Nederland in veel kleinere mate het geval. Voordat het echt eerlijk en gelijk is, zijn we wel een paar levens verder denk ik!! Zoals ik al zei, volgens mij is dat niet op te lossen, geniet van wat je hebt of voor elkaar gekregen hebt

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘Chat topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.