Chat topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Chat topic

15 berichten aan het bekijken - 3,721 tot 3,735 (van in totaal 4,598)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

FonS
    Bijdrager

LarsM :
      Ik vind het diep triest dit, waar ik me vooral aan erger is dat een discussie met speedbuxy geen discussie is. De meest kinderlijke impuls antwoorden worden als waarheden uitgesproken. Vervolgens komt vriendje Avanti om de bocht schreuren om dit nog eens aan te dikken. Het is altijd hetzelfde scenario.

Dit deel ik meestal wel, maar dit keer kan het eens zijn met Speedbuxy.
      Mijn auto is net weer opgebouwd en gaat hooguit 1000 km per jaar rijden.

Nu heb ik het geluk dat mijn Mini een bedrijfsauto is (goedkoper in belasting dan een personenauto) en zo licht als een veertje, maar dan nog zou ik 84 euro per jaar moeten gaan betalen. Dat is meer dan ik aan m’n verzekering moet betalen 😕
      Ook al is het niet veel en zou het voor mij dus niet het eind van de wereld zijn.

Dingen als een restauratie en algemeen onderhoud kan bij een oldtimer knap duur uitpakken, dus de vrijstelling van belasting was naar mijn mening daarom mooi meegenomen. Daarnaast zou het vreemd zijn als ik voor 1000 km per jaar evenveel moet betalen als de buurman die 30.000 km per jaar rijdt met zijn nieuwere auto.

Dan liever kilometerheffing inderdaad, pepko.

Docs
      Donateur

Ze moeten het ergens vandaan halen, dus ze raken altijd wel iemand.
        Ze weten ook dat mensen die hart voor hun hobby hebben het toch wel betalen, dus dat geld hebben ze mooi binnen.
        De mensen die voor hun “lol” en afgeragde oldtimer hebben om goedkoper uit te zijn laten ze dan weer staan.
        De enige die hier de dupe van is zijn de verzamelaars met een kleine portemonnee.

Maar voor hetzelfde geld hadden ze een vage toelage voor 2takt bedacht omdat dat zo slecht voor het milieu is…

En over de berichten hierboven over mensen met een auto van 2 ton, das je eigen keus 😛

paulhermens

Maar voor hetzelfde geld hadden ze een vage toelage voor 2takt bedacht omdat dat zo slecht voor het milieu is…

@docs 911

Het kenteken voor brommers was stap 1, de volgende 2 stappen zijn, motorrijtuigen belasting en een apk,
          En laten we er ons nou niet zo druk over maken, het helpt toch geen kut, DENHAAG wil geld en dat betekend
          bij die gasten, kies een doelgroep en harken maar, harken, harken en nog meer harken en tussendoor pleur je
          er hier en daar een leugen tegen aan of een achterlijke smoes,

Docs
          Donateur

Idd. Je kunt zo hard spartelen als je wilt, maar ze krijgen het geld toch wel ergens vandaan 😉 En bezuinigen is nooit goed voor het volk, want het moet altijd ergens vandaan komen.

Lennaert
            Sleutelbeheerder

tja hoeveel moeten we ook alweer besparen?
              hoeveel gaven we ook alweer uit aan griekenland?

voor zover ik me druk maak zou ik eerst het geld in het eigen land steken i.p.v het in een bodemloze put te gooien.. stort het dan op me paypal koop ik wat leuke onderdelen 🙂

Docs
              Donateur

😀

VespaAvanti
                Donateur

goedguus :
                  Voor mijn kever betaal ik 58,- euro per kwartaal wegenbelasting dus wat dat betreft boeit het me niet..
                  Maarja als jij als liefhebber en oldtimer diesel hebt waar je zeg maar 5000km per jaar mee rijdt en je moet ineens 60 euro per maand belasting gaan betalen dan is de lol er snel af.. Helemaal omdat je hem amper gebruikt maar er wel een hoop geld aan kwijt bent. Kun je hem beter gaan schorsen van oktober tot april..

Bleef het daar maar bij;)
                  Mijn diesel gaat 135 per maand kosten
                  Mijn S klasse 100 euro per maand
                  En mijn Fiatje op lpg rond de 30 per maand

En dan hebben ze het ook nog eens over verhogen van de wegenbelasting dus kan meer worden!
                  Tel maar eens uit wat ik straks jaarlijks kwijt zou zijn en je valt stijl achterover.

1e auto kan ik begrijpen dat ze die aan willen pakken, rijd daar 40000 km per jaar mee, maar de laatste 2 vind ik belachelijk, ben net met het Fiatje naar de APK geweest, had maarliefst 1800 km gereden de afgelopen 2 jaar dus dat zegt genoeg, de S klasse Benz maakt er ook niet meer dan 5000 per jaar.

Maargoed, er is nog niks 100% rond dus er is nog hoop, blijft een feit ze ons heel onzeker maken door dit zo te brengen.

Docs
                  Donateur

Wat moet je in godsnaam met 3 auto’s?
                    Als je het niet kan betalen moet je het bij 1 houden…..

Tom ciao

@docs:
                      Hobby heet zoiets..
                      Hoeveel brommers heb jij?

Spulleke!

hij heeft er 1tje :p

ritze
                        Bijdrager

ik ga een twizzy halen 😉

en trouwens, ze doen dit alleen voor de pieken want milieu boeit ze niet.
                          koeien produceren meer “greenhouse“ gassen dan alle autos in hollandiestan

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                          Link naar Mijn collectie / Projecten.

ArvidW
                          Donateur

goedguus :
                            Maarja als jij als liefhebber en oldtimer diesel hebt

Dan ben je geen echte liefhebber. :pest

VespaAvanti :
                            1e auto kan ik begrijpen dat ze die aan willen pakken, rijd daar 40000 km per jaar mee, maar de laatste 2 vind ik belachelijk, ben net met het Fiatje naar de APK geweest, had maarliefst 1800 km gereden de afgelopen 2 jaar dus dat zegt genoeg, de S klasse Benz maakt er ook niet meer dan 5000 per jaar.

Volledig mee eens. Dat het fiscaal interessant is voor jou om in een 30 jaar oude “stinkdiesel” te rijden is gewoon een fout in het beleid. Dat mag van mij ook best aangepakt worden.

Oldtimers belastingvrij behalve toeslag op LPG of Diesel lijkt mij een mooie middenweg. Op het moment dat men zich zorgen gaat maken om brandstofkosten (dus LPG of diesel aanschaft) is de oldtimer meer een vervoersmiddel dan een hobby. Dit geld natuurlijk niet in alle gevallen maar je zult toch het grootste deel van de “profiteurs” te pakken hebben en de hobbyisten ontzien.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                            Home made engine dyno

Docs
                            Donateur

@Tom, 1
                              Als je je hobby niet kan betalen, moet je een andere hobby zoeken…
                              Klinkt misschien heel raar maar het is wel zo 😉
                              Zo niet, moet je ook niet zeuren als je het niet kan betalen want dat is dan je eigen schuld.

Docs
                              Donateur

Daar zou ik zeker niet om staan te springen, maar het zal dan toch moeten.
                                Ik kan daar wel over gaan mopperen maar dat schiet niet op.
                                En de meeste mensen die oldtimers in stand houden hebben er denk ik ook wel wat extra centen voor over.
                                Of misschien denk ik weer te praktisch.

Die 16 miljard moet ergens vandaan komen, is het niet linksom dan wel rechtsom.

EDIT: Hey, reactie van ArvidW is weg 😛 de tekst hierboven was daar een reactie op.

ArvidW
                                Donateur

Edit: Verkeerde knop

Mensen die door de weeks een potje Golf spelen hebben over het algemeen ook wel wat centen over, moet er ook een golfbelasting worden ingevoerd dan?

De 16 miljard moeten ergens vandaan komen, de kunst is alleen om alle 16 miljoen Nederlanders ongeveer gelijk te benadelen. Waarom zou iemand die zijn geld spendeert aan een oldtimer hobby in plaats van elk weekend te gaan zuipen een groter deel van die 16 miljard moeten betalen?

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                                  Home made engine dyno
                                15 berichten aan het bekijken - 3,721 tot 3,735 (van in totaal 4,598)
                                • Het onderwerp ‘Chat topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.