Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Chat topic
- Dit onderwerp bevat 4,597 reacties, 321 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 4 maanden geleden door Docs.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
31 oktober 2012 om 00:47 #32391
Nou Stephan daar gaan je Benzen:( KLIK en ieder ander op dit forum die een oldtimer(s) heeft.
Echt ook weer een flut regel om het geld bij zulk publiek weg te halen:kots
Want zoals de regels nu waren was de belasting vrije oldtimer toch steeds schaarser geworden gezien alle auto,s van na 1987 al gewoon wegen belasting moesten lappen.
Dus gewoon en flut regel:no31 oktober 2012 om 09:09 #32281Sjah, meer geld moet er binnenkomen en de oldtimers worden nou eenmaal flink misbruikt. De regeling is bedoeld voor oldtimers die af en toe de weg zien. Dit is allang niet meer het geval. De afgelopen 10 jaar is het aantal oldtimers verdubbeld. Dit door bedrijven/studenten/profiteurs die de regeling misbruiken. En sjah… Wanneer dat gebeurd wordt de regel geschrapt. 1+1=2 Liever geld weg halen bij oldtimers dan bij mensen die het nodig hebben
31 oktober 2012 om 11:41 #32086Nou jij kan zo de politiek in.
Want zoals ik al zei gelde het alleen voor auto,s uit 1986 of ouder de rest betaalde al gewoon bpm.
Dus had het nog 10 jaar aan gezien en bijna al die 86ers waren dan wel verrot geweest en dus dik uit gedund.En een grote groep mensen die oldtimer rijd zijn juist mensen met een kleine beurs die op deze manier nog een auto op de weg konden houden.
Dus je laatste zin slaat weinig hout.
Want ze pakken nu juist geld af van mensen die het nodig hebben.
(want iedereen met een beetje geld gaat echt niet in een 86er Mercerdes diesel rijden om een beetje weg belasting te besparen)
Dus gewoon een flut regel die alleen liefhebbers en mensen met een kleine beurs raken.31 oktober 2012 om 15:07 #32350Nou eigenlijk kan jij beter de politiek ingaan… De politiek vertegenwoordigd namelijk momenteel mijn mening en niet de joune 😉
Het is gewoon een feit dat de regeling wordt misbruikt. De echte oldtimer liefhebber steekt al bakken geld in z’n auto en zal hier waarschijnlijk niet mee ophouden door wegenbelasting. Bovendien is de wegenbelastingvrij zoals ik in mijn eerste zin zei bedoeld om “mobiel erfgoed” niet te belasten. En niet om mensen met een kleine beurs mobiel te krijgen, waar überhaupt geen auto voor nodig is.
Ik ben het met je eens dat als we 10 jaar zouden wachten het dikste van de weg is maar het gaat vandaag de dag om NU en niet om “over tien jaar”.
edit: overigens is bpm geen wegenbelasting, maar de belasting die je betaald als je een auto aanschaft.
31 oktober 2012 om 16:38 #31924Speedbuxy: Teken dit dan even! http://www.knac.nl/petitie/
31 oktober 2012 om 17:06 #30405@larsM
Ja praat gewoon de krant en het nieuws na:lol want waar is dat massale misbruik dan? ik zie ze namelijk niet rijden.
Dan zie je nog meer van die nieuwe wagentjes rijden waarvan de wegen belasting ook is vrij gesteld.En dat milieu gezeur is ook onzin, want in Duitsland voorzien ze de oudere auto,s van een katalysator waardoor ze meteen prima zijn qua roet meetings eisen.
(en een oude golf 2 diesel loopt ook easy 1 op 20, probeer dat maar eens met een nieuwe golf;))@Guus
Dat ga ik zeker even doen
31 oktober 2012 om 17:09 #32261
Spulleke!ik heb hem zonet ook ff getekend Guus
31 oktober 2012 om 17:14 #31366Ik weet er alles van Andree:(
Stelletje hufters zijn het!
En wie worden vooral de dupe, die mensen die hun VW kever zo nu en dan eens uit willen laten, en ga zo maar door.
Dan nog maar niet te spreken over een voorbeeld als een Willy’s Jeep van ”45, die krengen wegen 2000 kg vanwege de dikte van het plaatstaal, dat cultuur erfgoed gaat nu dik naar de knoppe geholpen worden door dit gezeik.
Maargoed er is nog een klein kansje dat de overige partijen er tegenin gaan zodat het mischien nog wat te versoepelen is, we zullen zien.Een meeloper als LarsM die niet eens weet waar hij over praat en zich dr zelf nooit in heeft verdiept, daar ga ik niet eens op in, wens hem veel geluk met het zich uit laten kleden door de overheid;)
Getekend btw
31 oktober 2012 om 17:18 #32349
Spulleke!Het is ook gewoon het geval van de ze geld moeten zien te creëren, en dan zoeken ze iets waar ze zelf toch niks mee te maken hebben zoals oldtimers.
Want wat maakt het hun uit die rijden toch ieder jaar in een nieuwe dikke bak dus zij zullen er weinig last van hebben.Persoonlijk denk ik eerlijk gezegd ook niet dat het erdoor komt, want belastingvrije auto’s is een Europese regel, dus alle landen moeten ermee instemmen en daarna moet het Europese parlement het nog goed keuren, en als het er al door komt kan het nog jaaaaren duren.
Ik ben zelf dan ook de sjaak want dat ding van mij weegt ook 2 ton :p
31 oktober 2012 om 17:24 #32355Ik vind het diep triest dit, waar ik me vooral aan erger is dat een discussie met speedbuxy geen discussie is. De meest kinderlijke impuls antwoorden worden als waarheden uitgesproken. Vervolgens komt vriendje Avanti om de bocht schreuren om dit nog eens aan te dikken. Het is altijd hetzelfde scenario. Ik dacht dit keer maar eens mijn mening te geven maar blijkbaar is dat hier niet gewenst. Ik ben gelukkig uit vrije wil aan deze “discussie” begonnen. En stop er nu ook weer vrijwillig mee..
We zullen eens met de hele bevolking rekening gaan houden met een paar Willy’s jeeps zeg… haha
groetjes meeloper LarsM
edit: nog eentje dan: 300.000 oldtimers, over heel nederland. Ga maar eens rekenen hoe vaak je er één tegenkomt. Het gaat dan ook niet om getallen in zulke gevallen maar om percentages.
31 oktober 2012 om 17:42 #30542
Tom ciaoZe doelen bij het afschaffen van die vrijstelling niet naar oldtimers, maar gewoon op het algemeen..
Dus ook die nieuwe autootjes die nu belastingvrij zijn omdat ze zo zuinig zijn, komen ook belasting aan ’t betalen, maar dat wisten jullie denk ik al.
Het probleem is dat ze met deze waardeloze regel gewoon veel oldtimer liefhebbers treffen, mensen met een hobby.
Ze hebben gewoon geld nodig, daar draait het allemaal om. Maar ik snap niet dat ze dat op zo’n waardeloze manier binnen willen halen, want om hobby’s van vele mensen te verpesten om zo’n beetje geld.. Tja…31 oktober 2012 om 17:46 #32073VespaAvanti :
Een meeloper als LarsM die niet eens weet waar hij over praat en zich dr zelf nooit in heeft verdiept, daar ga ik niet eens op in, wens hem veel geluk met het zich uit laten kleden door de overheid;)Getekend btw
Jij zegt het ik dacht het;)
Want zulk klap volk maakt iedere vrijheid in dit land kapot.@LarsM
Minstens 60% van die 300.000 staat gewoon in de garage en word per jaar amper mee gereden.
(maar jij bent dan vast zo rechtlijnig in je denken dat je dan nog vind dat ie jaarlijks de volle mep moet betalen)31 oktober 2012 om 17:48 #32072is kilometer heffing voor oldtimers geen beter idee? als ze dan niet rijden betalen ze daar ook niet voor, en andersom.
31 oktober 2012 om 17:57 #32071boh ga weg met die ellende
(het is allemaal klote en bout ;))@bux wie arm is heeft een old timer? beetje dubbel op, parts kosten duur en de zooi gaat de heletijd kapot omdat die gene niet het idee had om meteen de hele auto te strippen en mooi te maken
oftewel wachten tot er wat kapot loopt en weer nieuwe halen.er zitten van die mensen tussen die alles maken maar dan ziet het ook uit als een gare barrel
@ lars, ik deel ook jouw mening niet, omdat ik vind dat de jeugd en zo helemaal niet bezig is met old timers,
alleen fons is zo gek 😀
wat ik wel snap is dat ze geld moeten hebben, maar een gegeven paard kan je niet in de bek kijken.@kabinet: mij werd niks gevraag :fuck2 mogolen
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.31 oktober 2012 om 18:01 #32070Voor mijn kever betaal ik 58,- euro per kwartaal wegenbelasting dus wat dat betreft boeit het me niet..
Maarja als jij als liefhebber en oldtimer diesel hebt waar je zeg maar 5000km per jaar mee rijdt en je moet ineens 60 euro per maand belasting gaan betalen dan is de lol er snel af.. Helemaal omdat je hem amper gebruikt maar er wel een hoop geld aan kwijt bent. Kun je hem beter gaan schorsen van oktober tot april.. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘Chat topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.