Chat topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Chat topic

15 berichten aan het bekijken - 3,481 tot 3,495 (van in totaal 4,598)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

pepko
    Donateur

die waarschuwing is geen garantie voor het (nog) niet krijgen van een boete 😉 ik kreeg de boete en de waarschuwing op dezelfde dag binnen namelijk :p

criminalmindz
      Donateur

Dan schors ik hem even voor de zekerheid

speedbuxy
        Bijdrager

Zal dan komen omdat het cjib hier in leeuwarden zit, want als ik een brommer met kenteken koop dan heb ik hem hier nog niet eens uit de auto gehaald of de brief ligt al in de bus met de tekst dat ik een brom heb die niet geschorst is.
          (maargoed in dit geval hoor je mij daar niet over klagen)

Andere wegen bij justitie lopen bij mij wel altijd moeilijk.
          Zo kreeg ik gisteren een brief van de rdw met daarin het kenteken deel van m,n citta wat die agenten hier toen aan de deur ingevorderd hadden.
          Dit bleek dus het verkeerde deel te zijn en hier had de rdw niks aan zeiden ze:boos

Ik moest dan maar even in een bepaalde S 131246 brief kijken wat nu te doen, maar ik heb die hele S 236543435 brief nooit ontvangen:?:boos
          Dus die pig meld mij wel aan voor een bepaald kut artikel, maar hij weet zelf van toeten nog blazen hoe het werkt blijkt wel.
          Dus ben nu gewoon een soort persoon waar hij even op proef draait:boos

Dus ik ben gisteren ook meteen naar politie bureau sint anne geweest om ze daar even wind kracht 10 van voren te geven want ben het nu echt zat.
          Eerst zeggen ze kom morgen je kenteken maar even afgeven op bureau. (omdat ik hem bij de roller controle niet bij me had)
          Kom je daar weten ze daar nergens van:boos (lag wel in invordering klaar maar dat was voor iemand anders)

Komen ze de dag erna met politie auto en in uniform met 2 man sterk het kenteken hier bij me thuis ophalen met de tekst ”ja stom had het even helemaal fout gedaan”.
          (maargoed wel de hele straat op 1 eind en moeke weer dagen gezeur ”wat was dat nou”)
          En nu blijkt het dus ook nog dat ze het verkeerde deel hebben meegenomen:boos en mij ook niet een bijbehoorde S brief gestuurd hebben:boos

Dus ben het zat met deze clowns, ik ga dinsdag naar een advocaat om voor te leggen of dit zo allemaal wel kan en mag.
          Want dit is in mijn ogen 1 grote form fout.(waar ik de dupe van ben)
          En de rdw vond het ook vreemd dat ik voor deze code was aangemeld als het verder gewoon om een originele citta ging die enkel wat opgevoerd was.

En als je dit dan ook leest heb je gewoon ten alle tijde recht op die 4weken regeling.
          (dus binnen 4weken hem op het politie bureau origineel tonen)
          Dus word volgens mij vet genaaid en dan niet eens express maar door pure onkunde.

Op brom- en snorfietsen die zijn voorzien van een kenteken en die niet in beslag genomen zijn, is bij de invordering van het kentekenbewijs de zogenoemde “vier- wekenregeling” van toepassing. Deze is gebaseerd op artikel 60 van de Wegenverkeerswet 1994 en artikel 39 van het Kentekenreglement.

Invordering van deel Ia van het kentekenbewijs is bij constatering van overschrijding van de maximumconstructiesnelheid mogelijk onder de volgende voorwaarden:

Om het aantal invorderingen van deel Ia van het kentekenbewijs van brom- en snorfietsen te limiteren wordt het kentekenbewijs slechts ingevorderd als een onder het strafrecht vallende overtreding van de maximumconstructiesnelheid wordt geconstateerd.
          Controle van de maximumconstructiesnelheid is met de bromfietsrollentestbank een eenvoudige zaak. Ter voorkoming van een overvloed aan door de RDW te keuren brom- en snorfietsen geldt voor brom- en snorfietsen dat het ingevorderde deel Ia van het kentekenbewijs pas naar de RDW kan worden opgestuurd als niet binnen de daarvoor geldende termijn van vier weken bij de politie wordt aangetoond dat het voertuig in overeenstemming is gebracht met de bij of krachtens de wet gestelde eisen

Lastpak
          Bijdrager

@speedbuxy, wat een verhaal zeg, komt allemaal erg onprofessioneel over(van dat bureau).

verder; iemand interesse in een 125 cc rsr pitbike? ik heb er nu een staan: http://link.marktplaats.nl/548057302

speedbuxy
            Bijdrager

Lastpak :
              @speedbuxy, wat een verhaal zeg, komt allemaal erg onprofessioneel over(van dat bureau).

Ik had er zelf nog een verhaal aan toe kunnen voegen maar daar heb ik geen zin meer aan:lol
              Ik heb mn afspraak bij de rwd staan dus vind het verder wel best ik kom hier tijdens de zitting van de boete wel op terug bij de rechter hoeveel leed bureau Sint anne mij heeft aan gedaan:boos

Waarom? :
              Ik snap de gedachten alleen bestaat er geen “echte” Er zou geen verschil mogen bestaan tussen de verschillende ontvangers, want dat is het eigenlijk.

En stel… (ga hier niet vanuit) dat het zo zou zijn dat de tomtom iets minder aangeeft, wie zegt me dan dat dit de daadwerkelijke snelheid is. Mocht dit namelijk het geval zijn kan ik me zo voorstellen dat tomtom dit bewust zou doen om zichzelf in te dekken aangezien veel mensen dit gebruiken in de auto als snelheidsmeter.

Ik heb verschillende gps app’s gebruikt en ook al eens vergeleken met andere gps apperaten zoals bijv die van Evert en gaf op de km het zelfde weer.Ik ben van mening dat fiets km tellers etc behoorlijk kunnen afwijken en vind daarom enkel gps een eerlijke meeting.

En wat je zegt over het testbank verhaal zal best kunnen, staat ook tussen haakjes:thumb

Daarbij zette de Citta (danwel zonder weerstand/tegenwind) een snelheid neer van ruim 110km op de testbank bij Karse.. en stonden alle filters aan voor een zo eerlijk mogelijke meting.

Misschien handig om dit alles even onder te brengen naar het chat topic?

Ja fiets computers zijn helemaal niet te vertrouwen.
              Ik vertrouw eigenlijks maar 1 meting en das met de caddy:lol want daar heb ik mij broms en scooters altijd mee laten meten.
              (en de volgende toer hier bij mij thuis gaat dit ook zeker even gebeuren met jou of stephan:D)

Want ik twijvel ook aan de snelheden die genoemd worden omdat dit normaal geen snelheden zijn die je zomaar haalt met bv een orginele 60cc DR evo.
              Ik had hier bij m,n scooters altijd heel wat meer voor nodig om hem over de 100km te trekken.

En dat is met spul waarbij vespa spul wel voor een miniatuur smurfen brommers lijkt:D
              Check mijn spruitstuk tov van vespa.

Dan neem ik als voorbeeld deze cilinder.
              MHR Replica (tuned)

Tuned inlaat.
              (slechte pic van jqaren terug maar geeft wel een idee)

En daarnaast hing er altijd een yasuni R of Top nardo performances uitlaat onder.
              Toch is z,on setup maar goed voor een 110km.
              En dan is dit zelfs al high grade spul in de scooter wereld.

Als ik bv een pinasco cilinders als voorbeeld neem.
              Hier heb ik ooit een 75cc(echte cc,s) van gehad met vlinder poort(je)en verder vergelijkbaar spul van hierboven.
              Dat liep een goeie 85km
              Heb ook ooit een 50mm (echte 80cc) pinasco kumeru gehad, deze liep ook maar een goeie 85km.

Dus daarom gaan genoemde snelheden erbij mij ook moeilijk in.

En neem dit voorbeeld.

Ik houd bas hier vrij goed bij terwijl hij ook dik over de 90km zou moeten gaan.
              Toch is mijn citta of ciao nog nooit in de buurt geweest van wat m,n snellere scooters reden.
              (dat was qua inspanning en spanning tijdens het rijden een stuk hoger)
              Ik geef mij citta in dit veluwe filmpje ook niet meer dan een goeie 80km.

Hier nog een voorbeeld.

Ik rijd hier bij deze driveby met m,n evo waar nu dus bij gemeten is dat ie maar 66km gaat.
              Stephan komt hier iets later ook aan met een setup waarvan hij claimde 93km per uur te gaan.(meende ik)
              Dat zou betekenen dat hij bijna 30km sneller dan mij zou gaan.
              Nou ik weet wat 30km verschil inhoud en das echt een gevoel van alsof je stil staat als je gepasseerd word.
              (neem 30km en 60km per uur maar als voorbeeld)

Maargoed ik ben had de cilinders/carters paar jaar terug op het oog ook nog geen 60+ gegeven:lol en dat hebben ze zowiezo al wel dik overschreden dus sta altijd open om daar nog wat km,s bij op te gooien:D
              Maar eerst zien en dan geloven, en dat zal in mijn geval gemeten zijn met de caddy.

Martino
              Moderator

Caddy test is een goede, maar ik zie hier dat je een filmpje van mij gebruikt. Waarop te zien is dat avanti toen maar 78km/h reed volgens een gps van Daan meende ik? Zeker geen 90+ Ik had een filmpje van zijn gezicht moeten schieten. Het viel hem toen wel wat tegen weet ik nog.

VespaAvanti
                Donateur

Dat was idd maar 78 met een dik slippende V-snaar, vandaar dat hij ook zo zwaar in de toeren klinkt:lol
                  Later diezelfde tour hield ik ook niemand meer bij en de volgende dag op de roller kwam er ook niet meer dan 1.4 uit.
                  Op de Caddyteller claim ik wel 100 te halen aangezien die altijd vet minder aangeven dan TOMTOM, zelfs de lesauto waarin ik les geef van 5 maanden oud wijkt 7 km af op 120 GPS, oude auto’s doen dat al helemaal.
                  Maar ik hoor al wel dat Andree Max en mij niet vertrouwt, laat die Caddy dus maar komen!:D

speedbuxy
                  Bijdrager

VespaAvanti :
                    Maar ik hoor al wel dat Andree Max en mij niet vertrouwt,

Nou moet je niet in 1x mij de schuld geven jij begon over de msn over dat z,on tel app afwijkt tov echte tom tom:pest
                    En omdat max begon dat je eigenlijks niks kan vertrouwen, want wie zegt dat tom tom zuiver meet?
                    zei ik daarop dat ik de caddy als ”eikmeter”gebruik, want ik weet dat 98km op de caddy teller dezelfde 98km is die m,n scoot reed bv.
                    Of het officiele 98km is maakt mij verder niet uit was gewoon ter vergelijking dat dit mijn ”eikteller” is.

Maar wat een bagger wagens rijd jij dan in, want de caddy geeft altijd 5km te weinig aan(tov tom tom) bij zowel 30km als bij 120km.
                    En wat je zelf dus zegt klopt ook niet, want als je 97km gaat op de tom tom, dan rijd je bij de caddy maar 92km dus hoe jij dan in 1x 100km denk te gaan halen:D

Spulleke!

Het valt me in 1 keer op dat er +-35 posts van mijzelf verwijdert zijn.
                      Waardoor komt die zou iemand van het mod team mij daar enige uitleg over kunnen verschaffen?

citta 0321
                      Bijdrager

ja ik zie het nu ook… ik had ook 70 post en nu ook maar 50?

Florian
                        Moderator

Vast een paar oude verkooptopics die verwijderd zijn?:con

Martino
                          Moderator

Florian gaat door naar de volgende ronde. :thumb

Spulleke!

Prima, maar ik vond het alleen raar in 1 keer 40 post’s verwijderd.
                              Dus ik vroeg het maar even na;)

Martino
                              Moderator

Tijdens het verwijderen van deze topics ben ik idd wel vaak die ouwe noest tegen gekomen.:o

Spulleke!

haha 😛 toen had ik nog geld martino 😛

Ik heb nog ergens een echte foto van de “ouwe noest” Is dat niets voor je avatar? 😀
                                  Genomen tijdens de uitlaattest 2011. Dit doet mij denken dat er dit jaar ook nog een soort gelijk evenement geregeld moet worden.

Hahaha Maarten, oude herinneringen 😛
                                  stuur hem maar door;)
                                  En van die uitlaattest, daar ben ik het dubbel en dwars mee eens.

15 berichten aan het bekijken - 3,481 tot 3,495 (van in totaal 4,598)
                                • Het onderwerp ‘Chat topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.