Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Chat topic
- Dit onderwerp bevat 4,597 reacties, 321 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 4 maanden geleden door Docs.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
4 april 2012 om 15:47 #31036
Even ter info voor mensen die ook ooit hun kenteken kwijt raken bij een roller controlle oid.
Ga dan niet zitten wachten op de brief van justitie, maar rijd zelf na een weekje gewoon even naar rdw.
Want ik ben vandaag ook even bij rdw geweest om eens even te horen wat hun eigenlijks allemaal gaan keuren bij z,on actie.
(gewoon complete brom dus moet zelfs een bel opzitten:lol)Maargoed ik kreeg daar dus te horen dat mijn brom gewoon al in het systeem stond en ik dus al een afspraak kon maken als ik wou.
Terwijl ik nog geen brief en niks van justitie heb.
Dus moraal van het verhaal wacht niet justitie af maar rij of bel zelf even naar de rdw.
Want als ik dit geweten had dan had ik m,n citta al lang even klaar gestoomd voor keuring.4 april 2012 om 15:54 #30903sterker nog bux het volgende:
als jij je brommer standaard had laten zien bij politie bureau ( dag erna! )
had jij daar terplekken je bewijsje al terug gehad 😉althans dit was bij mij het geval.
4 april 2012 om 16:26 #28993Jamaar mijnes was ingevorderd op artikel nog wat waar onder andere frame schade, lassen aan frame, plaatsen van ander blok onder viel.
Want de pig dacht ook dat ik een ander motor blok eronder had.
(wat opzich ook nog klopt natuurlijk)4 april 2012 om 18:23 #30763Lol bux je hebt wel veel pech he met de woute nja hopen
Dat ze niet te moeilijk gaan doen mja, als je al vaker gepakt bent
Met zoon dingen dan denk ik niet dat ze mild zullen zijnDe budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.5 april 2012 om 00:11 #31277ritze :
Lol bux je hebt wel veel pech he met de wouteOpzich mag ik niet eens klagen hoor.
Die boete in limburg heb ik bv nog steeds niet betaald, en de laaste brief die ik hierover kreeg zeiden ze dat de rechter vergeten was de stukken te tekenen en dat de zaak opnieuw bekeken moest worden, en daar heb ik nu al weken niks meer van gehoord.
Dus die zullen ze straks wel seponeren
En ook de flits boete in NH durf ik nu haast wel van te zeggen dat die niet meer komt

En deze roller boete heb ik alweer z,on verweer voor klaar liggen dat minstens de helft eraf gaat omdat de rechter daar alleen maar ja en amen op kan antwoorden:D
En die andere helft ga ik gewoon 1 1/2 dag voor zitten dan kost het justitie tenmiste poen ipv dat het ze wat oplevert
En als ik nu binnen 2jaar nog een keer gepakt word met 30km te hard dan gaan de broms waar ik op rij gewoon even op m,n broers naam en zeg ik bij de evt volgende roller of snelheids overtreding dat ik op m,n broers brom rijd zonder zijn mede weten en dan word het joy riding en kunnen ze de brom nooit afpakken gezien het mijn eigendom dan niet is.
En m,n broer doet natuurlijk geen aangifte van die joyriding, dus dan hebben ze behalve de snelheids boete geen poot om op te staan om je brom ook af te pakken
Dit grapje hebben m,n pa en broer al eens geflikt toen mijn broer z,n mb werd afgepakt omdat ie met 110km van de weg werd geplukt.
Die mb stond toen op m,n pa,s naam, dus die is die middag meteen naar het politie bureau gegaan om te melden dat hij z,n honda mb kwam ophalen die zijn zoon die middag stiekem uit het hok heeft gepakt.Nou ze waren echt razend toen ze dit hoorden want ze wisten natuurlijk wel waar dit gesprek naartoe ging:D En ondanks dat ze aangaven wel te weten hoe het echt zat hebben ze hem wel terug gegeven

En dan ook nog vragen wilt u ook nog aangifte doen van die joyriding:DHeel verhaal zie ik nu wel:lol maargoed doet de naam van dit topic wel eer aan
5 april 2012 om 07:36 #31556Zet dit even bij de how-to’s onder kopje, brommer behouden en politie te slim afzijn? xD
5 april 2012 om 08:05 #31554Jammer genoeg kun je nu niet meer zitten voor je boetes.
Als je vrijkomt moet je ze alsnog betalen.5 april 2012 om 10:55 #31005criminalmindz :
Jammer genoeg kun je nu niet meer zitten voor je boetes.Ik krijg bij iedere zitting anders de eis 300 euro betalen of te vervangen voor 3dagen hechtenis.
Of de laaste zitting 150 te betalen of vervangen voor 1 1/2 dag hechtenis.
Ik denk dat jij mulder boetes bedoeld daar kan je nu namelijk niet meer voor zitten.5 april 2012 om 10:59 #30551speedbuxy :
criminalmindz :
Jammer genoeg kun je nu niet meer zitten voor je boetes.Ik krijg bij iedere zitting anders de eis 300 euro betalen of te vervangen voor 3dagen hechtenis.
Of de laaste zitting 150 te betalen of vervangen voor 1 1/2 dag hechtenis.
Ik denk dat jij mulder boetes bedoeld daar kan je nu namelijk niet meer voor zitten.Een mulder boete?
5 april 2012 om 11:03 #30552Een Mulderbeschikking is een boete die wordt opgelegd onder administratief recht voor de kleinere verkeersovertredingen. Je moet hierbij denken aan snelheidsovertredingen tot 30 km/u te snel, en tot 40 km/u te snel op autosnelwegen. Zoals al gemeld is een belangrijk kenmerk van de Mulderbeschikking dat het onder het administratief recht valt. Voor een Mulder overtreding is er dus geen sprake van een verdachte, maar van een betrokkene. Dat heeft een aantal nadelen, maar ook een belangrijk voordeel. Onder het administratief recht is het bewijs vrij, dus er hoeft niet wettig en overtuigend bewezen te worden dat je schuldig bent.
(Flitsservice.nl, 2007)
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel5 april 2012 om 11:05 #30553Herr FlicK :
Een Mulderbeschikking is een boete die wordt opgelegd onder administratief recht voor de kleinere verkeersovertredingen. Je moet hierbij denken aan snelheidsovertredingen tot 30 km/u te snel, en tot 40 km/u te snel op autosnelwegen. Zoals al gemeld is een belangrijk kenmerk van de Mulderbeschikking dat het onder het administratief recht valt. Voor een Mulder overtreding is er dus geen sprake van een verdachte, maar van een betrokkene. Dat heeft een aantal nadelen, maar ook een belangrijk voordeel. Onder het administratief recht is het bewijs vrij, dus er hoeft niet wettig en overtuigend bewezen te worden dat je schuldig bent.(Flitsservice.nl, 2007)
]]
Bedankt, ja dan heb ik inderdaad een Mulder boete.
Excuses voor de hierboven geplaatste opmerking.5 april 2012 om 11:06 #30554De 300,- Euro voor het niet schorsen of verzekeren van je brommer valt hier ook onder. 😉
6 april 2012 om 00:23 #30657Die fransen zijn in 1x wel erg verstandig geworden qua softdrugs beleid

KLIK6 april 2012 om 07:51 #30472Jarco :
De 300,- Euro voor het niet schorsen of verzekeren van je brommer valt hier ook onder. 😉Oke, ja ik heb mijn citta nog steeds niet verzekerd, inmiddels al 3 weken geleden.
Maar ik rijd er ook niet mee, wanneer kan die boete komen dan?6 april 2012 om 08:03 #30961Als je pech heb is die al onderweg. 😉
Normaliter krijg je eerst een waarschuwing, alleen deze heb ik ook niet gekregen dus eigen stomme fout.Schorsen is 10,50?
Gewoon doen. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘Chat topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.