Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Chat topic
- Dit onderwerp bevat 4,597 reacties, 321 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 4 maanden geleden door Docs.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
16 maart 2012 om 11:48 #32476
Das een leuk blokje voor onder de citta:D
Nou heb je natuurlijk altijd baas boven baas.
Want wat dacht je van deze 2takt diesel engine.

Cilinder tuning zal de keuktrap erbij moeten:D

Bigendje even poetsen.

En nog maar even een nieuwe lager schaaltje erin plaatsen:D

Blok heeft ook wel leuke specs.
Het weegt maar 2miljoen kilo.
Heeft 90.000pk bij een dikke 100 toeren
De 14 cilinder versie is 24.480cc.
En hij verbruikt maar 6640 liter per uur.
En toch vaart bijna ieder groot container schip of mamoet tanker hier nog steeds mee.
(vandaar dan de benz zo duur is, het kost vermogens om het hierheen te varen:D)16 maart 2012 om 17:55 #31536Ik heb pas geleden een rondleiding gehad op een containerschip die de 12cilinder versie van dat blok erin had liggen. Je kunt je echt niet voorstellen hoe groot dat blok is:D
Owja, en die 5miljoen Nm is voldoende om een massief stalen schroefas met een diameter van 800mm in totaliteit 360gr te verdraaien. De schroef loopt dus ten opzichte van het blok 1 rondje achter =)
Maar die “brandstof” die erin gaat slaat alles, die wordt continue met stoom verhit aangezien hij anders te dik is om te kunnen verpompen. Die dingen lopen op iets wat op asfalt lijkt. (vandaar dat de uitstoot ook om te huilen is)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno16 maart 2012 om 18:03 #31440HUH @speedbuxy is dat echt zo groot
echt lol dat die lui er op lopen !16 maart 2012 om 21:21 #31363@arvid
Ja die stook olie is idd net blubber en ook zeer schoon voor het milieu.
Nucleair powered was voor zoiets toch een stuk beter geweest.@danielcitta
Zo groot zijn die motors for real.16 maart 2012 om 22:05 #31973speedbuxy :
En hij verbruikt maar 6640 liter per uur.
En toch vaart bijna ieder groot container schip of mamoet tanker hier nog steeds mee.
(vandaar dan de benz zo duur is, het kost vermogens om het hierheen te varen:D)Het lijkt duur, maar per liter is het nog altijd de goedkoopste weg van vervoer.
Tevens gaat de Scheepvaart het wel moeilijk krijgen, vanaf volgend jaar mag er aanzienlijk minder Zwavel in de brandstof zitten.Tegenwoordig heb je al Hoogzwavelig en Laagzwavelige brandstof, ik speciale gebieden mag je alleen met laagzwavelig varen ( Wat uiteraard veel duurder is door de hogere verwerkingskosten ) over een paar jaar ( weet de precieze datums zo even niet ) is het overal verboden Hoogzwavelige HFO te gebruiken.
En ja, HFO is rotzooi, het lijkt een beetje op appelstroop bij kamertemperatuur, bij een hogere temperatuur veranderd de viscositeit en is het dus verpompbaar, en nog belangrijker te verstuiven in de verstuivers!
16 maart 2012 om 22:10 #31042
AnoniemVergeet ook niet dat er allemaal rommel als Vanadium en Nikkel in die stookolie zit, ook smerig spul…
Ochja, mooi proces, alle dingen die je niet in benzine/diesel/kerosine kwijt kunt gooi je in de stookolie… Who cares…
Goed dat er wat aan gedaan wordt, maar waar moet al die rommel dan heen?
16 maart 2012 om 22:29 #31043hoeveel liter smeerolie zal er in het carter gaan 😀
(ja, bij een 2 takt diesel gaat de voeding NIET door het carter)voor de rest wel absurd hoeveel kracht er in zo’n ”blokje” zit
17 maart 2012 om 07:04 #30535ey die dingen hebben een rendement van 50 % dit is ongehoord veel, en daar kan geen auto,brom,motor, blok tegen op.
heeft hier ooit iemand zaken gedaan met daneiel citta? ik heb hem geld gegeven voor een berini set op te sturen maar de kerel laat niks meer van zich horen terwijl hij wel mijn pm opend.
ik snap er niks van, als er iets tussen is gekomen kan hij dat wel zeggen, misschien dat ik er wel begrip voor heb.
mja weg 20 piek 😕De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.17 maart 2012 om 16:23 #31756kuttt leovince curcuit past niet lekker op si
demper loopt aan op de band :S
nu maar even zelf iets beunen om het goed te krijgen17 maart 2012 om 16:25 #31755nou dan doe je iets niet goed hoor.
bij mij paste het gewoon goed en ik heb zelfs noppenbanden:
17 maart 2012 om 17:38 #31453ja begrijp er niks van het past gewoon niet lekker
hij komt ook nog tegen de pas deuk aan
de hoek bij de demper is gewoon wat meer naar binnen maar ik ga nu iets zelf maken op school dat hij niet meer aanloopt17 maart 2012 om 18:01 #30802Daniel, mijn leokrul paste ook al niet op mun si brug . u r not alone
17 maart 2012 om 18:30 #31276o mooi ik voelde me nog al klote, maar hij komt niet heel erg tegen het pasdeuk aan dat licht er aan dat mijn blokje te ver naar achter zit,
ik ga nu iets zelf maken op dat tuitje die op de demper gaat en dan over de uitlaat schuift zodat die een beetje onder een hoek staat zodat hij niet meer aansleept
ik maak een nieuw tuitje dan is dat in iedergeval weer klaar
en ik heb een Vespa si dus misschien heeft het wel iets met het grotere wiel te maken?23 maart 2012 om 14:40 #32245Nou het lijkt dat ik weer geluk ga hebben

Zoals sommige wisten ben ik gisteren aangehouden bij een roller controle en ging ik 30+km te hard en werd ik dus gesommeerd m,n kenteken papieren in te moeten leveren.
Maar ik had echter niks bij me, dus werd me verteld dat ik ze dan vandaag maar moest afkomen geven bij het politie bureau in Sint anne.Maar kom ik daar vandaag en blijkt dat ze nergens van weten.
Er lag wel een bewijs tot in vordering klaar en daar wist ze bij de balie ook van maar die was niet op mijn naam en ook in het systeem kon ze op mijn naam niks vinden.
Dus ik heb ook meteen gedaan alsof m,n neus bloede en deed net alsof ik er ook niet veel van gesnapt had wat ze nu precies bedoelden:lol
Nu heeft ze boel wel gekopieerd, maar toch denk ik niet dat ik er nog wat van ga horen.
(tenmiste dit hoop ik sterk
)23 maart 2012 om 14:47 #32241je had dik hard moeten wegrennen daar.
nu heb ze alsnog een kopie dus ben benieuwd.. :O
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘Chat topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.