ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 1,456 tot 1,470 (van in totaal 2,721)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Michel
    Bijdrager

Wel grappig, al die dikke flenzen op een rij πŸ˜› Die SP rijd bij Frank op zijn 50 Athena best goed hoor. Met koppeling trok het wel iets minder maar reed verder goed. Nu met vario is het natuurlijk een hele verbetering.

Vind die Citta van jouw trouwens wel een schande hoor :no:boos:P

peter139
      Bijdrager

Hoi ik heb een vraagje. Als je een 26mm uitlaatpoort hebt dan moet je de uitlaat het eerste stuk toch ook groter maken (tot het expansie gedeelte) Anders heb je naar mijn idee nog geen resultaat. Ik kan er naastzitten hoor.

ArvidW
        Topic starter

Ja je zit er naast, bocht heeft binnendiameter van 22.5mm, evengroot als het uitlaatkanaal van mijn 50cc’tje.

Bijna alle 22mm flens uitlaten zijn niet helemaal goed gemaakt, daar is de flens 22mm en de bocht 22mm, terwijl de bocht eigenlijk maar 18mm hoeft te zijn aangezien de flens ook 18mm binnendiameter heeft.

Voor mijn DR is het niet goed genoeg, daar is uitlaatkanaal namenlijk 23.5mm en begrenst de bocht dus een beetje. Maar ik rijdt nu toch niet met mijn DR.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
          Home made engine dyno

hansieb
          Moderator

Haha boemlauwe collectie!

Ben rete benieuwd hoe die fox vario eruit ziet en hoe het loopt!

Michel
            Bijdrager

Wat voor collectie? πŸ˜›

Waar Peter nu over begint heb ik ook wel eens zitten denken. Om gewoon mijn Ninja bij het begin van het expansievat af te slijpen en vandaar uit een dikkere 26mm bocht te lassen maar dit is dus blijkbaar overbodig. Of is dat voor 46mm cilindertjes weer anders?

peter139
              Bijdrager

oke arvid. De reden dat ik er even over begin is dat ik zelf ook met me uitlaat bezig ben. De bocht (eerste stuk) van mijn proma circuit is maar 17mm. Ik heb de bocht nu van een 28×2 mm pijp gemaakt(dus 24mm inwendig). Ik snap wel dat de uitlaatpoort van een normale set up maar 18-19mm is.
                Bij jou is het net andersom. Een grote uitlaatpoort met een te kleine bocht.

ArvidW
                Topic starter

Mijn bocht is 22.5mm binnendiameter, uitlaatkanaal in de cilinder is 22mm dus de bocht is niet te klein.

Voor mijn DR626 of Michels Polini 80 is het idd te klein, daar is het uitlaatkanaal 23.5mm van.

Home made engine dyno

ArvidW
                  Topic starter

Het Evo Engine van Michel is uit de deur dus tijd voor mijn eigen project !

“toevallig” kreeg ik vandaag pakje van Thomas en JMPB binnen:lol

Ben er heel blij mee, Thomas en JMPB bedankt:thumb De 50cc’tjes ga ik mooi tunen, 3 om te oefenen en 1tje goed maken en daarna te laten boren en honen naar 38.750mm. De varioplaat ga ik testen op malo vario om te kijken of de snaar zo nog wat hoger in de vario wil klimmen:)

Het zuigertje is een mooi Vertex zuigertje van 38.745mm, wat mij direct opviel was dat ze zuigerveerslotjes niet precies hetzelfde zitten als een ori zuigertje. Kijk maar:

Om precies te zijn, Ori zuiger = 89.2gr en 134.0gr, en Vertex zuiger is 105,3gr en 144,7gr. (hoek tussen zuigerslotje en pistonpen)

Hopenlijk pakt het goed uit en heb ik veel ruimte voor zelfbouw boosterpoorten:), dat ga ik eens snel uitzoeken.

Home made engine dyno

FonS
                    Bijdrager

nou jij hebt wel ff weer wat te klussen zo te zien :p

even over die varioplaat, dat idee had ik eerder al en ik rij er nu ook mee, maar ik heb geen verschil gemerkt hoor….
                      ja okee, als je het echt gaat testen zul je er wel iets uithalen, maar het is niet zo heftig dat je achterover valt :lol

ow en je moet er wel nog 3 stukjes uitzagen/vijlen/slijpen , en het is behoorlijk hard spul (ik heb het met de slijptol gedaan, met een vijl is het Γ©cht niet te doen)

als je de polini en malossi platen naast elkaar legt zie je dat het verschil aan de buitenrand niet groot is, misschien 2mm, maar zoals ik al zei, als je het echt gaat testen merk je wel verschil

ArvidW
                      Topic starter

Ik zal het nog eventjes goed testen, maar als jij zegt dat het amper verschil maakt dan zal dat wel zo zijn:P Voor 10tje alsnog leuk experimentje, mischien werkt het met fox koppeling ietsje beter ?

Net naar cilinder gekeken met zuigertje erbij en er is plaats voor 2 kleine boosterpoortjes en 1 ietswat grotere blinde boosterpoort. Eens gaan oefenen met het tunen πŸ™‚

FonS: ik heb er verder geen aandacht aan besteed, alleen passend gemaakt en eens erop gezet, dus met wat goed afstelwerk haal je er wel iets uit hoor πŸ˜‰

Home made engine dyno

TimoO_
                        Donateur

ben benieuwd hoe het met die boosterpoortjes gaat uitpakken. wij hadden dat gewoon geboord en vervolgens met de dremel verder uitgefreesd. de cilinder hadden we gewoon in een hoek van 18 graden volgens mij? ingeklemt, en vervolgens met de kolomboor er recht op boren. vond ik vrij goed werken.

Michel
                          Bijdrager

Alle welpies helpen!! πŸ˜› (eerste pica)

Ben benieuwd hoe dit weer uit gaat pakken. Straks word ik poep gereden op de meeting πŸ˜›

Ik blijf je volgen πŸ˜‰

ArvidW
                            Topic starter

Wees vooral niet bang:P Ten eerste gaat mijne never zo hard als de jouwe, ten tweede ben ik niet op de meeting;)

Doelstelling ligt eigenlijk op 85km/uur, aangezien ik dit 1,5 jaar geleden ook met een DR70evo gereden heb. Cilinderinhoud is maar 20% kleiner, dus als ik in de afgelopen 1,5 jaar mijn tuningskunst met 20% verbeterd heb moet het lukken toch:? :haha

(jaja, gaat erg lastig worden, mischien is het niet eens haalbaar. Ik wil wel minimaal 80 rijden, das maar 7.8km/uur harder dan wat ik tot nu toe heb getopt:))

Home made engine dyno

TimoO_
                              Donateur

lukt wel. de kunst is om ook nog goed op te trekken. wil je die top behalen met vario of poelie?

ArvidW
                                Topic starter

Eerst proberen met vario, mocht dat niet lukken dan met pully:)

Home made engine dyno
                                15 berichten aan het bekijken - 1,456 tot 1,470 (van in totaal 2,721)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.