ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 1,441 tot 1,455 (van in totaal 2,721)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ArvidW
    Topic starter

Nee de bovenste is de Simo-surviver, onderste is hopenlijk recht 🙂

Ik ben nog helemaal vergeten het nummer van het RVS toevoegmateriaal op te schrijven, mocht je dat tegen die tijd willen weten PM dan maar.

@ Barry, Ik kan TIG lassen (op school) staal gaat prima, alu is nog beetje aanklooien:lol

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
      Home made engine dyno

Michel
      Bijdrager

Is goed, ben wel benieuwd welk toevoegsel er gebruikt word. Corretje kan dit wel lassen, als je het even voor me zou willen noteren kan ik het aan hem doorgeven 😉:thumb Ik ga eens zoeken voor de benodigde spullen.

ArvidW
        Topic starter

Zoo, asje kan in de prullenbak:|

Hij is echt ontiegenlijk krom, waardeloos stuk staal is het. Allerwaarschijnlijkst komt het door Bas en mijn draaistommiteiten 😛 Mooie is wel dat er wel veel van geleerd hebben, maar dat doet helaas niets tegen het trillen op de zuiderzeetoer….:lol

3x is scheepsrecht, volgende keer het goeie plan ook echt goed uitvoeren en niet proberen in 20minuutjes op een scheve draaibank te draaien 😛

Home made engine dyno

.-{2F4OV}-.

Whahah:D

Wie niet probeert, wie niet wint he! Succes:thumb

Michel
            Bijdrager

Zonde man, dat was van korte duur 😕 😛

Is het toch lastiger dan de leraar doet vermoeden, volgende keer beter :thumb

ArvidW
              Topic starter

Jup, volgende keer beter :knuffel(gaat niet meer lukken voor ZZT)

Net nog 65gereden, maar wel met moeite, hij wilde eig niet harder dan 58:|. Ik zou graag willen dat de polini SP en Techno CC die ik via marktplaats heb gekocht eens binnen kwamen, kon ik daar eens mee gassen. Ik verwacht dat hij met de SP wel wat harder wil lopen + harder wil optrekken. (en SP vind ik mooie uitlaat, ben ik ws enigste in)

Maarjah, moet ik eerst maar eens zorgen dat ik die uitlaatjes thuis krijg. Gast spammen via SMS :whistle

Home made engine dyno

Edjuh
                Bijdrager

Maar heb je hem niet getapt? Want dan zit hij toch kaarsrecht als je hem recht boort? Is dat trouwens met HSS te doen?

Michel
                  Bijdrager

De SP is geen lelijke uitlaat maar voor mijn cilinder vond ik het niet werken. Trok al veel slechter als de Top One om nog maar te zwijgen over de top van de uitlaat. Misschien voor de getunede 50cc wel beter 😉 Frank rijd hem ook met een 50 snel en dat rijd goed vind ik met een SP. De Ninja is in mijn ogen nog steeds een geweldige uitlaat, vind ik. Je moet gewoon blijven bellen en mailen als je er nog niks van gehoord 😛 Werkt vaak wel.

Ik zit nog te twijfelen welke uitlaat ik aan ga passen voor de flens.

De Ninja kan ik waarschijnlijk niet meer gebruiken i.c.m. het kickblok waar ik best van baal. :boos
                    Dan wordt het een Polini Top One met een Twinner erop. Ik weet alleen niet of de uitlaat dan tegen gaat houden.
                    Anders een Proma cc waar ik er 2 van heb die toch nog gerepareerd moeten worden.

Welke van deze 3 zou jij kiezen. De Top One vind ik zowiezo niet zo geweldig sinds dat ik de Usine heb gereden. 😕
                    Proma heb ik geen ervaring mee.

Denk dat de Ninja toch beter is, dat reed ongetuned al veel beter. Misschien dat ik even kan passen en meten om hem vanaf het punt waar die Ninja 27mm wordt, compleet te vervangen naar het blok voor een dikkere pijp vanaf de cilinder naar het expansievat. Dan kan ik hem misschien zo laten lopen dat hij mijn kickstart mechanisme mishoud.

KennyVespa
                    Bijdrager

idd egt jammer 🙁 van je asje, als je dat nummer zou kunne regelen van dat middel ben ik je dankbaar 😀

ArvidW
                      Topic starter

Edjuh :
                        Maar heb je hem niet getapt? Want dan zit hij toch kaarsrecht als je hem recht boort? Is dat trouwens met HSS te doen?

De bovense minimeter is gehard staal, daar moet je eventjes een lage voedingssnelheid aanhouden. Hardmetalen beitelplaatje is wel handig, maar het kan (als je koeling hebt) ook wel zonder 🙂

Deze keer heb ik het niet getapt zoals de vorige keer, de vorige keer is hij namenlijk krom geworden omdat het originele schroefdraad op het asje namenlijk niet recht in het midden zat 😮

Deze keer heb ik het schroefdraad eraf geslepen, in het snor asje een diep gat geboord, en was het de bedoeling dat aan de fox als een lange pin bleef zitten. Helaas was ik te snel met de flex en heb ik het alsje te kort geflext :bloos Ofwel, de centreerpin die de as recht moest houden was ipv 15mm lang 4mm :ehh

De draaibank was zo scheef dat de pin conisch afliep, in de verkeerde richting 😛 Dus er was het asje al verloren…

@19AC087, waarom doe je ze niet allemaal ?

@Kenny, als ik er vandaag aan denk loop ik nog ff de werkplaats in !

Edit: SGX12CrNiMo 19 12, JN-316LSI-TIG

Home made engine dyno

KennyVespa
                        Bijdrager

thnQ arvid 😀

gaat het een voorleggen bij dat rvs bedrijf bij mij achter als ze me het asje kunnen lassen 😀

Michel
                          Bijdrager

Haha. dat is ook nog een goeie 😕 Weet ik eigelijk niet. De homoet is voor mijn 70cctjes dus ik kan ze inderdaad wel allemaal om lassen 😉

ArvidW
                            Topic starter

De uitlaatjes zijn binnen, nou, jippy:con

De SP waar het allemaal om ging is een wrak, in elke conus zit minimaal 1 flinke deuk, het ophangpunt is geheel uitgebroken en er zit een gat van 5*2cm in, tailpipe is afgeflext, past geen demper meer op en bij de flens is hij ook nog eens gescheurd.:(

Ik bouw nog sneller een nieuwe dan dat je deze op kunt knappen:lol

Gelukkig is er ook nog de techno CC met een doorgebroken stinger en loshangende demper. Voor de rest is hij echt nog in superstaat. Geen deuk te bekennen 🙂 Natuurlijk gelijk 26mm flens opgezet :duivel

Eerst 200meter met de 8.5grams rollen gereden en toen geconcludeerd dat hij niet vooruit te branden was. Direct 5.1grammers erin gemikt maar alsnog zo traag als stront. Noujah, hij reed wel 65km/uur liggend maar mijn leo haalde vandaag 68.5km/uur.

Toen had ik er alwel weer genoeg van, krul er weer onder 😛 Helaas dus geen 75km/uur citta @ ZZT:( Dan moet het maar met 65+ gaan.

Owja, direct die gast boos gebeld en ik krijg wat geld terug 🙂

Home made engine dyno

ArvidW
                              Topic starter

Ik heb toch de SP maar opgeknapt (eig meer opgebeund) Wilde hem gewoon testen 🙂

Hij staat best mooi, als hij zijn originele vorm zou hebben zou het nog beter zijn:P

Helaas rijdt hij echt bagger, lichte rollen, zware rollen, ’t maakt niets uit. Blijft traag als stront. Platliggend net 55km/uur 🙁

Dus weer leo eronder, blokkie houdt van laagtoerig zo te merken…:lol

En mijn “dikke flens” collectie, echt prachtige uitlaatjes:relax

Home made engine dyno

Tonni
                                Moderator

Ik vind het niet zo raar van de SP, dat is toch echt een uitlaat die je moet ‘vullen’. De techno daarintegen zou toch redelijk moeten rijden (ok, niet veel optrekpower maar wel leuke boost in midrange). Blijft vaag met die vespa’s..

I came, I saw, and I forgot what I was doing...
                                15 berichten aan het bekijken - 1,441 tot 1,455 (van in totaal 2,721)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.