ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 1,426 tot 1,440 (van in totaal 2,721)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

PoliniCitta
    Bijdrager

Ja ik geloof het ook wel, maar voor een origineel. Is toch haast ongelovelijk.

Maar ik zit te w8e op filmpjes beste arvid!!! (iedereen trouwens)

LeMoN
      Bijdrager

hallo, het is wel arvidw waar we het over hebben. ArvidW de semi pro tuner :D! ik geloof het direct 🙂 maar ik wil wel graag een filmpje zien :D!

Arvid, maakt je cilindertje nu nogsteeds zoveel toeren als hij normaal doet of is hij door je toerkarwei een stukje hoogtoeriger geworden :P?

ArvidW
        Topic starter

Als jullie graag een filmpje willen hebben dan maken Bart en ik wel een filmpje 😀

Het zal absoluut geen boeiend filmpje zijn want het citta’tje loopt leuk, maar trekt niet hard op ofzo:lol Maar ik kom wel eens geheel platliggend op de citta voorbijscheuren.

Dat is btw ook iets wat heel erg meewerkt aan de hoge snelheid, het lage stuurtje. Rechtopzittend reed ik net 62-63km/uur, maar liggend kwamen daar nog 9km/uur bij !:o:)

Het leukste is nog dat het cilindertje weinig toeren maakt, leo krul laat niet zo veel toe en ik denk dat dat op dit moment de bottle-neck is. Eens een Proma CC kopen, omlassen en dan nogmaals testen:duivel

Je brommer helemaal fine-tunen werkt echt ongelofenlijk goed. Zonder nog iets aan de setup te veranderen ben ik van 51km/uur naar 72km/uur gegaan. Dat alleen maar door sproeiers en rolletjes te wisselen, kopje schoon te maken en te vlakken, uitlaat goed aan laten sluiten, juiste tailpipe te kiezen, drukveer goed te kiezen 🙂

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
          Home made engine dyno

VespaAvanti
          Donateur

Ongeloofelijk Arvid!=)
            Wat zal er wel niet uit een 70cc zijn te halen dan!, of werkt zo’n ophoogplaat daarbij niet?

ArvidW
            Topic starter

Voor een 70cc moet het ook wel werken, maar daar staan timingen al heel wat beter dan bij een 50cc std. Ook opent daar de zuiger de poorten std al veel beter :). Maar een ophoogplaat van 1mm moet daar ook zeker merkbaar zijn, zeker als je de uitlaatpoort ook nog eens tuned 😉

Bart zijn 80pinasco vroeg ook om een 1mm dikke ophoogplaat die hij zelf nu gaat maken:thumb

Home made engine dyno

VespaAvanti
              Donateur

Ben benieuwd wat dat bij Bart gaat schelen, toch mooi dat zo’n plaatje + wat tuning al zoveel verschil kan leveren8)

Bartjee
                Donateur

Echt vet man, dat je zo’n snelheid uit zo’n cilindertje weet te halen en ook nog eens op een citta!:D

Ik ben zelf ook benieuwd wat dat ophoogplaatje bij mij doet, sowieso wat dat blokje van mij gaat doen..

Owh en Arvid, als we vrijdag op mijn cannon een nieuwe beugel gaan lassen kennen we die er ook eens onder hangen, eens kijken wat ie met zo’n uitlaat doet:D

ArvidW
                  Topic starter

Is goed Bart, lassen we er wel een 26mm flens aan :pest :haha

Home made engine dyno

Bartjee
                    Donateur

owja kut:P niet aan gedacht..

Crullie
                      Donateur

Mooi merk Arvid :thumb op naar de 80km/uur, moet lukken want heb het ook een keer gehaald met origineel cilindertje. Nadeel was dat het niet zo lang leven had helaas. Optrekken was niet zo bijzonder maar topsnelheid was in die tijd beter dan een niet gekietelde 43mm DR cilindertje.

Er zijn maar heel weinig mensen die tijd en kennis in een origineel cilindertje willen steken, laat staan om er ook nog wreed hard ermee te gaan rijden.
                        Het is mij duidelijk Arvid je bent een echte Tuner geworden in mijn ogen en dus een grote aanwinst voor de Site.

Succes gewenst. :thumb

TICKLING BARN

Michel
                        Bijdrager

Citaat Crullie:
                          dus een grote aanwinst voor de Site.

Dat was Arvid al een tijdje als ik zo eens bekijk 😛

Ik vind deze snelheid op een 50cctje al een flinke pluim waard. Mensen met een flinke setup rijden het soms nog geeneens :pimp

ArvidW
                          Topic starter

En dan ineens heb je er 2 🙂

De nieuwe as heb ik geheel zelf gemaakt, hij is netzoals de vorige as met RVS toevoegmateriaal TIG gelast om de las taai te maken. Aangezien ik deze zelf heb gelast neem ik de ouwe wel mee op de ZZT…. Stel je voor dat hij breekt:lol

Straks afdraaien en duimen dat deze rechter is dan de oude:D

Home made engine dyno

Michel
                            Bijdrager

Is die onderste las nou zo blauw van het rijden met die Simo? Of is dat je nieuwe asje. Ik ga me er toch is in verdiepen om een as om te lassen. Ziet er goed uit :thumb

Verstandig om de ‘geteste’ mee te nemen 😛

Bartjee
                              Donateur

Die onderste is zijn nieuwe he.. Die is nog niet afgedraaid je ziet die lasn og helemaal zitten..

Ziet er nice uit Arvid:) Hoop dat deze helemaal recht is:thumb

barry
                                Donateur

Mooi zo.Maarreh,kan jij dan TIG lassen Arvid??

15 berichten aan het bekijken - 1,426 tot 1,440 (van in totaal 2,721)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.