ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 1,411 tot 1,425 (van in totaal 2,721)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ArvidW
    Topic starter

Heel zonde, een leeraar verspanen bij ons op Avans heeft me verboden om enigsinds iets voor mijn brommer in zijn werkplaats te maken, dus draaibanken en freesbanken mag ik niet gebruiken daarvoor.:o

Echt heel zonde, zat te denken aan:
      – Cilinderkop afdraaien
      – Carter uitdraaien
      – Nieuwe varioas
      – Zelfbouw binnenkopje
      – maby compleet carter fresen uit blok alu

Helaas:(Of ik zeg dat het voor mijn grasmaaier is:duivel)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
      Home made engine dyno

KennyVespa
      Bijdrager

zeg je gewoon als je carter gaat maken, dit word de nieuwe behuizing voor mijn fietslamp 😀

idd wel erg jammer jah 🙁

wij mogen dit wel gewoon op school

.-{2F4OV}-.

Bij ons op school begon de leraar ook meteen te zeiken..

“Dat is tog niet om een brommer harder te laten lopen he!”

Ik zei: “Nej dan loopt mn brommer miss 60 km/u.. kheb maar n vespa ciao!” :lol

hansieb
          Moderator

Jezus wat een zeikerds 🙂 hier op de hanze mag je wel lekker beunen of niet LvDoni ?

ArvidW
            Topic starter

Zeer waarschijnlijk de eerste torquedrive op een citta 😀

Helaas had mijn koppeling netzoals de normale vespa koppeling last van dat het toerental op lage snelheid lager lag dan op hoge snelheid, dat hij gewoon niet echt het toerental constant hield. Dat kwam bij mij omdat ik de spiebanen er recht ingevijld had (was gemakkenlijk, en schuin leek mij toen echt te lastig)

Zo zag hij er toen uit:

Nu heb ik de spiebaan onder een hoek erin gevijld, met plaatjes van een malossi torquedrive en een polini torquedrive heb ik de hoek op ong 50graden ingeschat:

En het werkt tot nu toe echt geweldig, ik hoor bijna geen toerentalstijging meer. Met lichtere rollen trekt hij nu hard op maar rijdt alsnog hard door:D Eens kijken of ik nu met lichtere rollen de 67.2 weer kan halen als ik harder optrek:)

Home made engine dyno

VespaAvanti
              Donateur

En alweer goed bezig Arvid:thumb
                Als ik in de toekomst ooit een draaibank zou hebben mag je hem gratis komen gebruiken om zelf carters te maken, lijkt me echt mooi, ”De nieuwe AW-Engine, sneller dan de Simo”:D

TimoO_
                Donateur

ik denk dat Arvid z’n carters uit wou draaien. dus zodat er een cilinder in past met een groter cilinderhemd of een krukas met grotere wangen. om zelf een carter te maken moet je ook freesen 😉

ben wel benieuwd wat de vario doet, als hij de heletijd (bijna) op hetzelfde toerental ligt is dat mooi. is het toerental in het begin ook hoger geworden of hetzelfde?

Bo3T
                  Bijdrager

gvd als je de 70 haalt met 50cc pff.. welke uitlaat gebruik je eigenlijk?

ArvidW
                    Topic starter

Bo3t, met een beetje geluk haal ik dat wel. Lang recht stuk, goed platliggen (met juiste rollen) moet die 2.8km/uur er nog wel bijkunnen 🙂

Topspeed vind ik leuk maar niet heel erg belangrijk, snel optrekken met een fatsoenlijke top is veel leuker:)

Ik heb van Bart zijn testrollen geleend en met mijn eigen rolletjes erbij kon ik mooi testen wat het beste reed. Ik ben langs het kanaal telkens hetzelfde stukje wezen rijden van 370meter en gekeken hoe hard hij dan ging:

Het weer zoog, flinke wind die mijn meetresulaten lekker verneukt hebben:boos De snelheid die je ziet is de gemiddelde snelheid van heen en terugreis (dus 1x wind tegen + 1x wind mee)

Als het windstil is nog maar eens proberen, het is wel 1uurtje werk maar dan weet je iig welke rollen je moet hebben 🙂 (nu weet ik dat alsnog niet:()

Home made engine dyno

diac
                      Bijdrager

hoe heb je dat gemeten? 😛
                        wel ziekelijk projectje van je
                        suc6 verder man:thumb

ArvidW
                        Topic starter

Vanaf een betonblok weggereden, en bij een grote op de grond gevallen tak op km/teller gekeken.

Omgedraait, en vanaf de tak weer terug naar het betonblok geraced, opgeschreven op een blaadje en de rollentjes gewisseld:)

Zou best goed kunnen werken, mocht het windstil zijn of de wind constant zijn 😛

Home made engine dyno

ArvidW
                          Topic starter

Vandaag langs het kanaal 72.2km/uur gereden met mijn AW50setupje:D (Stond briesje + 1km lange weg)

Ben nu op zoek naar een Proma CC want ik denk dat er nog wel wat meer inzit 🙂 Op naar de 80…..? (a)

Home made engine dyno

hansieb
                            Moderator

Jezus man wat een speed =) graag nog filmpie hoe die loopt.

PoliniCitta
                              Bijdrager

Eerst filmpjes dann wil ik je wel geloven

diac
                                Bijdrager

ik geloof ArvidW wel, maar alsnog wil ik ook wel eens filmpjes zien 😀

15 berichten aan het bekijken - 1,411 tot 1,425 (van in totaal 2,721)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.