ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 1,351 tot 1,365 (van in totaal 2,721)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Edjuh
    Bijdrager

Ik had ook al een loodgietertje gevraagd wat pijpies te buigen, dat is eigenlijk het lastigste te maken van een uitlaat(op goeie prestaties na).

Wat een kunstig project dit, ik sta ook in de rij om de prestaties te weten te komen:) In de meivakantie ben ik een paar dagen in de buurt, als hij dan rijdt zou ik het graag even aanschouwen:)

KennyVespa
      Bijdrager

ArvidW :
        Dr moet natuurlijk ook nog een uitlaatje gebouwd worden ervoor, ik zat aan iets heel simpels te denken zoals dit:

Als het mogenlijk is ben ik van plan meerdere van dit soort pijpies te maken, maar dan allemaal ietsje anders (andere powerband enz enz) Omdat het uitlaatje zo simpel is kost het niet al te veel tijd om er eentje te maken 🙂

Ik moet alleen nog de echte vorm gaan uitzoeken, dit past iig redenlijk op de citta zonder dat de demper verschikkenlijk uitsteekt 🙂 (anders komt er een SP dempertje op, die zijn lekker kort)

Eens kijken bij ons op school op die pijpenbuiger de bocht kan maken:D

als je dan nog een sp dempertje zoekt, pm me effe ik heb nog een splinternieuwe sp demper van carbon (a)

ArvidW
        Topic starter

Edjuh, als je in de buurt bent laat maar wat horen!:D Ik weet niet of hij dan al rijdt, er moet nog een hoop aan gebeuren:
          – Flens aan cilinder lassen
          – Zuigerveerslotje verplaatsen
          – Carters tunen op spoelpoorten van DR626
          – Uitlaat bouwen
          – Inlaat afsluiten
          – Onsteking vervroegen (spiegleuf uitvijlen en dan op de plek waar eerst spie zat een blokje teruglassen zodat spiegleuf net 2mm verschoven is)
          – Brug afmaken
          – Boeltje afstellen

Maar ik doe mijn best, ben zelf ook te benieuwd wat het gaat doen…. 😀

@ Kenny, tegen die tijd pm ik je wel eventjes 🙂

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
          Home made engine dyno

TimoO_
          Donateur

zeg Arvid, kan je niet nog een Fox voorvario fixen op je krukas?

ArvidW
            Topic starter

De fox vario’s die ik thuis heb liggen zijn std vario’tje. Deze zijn groter dan een STD vespa vario, maar kleiner dan de malossi die ik heb.

Dus heel veel zin heeft het helaas niet:( Waarschijnlijk ga ik het aluminium huis van mijn vario wel omwisselen met eentje die van een PGO scooter afkomt, daar lijkt de beschermende laag veel beter van te zijn 🙂

Home made engine dyno

TimoO_
              Donateur

en een malossi/polini vario voor fox? het lijkt mij dat je pas echt veel snelheid gaat winnen met een race voorvario en koppeling. de schijven passen waarschijnlijk wel niet meteen op je frame maar ze zijn wel groter dan de malossi vario voor vespa.

LeMoN
                Bijdrager

Hey arvid ik zie dat je het over je spie gleuf aanpassen hebt, maar is het niet mogelijk om een Rocket Key te gebruiken…

http://www.scooterenminibikeshop.nl/index1.html daar staat bij Gilera en dan bij citta bij electra een rocket key spie die vervroegd de ontsteking met ongeveer 5 tot 6 graden… Misschien een oplossing/idee?

TimoO_
                  Donateur

mooiman, een rocket spie XD 5 – 10% toename van het vermogen.

diac
                    Bijdrager

die dingen breken te gemakkelijk, vooral op een simo-engine 😀

KennyVespa
                      Bijdrager

hoe wil je dan je vliegwiel monteren :S, dit is voor minibike dat is 10 keer anders, ik zie geen mogelijkheid dat die in de spiebaan van het vliegwiel past :P, jullie kijken volgens mij allemaal niet goed 😛

HANS ANDERS!!!!!!!

LeMoN
                        Bijdrager

kenny, waarschijnlijk is het uitsteeksel opgeschoven dus krijg je een hoek profiel erin

iets als dit
                          __
                          ..| |

kapot
                          Bijdrager

Hoi Arvid,

ga je die zuiger en cilinder nog bewerken qua poorten of heb je dat al gedaan? Lekker dat je nu trouwens 44 slag heb. Geeft een hoop koppel extra. Mooi dat je je eigen uitlaat gaat bouwen. Maar ga niet te veel af op de maten van ‘goede’ vespa uitlaten. Je kunt beter kijken naar een uitlaat voor een scooter. Die zijn moderner en ook meer geschikt voor een kleine powerband. Alle vespa uitlaten zijn ook ontworpen om onderin de toeren nog wat te doen. Ik weet niet hoe dit zit bij een fabrizi of een zirri, maar dat is in ieder geval wat ik er van weet.
                            Ga anders langs bij je lokale scootershop en vraag of zij nog een terugloper bij het vuilnis hebben liggen (of een tweedehandsje dat je kunt overkopen voor een tientje ofzo). Daar kun je veel meer mee. Denk aan een Yasuni R ofzo, die wilt de 11000 toeren wel maken.
                            Je project ziet er in ieder geval interessant en grensverleggend uit.

ArvidW
                            Topic starter

Aan dat spietje heb ik idd ook aan zitten denken, zou best goed moeten kunnen werken.:)

Ik koop er alleen geen aangezien ik 5euro voor een spietje die gemakkenlijk breekt gewoonweg belachenlijk vind:P Ik vernaggel liever een vliegwiel dan dat ik zo’n spietje voor 5euro koop 😛 (princiepekwestie:lol)

Ik kom er helaas achter dat de pijpenbuiger bij ons op school niet zulke kleine knikken kan maken als voor mijn uitlaatje nodig zijn, hopenlijk kan het nog op een andere manier….:)

Home made engine dyno

tvmierlo
                              Donateur

je kunt steeds een stukje doorslijpen en dan omdraaien en weer vastlassen als je begrijpt wat ik bedoel.

sombrero
                                Bijdrager

jaah en de stukjes mogen niet een scherbere bocht hebben van 15 graden per keer

15 berichten aan het bekijken - 1,351 tot 1,365 (van in totaal 2,721)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.