ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 1,336 tot 1,350 (van in totaal 2,721)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ArvidW
    Topic starter

Ik heb weer iets nieuws te flicken, ik moet mijn carter kotteren:o

Nee, ik heb geen 80cc…. Dus een Malossi frees heeft geen zin.

De Mazzuchelli krukas die ik van Tim kocht blijkt een Simonini krukas te zijn.:con

Wat is nou het probleem? Nou, kijk maar: 😛

De krukas van Bart is 70mm doorsnede, mijn Simonini krukas is 74.4mm. Hij past dus met geen mogenlijkeid in een carter :|(grootste deel van carter is 72.2mm)

Morgen op school maar eens vragen daar het carter gekotterd kan worden, ik hoop het wel aangezien ik anders een behoorlijk probleem heb:(

Krukas is erg mooi:D en 44slag ! Dus dat worden ipv 62.4cc er 63.9cc !=)

Ik heb trouwens van Tim ook nog 2 mix carters gehad, kan ik mooi mee aan de slag :thumb

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
      Home made engine dyno

.-{2F4OV}-.

Ik snap het niet helemaal.. ga je nu met simo krukas in std blok rijden?

En dan heb je 63,9cc?? Terwijl je met 50cc ging rijden tog?

ArvidW
        Topic starter

Nee, na een goed gesprek met Bart heb ik toch maar besloten om mijn DR626 te gaan gebruiken 🙂

Wil op meeting goed kunnen laten zien wat je kunt berijken door zelf grondig te tunen, ik denk dat dat heel wat beter overkomt met een 7pk DR626 dan met een 4pk sterk 50cc’tje. :lol

Home made engine dyno

ArvidW
          Topic starter

Het plaatje voor de zij-inlaat is gesneden:

En gemonteerd ziet het er zo uit 🙂

Zoals je ziet moet er nog wel wat gevijld worden aan het inlaatraject, je kunt wel mooi het kelk achtige vulstuk zien waardoor mengsel door een 10mm gat in de krukas geleid gaat worden.

Maar dat is nog maar de helft van het verhaal, de simonini krukas past in het carter ! 🙂 Het is ff lastig doen met de draaibank maar uiteindelijk past het.

Wat ik vreemd vind is dat er zo’n grote speelt boven zit, shimringen zitten al op krukas zelf. Mischien vul ik het nog op met 2 extra dunne ringentjes….

Het kleine carter is helaas niet goed in te spannen, daar moet nog een passende oplossing voor gevonden worden (hierboven is hij gewoon met een vijl opgebeund)

Ik weet al waar ik morgen heel de dag naar ga kijken, die krukas die nu zo mooi past 😀 (lekker een betere carterdruk dan een 70mm kruk in een std carter, hier zit stukke minder ruimte tussen:))

Home made engine dyno

Rebel

wat voor membraamhuis is dat?
              omdat je eerst iets van simo zei dat is toch niet die :S?

ArvidW
              Topic starter

Klopt, maar gaten erin zitten op precies zelfde plek als Malossi huis wat op simo 2007 blok zit. Ook het grondvlak is evengroot van beide.

Dit is een Adige, kan net 17mm doorheen:) (vandaar mijn 16mm carb)

Home made engine dyno

Loek
                Bijdrager

Schitterend, dit is vast en zeker het enige “standaard” Piaggio carter waar die krukas in zit, nogmaals prachtig 😀

Tim
                  Bijdrager

nee hoor ik heb dit ook bij mijn carter moeten doen:lol
                    heb ook z`n grote krukas alleen is die van mij een fabrizi.

hansieb
                    Moderator

Vetttt arvid 🙂 echt goed gedaan.

Wat heb je met het plaatje gedaan ik hoorde iets van met watersnijden?

Ik ben heeeeel erg benieuwd naar de prestaties van dit hele blok , ik lach me kapot als je straks harder rijd dan een reedvalve.

Michel
                      Bijdrager

Dat zeg ik, netjes hoor, al ie DHZ tjoening 😉

Ben echt zeer benieuwd hoe dit gaat lopen. Ik ga met Hans meelachen mocht het zo zijn!!!

AC RACING
                        Moderator

:worshippy resteppah ziet er zeer nice uit!!:thumb

HELLRAISER
                          Bijdrager

Dus dit zou je ook in een speed carter kunnen doe zodat je de cc vergroot door groter slag krukas(simo)?
                            Dus b.v. met 46,5 malossi ofzo?

VespaAvanti
                            Donateur

Inderdaad respect:thumb
                              Zeer mooi gedaan!

ArvidW
                              Topic starter

Dank u Danku 😀

Zo te zien ben ik niet de enigste die wel benieuwd is naar de prestaties van dit zelfbaksel:P

Volgens de Timing Area’s van mijn cilinder zou ik op 8pk uit kunnen komen, dit lijkt mij wel erg optimistisch dus hoop ik op 7pk:) (met pully testen, kun je mooi vermogensopbouw zien:P)

DEPS43mm + Speed engine = 4.5pk (testbank pully)
                                Zeta + Speed engine = 4.5pk (testbank vario)
                                Polini 42alu = 4.2pk (volgens boekje)
                                Polini 80 = 5.5pk (volgens boekje)

7pk lijkt mij dus aardig veel, maar stimuleert me ook wel om nog iets verder te gaan in het tunen…. 😀

@Hellraiser: Ja dat kan, ik heb met 43 naar 44 slag 1.5cc gewonnen. Met een 46.5malossi zou je 78.1cc kunnen halen met een 46mm kruk (ipv 73cc)

Home made engine dyno

ArvidW
                                Topic starter

Dr moet natuurlijk ook nog een uitlaatje gebouwd worden ervoor, ik zat aan iets heel simpels te denken zoals dit:

Als het mogenlijk is ben ik van plan meerdere van dit soort pijpies te maken, maar dan allemaal ietsje anders (andere powerband enz enz) Omdat het uitlaatje zo simpel is kost het niet al te veel tijd om er eentje te maken 🙂

Ik moet alleen nog de echte vorm gaan uitzoeken, dit past iig redenlijk op de citta zonder dat de demper verschikkenlijk uitsteekt 🙂 (anders komt er een SP dempertje op, die zijn lekker kort)

Eens kijken bij ons op school op die pijpenbuiger de bocht kan maken:D

Home made engine dyno
                                15 berichten aan het bekijken - 1,336 tot 1,350 (van in totaal 2,721)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.