ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 1,276 tot 1,290 (van in totaal 2,721)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Roger102
    Bijdrager

Ja dat zou eigenlijk wel het beste zijn, maar dan zit ie alweer op ongeveer 2mm + 2x 0,2mm pakking en dus op de de 2,4 mm.
      Maar ik denk dat dat niet echt zoveel zal uitmaken want hij wilde rond de 2,3 zitten.
      Maar wat denk je er ongeveer uit te gaan halen, wat snelheid betreft ?

Tim
      Bijdrager

kan toch ook gewoon vloeibare pakking aan beide kanten.. dan blijf je ongeveer op de zelfde dikte zitten en het werkt ook nog heel goed.

VespaAvanti
        Donateur

Ik zou persoonlijk geen vloeibare pakking als voetpakking gebruiken:con
          Het wordt daar zo heet dat dat niet echt geweldig is lijkt me.
          Als ik Arvid was zou ik 2 papieren voetpakkingen gebruiken, die zijn net wat dunner dan die aluminium pakkingen:thumb

ArvidW
          Topic starter

Roger102 :
            Ja dat zou eigenlijk wel het beste zijn, maar dan zit ie alweer op ongeveer 2mm + 2x 0,2mm pakking en dus op de de 2,4 mm.
            Maar ik denk dat dat niet echt zoveel zal uitmaken want hij wilde rond de 2,3 zitten.
            Maar wat denk je er ongeveer uit te gaan halen, wat snelheid betreft ?

Std zit er al 1 pakking tussen, dus ik heb maar 1 extra pakking dus 2.2mm, dus met ophoogplaat + 2 pakkingen is het helemaal perfect 🙂

Snelheid, minimaal 60km/uur ivm ZZT 🙂

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
            Home made engine dyno

VespaAvanti
            Donateur

60 km/h zal je wel halen hoor Arvid:D
              Dat is met wat moeite zelfs uit een standaard 50cc te persen;)

ArvidW
              Topic starter

Ach, ik zit met een aantal onzekere dingen:P
                – Uitlaat, niets over bekend
                – Grote uitlaatpoort in een 50c cilindertje met kleine spoelpoortjes
                – Hoeveelheid vrijving in mijn Vario (simo trok het prima, maar die had ws 13-14pk meer)
                – 16mm overkill voor dit 50cc’tje

Dus vandaar dat ik al tevreden ben met 60km/uur:), daarboven is alles meegenomen 😀

Home made engine dyno

TimoO_
                Donateur

hm jammer, die van G-no en mij wordt toch echt gemaakt om sprintjes te trekken en niet om grote afstanden te rijden. maargoed, als nog effe draggen om te vergelijken 🙂

Roger102
                  Bijdrager

Als je nog iets van een leon handmade ofzo thuis hebt liggen zou dat wel een ideale uitlaat zijn denk ik,
                    Maar waarom ben je dan eigenlijk voor een 16 mm gegaan als het ook gewoon goed gaat met een 13mm inlaat, want ik had met mijn getunde 50DR blokje 65 gereden zonder vario en met en 70 poulie. Fotos kan je zien in mijn perso.

VespaAvanti
                    Donateur

Dat doet Arvid omdat hij het nou eenmaal leuk vindt om zelf wat te fabriceren:thumb

Tim
                      Bijdrager

VespaAvanti :
                        Ik zou persoonlijk geen vloeibare pakking als voetpakking gebruiken:con
                        Het wordt daar zo heet dat dat niet echt geweldig is lijkt me.
                        Als ik Arvid was zou ik 2 papieren voetpakkingen gebruiken, die zijn net wat dunner dan die aluminium pakkingen:thumb

als je goede hebt gaat dat zeker wel hoor.. doe ik vaak zat.. mijn vader gebruikt die ook voor zijn motor dusja.

hansieb
                        Moderator

Arvid , voor nood is er altijd nog de 43 DR 😛 hehe

ArvidW
                          Topic starter

Die is er idd ook nog, maar daarvan moet ik nogsteeds dat zuigerveerslotje verplaatsen aangezien die nu recht door de uitlaatpoort heen gaat… Leuk voor na de ZZT

Maar na de ZZT wil ik mischien ook al een MIDI ciao gaan maken, wordt nog druk…. 😛

Home made engine dyno

.-{2F4OV}-.

Sjonge jonge.. wat haal je jezelf tog allemaal op de nek:lol

Maar tog denk ik dat t 50cctje van jou gaat blazen:thumb

ArvidW
                              Topic starter

ZZT blokje is af 🙂

Jaa, grote flens (a)

Home made engine dyno

Ziggys91
                                Bijdrager

nice dattie af is arvid, ga je hem voor de zuiderzeetoer nog testen?

15 berichten aan het bekijken - 1,276 tot 1,290 (van in totaal 2,721)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.