ArvidW’s Projecten

Home Forums Perso’s Projecten ArvidW’s Projecten

15 berichten aan het bekijken - 1,261 tot 1,275 (van in totaal 2,721)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Bartjee
    Donateur

Mooi ontwerpje Arvid:) Maar je framepje zal niet zo snel kromtrekken met zo’n 50cc getuned blokje als met die simo hoor:P

ArvidW
      Topic starter

Een beetje meer stevigheid kan nooit kwaad:), en je weet maar nooit wat die 50cc gaat doen, maby haalt hij wel 3pk !=):P

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

Bartjee
        Donateur

hahaa ja kijk maar uit!:P nee zal vast leuk blokje gaan worden:) alleen de power van da simo blok zal ie nie hale:P

barry
          Donateur

Waarom probeer je niet eens met een WALBRO carburateur??2 regelbare sproeiernaalden,accelerator,geen vlotter meer…..
            Kan je bijna gratis krijgen waar ze tuinbouwmachines verkopen.Van een oude kettingzaag bijvoorbeeld.
            Ik heb er zo eens ééntje op een chinese minibike gezet voor iemand & dat rijd dus super.

ArvidW
            Topic starter

Omdat ik daar helaas niet aan gedacht heb… 🙁

Ik heb wel zitten kijken naar van die Kart vacuum carburateurs maar die zijn er vanaf 19mm wat een beetje groot is:P

Vandaag wilde ik mijn nieuwe brug inelkaar gaan lassen maar helaas regende het heel de dag wat niet zo goed is voor je laselectrodes. Dus maar verder gegaan aan mijn cilindertje:

Hij heeft nu een bescheiden uitlaatpoortje (iets groter dan van een DR70evo, Polini 80, Polini 70) aan de spoelpoorten heb ik niets gedaan aangezien ik dat nog niet netjes kan. Het uitlaatkanaal is nu 21mm groot en daar wordt binnenkort een flensje voor gedraait + erop gelast.

Daarna begonnen met iets wat ook erg belangrijk is voor mijn nieuwe 50cc setupje, een ophoogplaat:

Dit was best een behoorlijk werk aangezien ik het aluminium met een figuurzaagje tot het juiste model moest zagen. De ophoogplaat heb ik precies laten overlopen met het carter.

Daarna kwam ik tot de ontdekking dat de spoelkanalen in de cilinder veel kleiner waren dan degene in het carter, dus heb ik de cilinder maar aangepast:

Het is alsnog niet enorm, maar wel zeer grote verbetering met een origineel. Alles loopt nu heel netjes over en dat ga ik hopenlijk wel merken.

Voor alsnog op naar de 60:), maar 70 zou ook niet erg zijn…..:con

Home made engine dyno

Herr Flick
              Sleutelbeheerder

netjes!

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                Gele Racefrikandel

Roger102
                Bijdrager

Echt mooi gedaan !
                  Staan je poorten in deze positie helemaal open ??
                  Hoe veel mm is dat dan ? en laat je de kop nu ook nog afdraaien ??

ArvidW
                  Topic starter

Ja, de poorten staan straks op onderste dode punt precies helemaal open, geeft extra spoeloppervlakte in de cilinder maar ook de timingen worden hoger (poorten openen ook vroeger):)

De plaat is 2mm dik, ik had 2.3mm nodig maar aangezien een pakking al gauw 0.2mm dik is zit ik alsnog bijna aan de 2.3 die ik wilde hebben. Die 0.1mm ga ik niet merken denk ik 😛

De kop afdraaien is nog lastig, ik heb een polini HD kop 43mm voor mijn DR626 die ik kan afdraaien maar dan moet ik straks een nieuwe kopen als ik met mijn DR626 ga rijden.
                    Een std kop afdraaien gaat niet zomaar aangezien het bougiegat niet in het midden zit. Zeer waarschijnlijk draai ik dus een stuk van de bovenkant van de cilinder af…. 🙂

Home made engine dyno

TimoO_
                    Donateur

ziet er mooi uit Arvid, zoeen gaan G-no en ik ook nog maken. wij gaan jou er echtwel uitrijden 😀

Mike
                      Bijdrager

hahaha daar is de concurentie 😀 maar dit ziet er Top uit arvid zal wel lekker riedelen straks;)

Mike

ArvidW
                        Topic starter

Je hebt veel vertrouwen erin:P

Mijne is niet gebouwd voor de 50cc race, deze is bedoelt om de zuiderzeetoer mee te rijden en als hij bevalt houdt ik hem dan wel. Zoals in de cilinder te zien is is er ook nog rekening gehouden dat er 500km mee gereden moet worden…

Maar een wedstrijdje is nooit mis…. 🙂

Zolang je maar niet zomaar die 2mm dikke plaat van mij copiert, bij een brom cilinder is het nl heel anders;)

Deze bedoelde je?

Home made engine dyno

G-no
                          Donateur

dat gaat m niet worden, dit was gewoon een oefening voor mij om te zien hoeveel vlees er is, en wat de mogelijkheden zijn. ook te zien aan het lasbolletje wat erop zit en de uber beun afwerking:P

Roger102
                            Bijdrager

Maaar G-no moet dat gat naast je hemd een booster poort voorstellen ?? En ik denk ook niet dat je met zon grote main poorten veel kracht eruit kan halen. BTW wat voor cilinder is dit ?

Crullie
                              Donateur

Mooi alu verhoog plaatje ArvidW, zal zeker gaan helpen :thumb.
                                Mijn ervaring is dat bij het verhogen van de cilinder (in jou geval 2mm) dat je dus niet ook 2mm van de kop of cilinder moet halen maar 1mm tot 1.5mm omdat de spoeling stukken beter word en dus meer mengsel in de cilinder terecht komt heb je dus ook een iets grotere vebrandingskamer nodig.
                                Normaal haal ik niks van de cilinder en kop af, eerst ff tankje inrijden en dan pas de kop of cilinder vlakken en uitzoeken hoeveel eraf kan voor meer koppel en toeren.

Tof dat je op de goede weg zit wat betreft het opvoeren van ee ORI. 8)

TICKLING BARN

diac
                                Bijdrager

je hebt nu dat alu plaatje gemaakt, maar hoe ga je die goed afdichten?
                                  doe je er gewoon 2 pakkingen tussen?
                                  iig goed idee, nu haal je tenminste alles uit de cilinder.
                                  suc6 verder:thumb

15 berichten aan het bekijken - 1,261 tot 1,275 (van in totaal 2,721)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.